י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תשלום מענקי החגים הוקדם בשלושה שבועות

הנוהג של הקדמת הפעימה השנייה חוזר על עצמו זה לא מעט שנים, מתוך רצון לאפשר לשכבות החלשות ליהנות מהמענק לפני חגי תשרי • כשליש מהזכאים למענקים אינם מקבלים אותם

שר האוצר כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שר האוצר כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



שר האוצר, משה כחלון, ומנהל רשות המסים, משה אשר, הודיעו היום (ב') על הקדמת מועד התשלום השני של מענקי העבודה עבור שנת המס 2016. מדובר על סכום כולל של כ-210 מיליון שקל, שיוקדם ויועבר לחשבונות הבנק של כ-180 אלף זכאים ב-13 בספטמבר.

מענקי עבודה משולמים בדרך כלל בארבע פעימות. הראשונה שבהן באמצע יולי, השנייה ב-15 באוקטובר, השלישית באמצע דצמבר והאחרונה באמצע פברואר. הנוהג של הקדמת הפעימה השנייה חוזר על עצמו זה לא מעט שנים, מתוך רצון לאפשר לשכבות הנמוכות ליהנות מהמענק לפני חגי תשרי.

מענקי העבודה אינם משולמים באופן אוטומטי, והאזרחים צריכים לתבוע אותם מרשות המסים. רק מי שהגיש את התביעה עד סוף יוני מקבל את המענקים החל מהפעימה הראשונה. אזרחים שאיחרו להגיש את הבקשה, מקבלים את הסכום מאוחר יותר ובפחות פעימות. איחורים מעין אלה הם הסיבה לכך שבפעימה הראשונה ביולי שולמו מענקי עבודה בסך של 100 מליון שקל בלבד. כמו כן, העובדה שדרישת מענקי העבודה כרוכה בהתנהלות אקטיבית מול הרשויות, מביאה לכך שכשליש מהזכאים להם כלל אינם דורשים אותם.

מענקי העבודה מיועדים להורים צעירים ופנסיונרים. כך, למענק עבודה עבור שנת המס 2016 זכאים שכירים ועצמאים שבשנה זו מלאו להם 23 והיה להם לפחות ילד אחד שטרם מלאו לו 19. כך גם שכירים ועצמאים ללא ילדים, ובלבד שב-2016 מלאו להם 55. תוכנית "נטו משפחה" שפירסם כחלון באפריל כללה העלאה של תקרת שכר מענקי העבודה מ-4,800 שקל ל-5,000 שקל, ומתן תוספת למענק במשפחות שבהן שני ההורים עובדים.

כבר כיום, בעקבות תיקון שחל על מענקים שישולמו בגין שנת המס 2016, אמורה לגדול אוכלוסיית הזכאים למענק לאור ההקלות שניתנו להורים עובדים במשפחות חד הוריות, לעובדים עם מוגבלות ולעצמאים.
מענקי החגים חגי תשרי רשות המסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד