י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ליברמן למפקד גל"צ: לא להשמיע אמנים שלא שירתו בצה"ל; התחנה תעבור לירושלים

בחדשות 2 דווח כי ליברמן נפגש עם מפקד גל"צ הנכנס, שמעון אלקבץ, והנחה אותו לאמץ כללים הכוללים הדרת סרבני מצפון משידורי התחנה ושילוב של יותר מוסיקה ים תיכונית

ליברמן. צילום: פלאש 90
ליברמן. צילום: פלאש 90



האם שר הביטחון אביגדור ליברמן מנסה להתערב ולקבוע כללים חדשים לתחנת גלי צה"ל? בחדשות 2 דווח הערב (ב') כי ליברמן נפגש עם מפקד גל"צ הנכנס, שמעון אלקבץ, והנחה אותו לאמץ שורה של "כללים חדשים" שאותם קבע ליברמן. עם זאת, בתחנה לא מגיבים בשלב זה ומסרבים לאשר כי הכללים אכן יאומצו על ידי אלקבץ.

ההוראה הראשונה והשנויה במחלוקת היא כי אנשים שסירבו לשרת בצה"ל מטעמים מצפוניים לא ירואיינו בתחנה ושיריהם לא יושמעו. כך למשל, שיריו של אביב גפן לא יושמעו יותר בתחנה. בעבר הונחה הצעת חוק שתאסור להזמין הופעות של אמנים שהשתמטו מצה"ל בבסיסים, אך הצעה זו לא אושרה.

בקדנציה של ירון דקל, מפקד התחנה היוצא, נוצרה סערה חברתית סביב דרישתה של שרת התרבות מירי רגב לשלב יותר מוסיקה ים תיכונית בשידורי התחנה. דקל הקים אז צוות יחד עם רגב, ובכך הואשם במתן דריסת רגל פוליטית חסרת תקדים בתחנה. כעת, לפי הדיווח של רינה מצליח בחדשות 2, ליברמן הורה לאלקבץ כי התחנה תשלב יותר מוסיקה ים תיכונית בגל"צ ובגלגל"צ.

לפני כשנה זימן ליברמן את מפקד גל"צ הקודם דקל לאחר שהושמעו בתחנה שיריו של מחמוד דרוויש. ואולם מאז לא ידוע על התערבות של ליברמן בתוכני התחנה מול דקל.

לדרג הפוליטי נאסר להתערב בתוכני גל"צ. ב-2015 קבע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, כי רגב לא תוכל להתערב בתוכן התחנה. "הסמכות לקבוע את התכנים שישודרו בתחנה מסורה בידיהם של גורמי המקצוע היושבים בה, ואין מקום להתערבות של גורמים פוליטיים בהתכתבות תכנים אלה - ובוודאי שאין מקום להתערבותה של שרת התרבות, שלה אין כל סמכויות ביחס לתחנה זו", כתב היועץ בחוות הדעת.

ירושלים או לוד?

בשנים האחרונות, בעיקר מאז תקופתו של אבי בניהו כמפקד גל"צ, החל ניסיון לשלב יותר תושבי פריפריה גיאוגרפית וחברתית בתחנה. החלטה נוספת של ליברמן ואלקבץ היא להגביר את נוכחותם בתחנה של תושבי הפריפריה עולי חבר העמים.

השניים גם החליטו כי תחנת גלי צה"ל תעבור לירושלים. מהלך זה מנוגד לתוכנית להעביר את התחנה ללוד, שאותה הוביל דקל. התוכנית נמצאת בשנים האחרונות בשלבי תכנון, כאשר עד כה אותרה קרקע מתאימה ואף החלו שלבי התכנון האדריכלי.

אלקבץ נכנס בשבוע שעבר לתפקידו כמפקד גל"צ. בעבר שימש בתפקידי ניהול בתחנות רדיו אזוריות וכעיתונאי בגל"צ. הוא גם שימש בתפקיד ראש מינהל התרבות במשרד התרבות.

בגל"צ ובלשכתו של שר הביטחון סירבו להגיב.
גלי צה אביגדור ליברמן שמעון אלקבץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד