י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"המומים": מקורבי שטייניץ מגיבים על הכוונה לזמנו לעדות במשטרה

בסביבתו של שר האנרגיה הגיבו הערב לראשונה למעצר שלושת מקורביו בפרשה 3000, ולהערכות כי יזומן למסור עדות

השר יובל שטייניץ בישיבת הממשלה. צילום: פלאש 90
השר יובל שטייניץ בישיבת הממשלה. צילום: פלאש 90



לאחר יממה של מבוכה מגיבים הלילה לראשונה בסביבתו של שר האנרגיה, יובל שטייניץ, לדבר מעצרם של שלושה מבין המקורבים לו ביותר פרשת כלי השיט (פרשה 3000). זאת, לנוכח הערכות כי השר יזומן בקרוב על ידי חוקרי להב 433 למתן עדות בפרשה.

בסביבתו של שטייניץ טענו הערב כי הם "המומים" מהפרסומים בנושא, וכי אם השר ייקרא למתן עדות, הוא יעשה זאת כנדרש. "יושרתו מעולם לא עמדה למבחן, והיא ידועה", הוסיפו הלילה בסביבת השר.

ב-48 השעות האחרונות ספג שטייניץ שלוש מכות כואבות. תחילה, נעצר יד ימינו בשני העשורים האחרונים, דוד שרן, בחשד לקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. לאחר מכן נעצר היועץ האסטרטגי צחי ליבר, מי שליווה את שטייניץ בפריימריס האחרונים בליכוד.

אם לא די היה בכך, הבוקר נעצר יועצו הפוליטי של שטייניץ, רמי טייב, מי שמלווה אותו מאז ימיו במשרד האוצר. זאת, בחשד כי קיבל שוחד בתמורה לקידום ענייניו של איש עסקים בשירות הציבורי.

טייב נחשב לדמות הדומיננטית היום במשרד האנרגיה, ובין היתר אחראי למינויים של שטייניץ בדירקטוריונים של החברות הממשלתיות הכפופות לו. כפי שנחשף בעבר ב-TheMarker, טייב לקח חלק פעיל גם בהדחתה של יו"ר רשות החשמל, אורית פרקש-הכהן, לאחר שהתנגדה למתווה הגז.

יש לציין כי טייב, לשעבר יו"ר סניף הליכוד בעפולה, נעצר בינואר 2015 בפרשת ישראל ביתנו, בחשד כי היה מעורב בהעברת 4 מיליון שקל לעיריית עפולה - בתמורה להעסקת מקורבים למפלגה. תיק החקירה נגדו נסגר מחוסר ראיות.

לפי הערכות, בימים הקרובים צפויים להיחקר מעורבים נוספים בפרשה - בהם גם מקורבים אחרים לשטייניץ ולדמויות שנעצרו עד כה.
יובל שטייניץ תיק הצוללות רמי טייב עדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד