ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

"הלם בשירות הציבורי": האשה שנתניהו רוצה למנות לנציבת שירות המדינה

בישיבת הממשלה שלשום שאל ראש הממשלה את שר הפנים אריה דרעי מה הוא אומר על עפרה ברכה, מנהלת אגף במשרד הפנים - והפתיע גם אותו. ברכה תהיה אחראית על 70 אלף עובדי מדינה. בכירים במערכת: "מינוי קיקיוני ותמוה"

נתניהו.
נתניהו.



הפרסום ב"ידיעות אחרונות" שלפיו עומד ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את עפרה ברכה, מנהלת אגף במשרד הפנים, לתפקיד נציבת שירות המדינה, היכה בהלם לא מעט עובדי מדינה בכירים. הסיבה פשוטה: איש לא מכיר אותה. מדובר בעוזרת לשעבר של יעקב גנות, שהגיעה יחד איתו למשרד הפנים, אלא שהיא עוסקת בביקורת, בעיקר של דו"חות הרשויות המקומיות, ולא ברור מה כישוריה או הבנתה בניהול משאבי האנוש של 70 אלף עובדי המדינה. עד כה המועמדים שהוזכרו לתפקיד, דוגמת החשבת הכללית לשעבר, מיכל עבאדי בויאנג'ו, היו בעלי פרופיל ציבורי גבוה.

"מדובר במינוי תמוה במיוחד" אומר בכיר במערכת. "מינוי קיקיוני" אומר בכיר במשרד ממשלתי גדול. "מדובר בחזרה מדויקת על סיפור משה דיין, הנציב לשעבר. גם אותו איש לא הכיר, וגם אותו מינה ראש הממשלה כי חשב שיהיה מינוי חלש שיעשה את דברו".

גורם אחר טוען כי המינוי כה תמוה עד שהוא מעלה תחושה קשה של חולשת המערכת: "עליבות גדולה", אומר הגורם, "ביטוי מדהים של חולשה. בימים האלה, אם זה לא חייל שלך – אין מינוי".

בניגוד לפרסום כאילו אריה דרעי שר הפנים, הציע את ברכה לתפקיד, מסתבר שראש הממשלה פנה לדרעי בישיבת הממשלה האחרונה ביום ראשון ושאל עליה. "לראש הממשלה כבר היה שם", אומר מקורב למשרד ראש הממשלה, "הוא הביא אותה". דרעי אמר שהיא אישה טובה אך לא נתן המלצה חמה במיוחד, ואמר כי הוא מאחל לה הצלחה. על פי הפרסום ב"ידיעות", בתה של ברכה עובדת בלשכת ראש הממשלה.

יתכן כי הכוונה למנות את ברכה היא הסיבה להתמהמהות של משרד רה"מ בהארכת מינויו של ממלא המקום אודי פראוור, אותה קיבל רק בשבת האחרונה, שלושה ימים לפני שהמינוי עמד לפוג.

"המינוי העלוב הזה הוא על ראשו של שר הבריאות יעקב ליצמן, שהתנגד למינויה של מיכל עבאדי בויאנג'ו לתפקיד", אומר גורם בכיר. "אמנם זו תהיה האשה הראשונה בתפקיד, אבל המינוי בעייתי ביותר". בכיר אחר אמר: "מדובר באדם שעסוק בריצוי מנהליו".

עמוד הפייסבוק של ברכה אינו פעיל, וכולל פוסטים על אופנה, שלא היא מעלה. בלשונית אודותיה נכתב כי היא ילידת 16 באפריל 1961, (בת 56), למדה באוניברסיטה העברית, וקודם לכן בתיכון בית חינוך בירושלים, ומתגוררת בתל אביב. עוד נכתב כי היא מנהלת אגף בכיר לביקורת ברשויות המקומיות והממונה על החשבונות לשעבר במשרד הפנים. בין חבריה השר חיים כץ, קובי אמסלם לשעבר הממונה על השכר והיועצת תמי שינקמן.

במשרד ראש הממשלה סירבו להגיב לידיעה.
עפרה ברכה בנימין נתניהו אריה דרעי נציבת שירות המדינה משרד ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד