ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

אבי מימרן מסביר וחושף הכל על משבר ההסעות בבני ברק

כולכם בוודאי כגולשי 'בחדרי חרדים' או כתושבי בני ברק נחשפתם לשערורייה איתה נאלצו להתמודד הורי הילדים המיוחדים בימים האחרונים מאז תחילת שנת הלימודים הלועזית, אך אולי לא הבנתם מספיק על מה המהומה? • מגיש המהדורה המרכזית ב'קול חי' אבי מימרן - הורה לילד מיוחד, מסביר את הקושי וההתמודדות היומיומית בכלל ובימים האחרונים ללא ההסעות הסדירות בפרט

כותב השורות, אבי מימרן
כותב השורות, אבי מימרן



מה גרם למחדל ההסעות החמור של ילדי החינוך המיוחד בעיר בני ברק?

חלקכם הגדול, ב"ה, לא יודעים מהו הקושי בגידול ילד עם צרכים מיוחדים במשפחה, ובוודאי שאין לכם מושג כמה הקושי הזה גדול בחופש.

חופש גדול שהופך לסיוט, עם ילד שלא מתקשר, שמפתח בעיות התנהגות קשות ודורש טיפול 24/7.
הורים רבים מתמודדים עם המעמסה הקשה הזו יום יום, ובחופש הם פשוט קורסים. לא מסוגלים יותר. מצפים לראשון בספטמבר בכליון עיניים.

וכשסוף סוף הגיע היום, המיטה עליהם עיריית בני ברק קושי נוסף.

אין שיגרה. אין שקט. לחץ של בוקר, טלפונים בהולים שלא זוכים למענה בעירייה. למה? כי אין
הסעות. מחכים להודעה, מתקשרים למלווה שמבולבל בעצמו, מחפשים מענה. אין.

תסדרו לבד.

אז מה קרה שם? איך זה שעיר מאורגנת ומסודרת לא מצליחה להפעיל דבר מינימלי שכזה: הסעות לילדים עם צרכים מיוחדים.

עיריית בני ברק חשבה שאפשר לסגור את המכרז הזה במחירים זולים יותר. היא איפשרה להגיש הצעות במכרז עד סכום מסויים.

כל החברות הבני ברקיות שמכירות את העיר הבינו שזה מחיר הפסד בגלל:

1.הפקקים האדירים בשעות הבוקר, שמאריכים כל מסלול.

2.לא ניתן להשתמש באותו כלי רכב לשני סיבובים באותו בוקר.

אז העירייה דרשה הצעות עד 122 ש"ח, והם הציעו בין 136 ל-157 ש"ח ונפסלו.

ציר הסעות, שלא מכיר את העיר, חשב שמדובר בעוד עיר כמו כל הערים האחרות שהוא עובד בהם ב 120 ש"ח למסלול (כולל ירושלים) והציע במכרז 122 ש"ח וזכה.

הוא בנה על זה שימצא קבלני משנה בבני ברק שיקחו ממנו את העבודה בפועל.

חודש וחצי הוא חרש את כל חברות ההסעות בגוש דן, ושום חברה לא הסכימה לקחת את המסלולים במחיר כזה.

והנה מתחילה שרשת התקלות:

1. יומיים לפני הלימודים ציר הסעות הבין שהוא נתקע בלי כלי רכב!
הוא התחיל לגייס נהגים ורכבים, ואי אפשר לגייס 120 כלי רכב ביומיים!! לא שייך!
אז ביום שישי לא היה רכב אחד.

ביום ראשון הוא גייס 40, אתמול 60 והיום עוד 12. כל זה עדיין רחוק רחוק ממה שצריך.

2. פתאום גם הוא "גילה" שאי אפשר לעשות שני מסלולים באותו רכב בגלל הפקקים!.

אז הוא הפתיע עם "רעיון" חדש: אטובוסים. למה? כי הוא חשב שבמקום 4 הסעות של 10 מקומות, אפשר לקחת אוטובוס אחד שיעשה את כל ארבעת המסלולים.

והנה נוצרה בעיה חדש: מחצית מרחובות בני ברק אינם עבירים לאוטובסים, אז הוא הודיע להורים לצאת לרחובות ראשיים, כשהם יצאו לשם, האוטובוס כבר לא היה כי הוא לא יכול לחסום כביש ראשי יותר מ-2 דקות.

3. עכשיו למלווים:

בניגוד לערים אחרות בהם המלווים מועסקים ע"י חברות חיצוניות. בבני ברק המלווים מועסקים מטעם העירייה.

הכאוס שנוצר בשל אי תיאום בין הנהגים למלווים, היה הזוי. למלווה נאמר לחכות ברבי עקיבא 10 ולהסעה אמרו שהמלווה מתחיל את המסלול ברבי עקיבא 110. תדמיינו לבד מה קרה בכל העיר.

4. בעיה נוספת: הנהגים של ציר הסעות ערבים, שזה בסדר, וחוקי וכו' אבל אין להם שמץ של מושג מזה בני ברק. פעם ראשונה שהם נוהגים בעיר הזו. רובם התייאשו בבוקר הראשון ולא חזרו למחרת.

5. ציר הסעות מחלל שבת. יש בידי צילום של הזמנת עבודה חתומה בידי 'ציר הסעות' על נסיעה מאילת בשבת בצהריים!

המחדלים של העירייה:

1. הצבת מחיר מקסימלי במכרז שאינו עומד על מחיר השוק. אין כאן קרטל של שום חברה, אדרבה, העירייה מוזמנת למצוא חברות מתל אביב/רמת גן/חיפה וכו' שיהיו מוכנים לעבוד בכזה סכום. חוץ מ'ציר הסעות' לא נמצאה חברה אחת כזו בכל הארץ!.

2. אחרי סגירת המכרז, העירייה "העלימה עין" מהעובדה ש'ציר הסעות' לא יהיה מסוגל לקחת לבד את כל המסלולים של העיר על עצמו. (עד שנה שעברה עשו זאת 4 חברות ביחד). בישיבת המכרזים התריעו חברי מועצת העיר מנחם שפירא וקקון בדיוק על הכשלים הללו, אך דעתם לא התקבלה.

3. תיאום: העירייה לא הצליחה לתאם בין הנהגים, המלווים, ההורים ובתי הספר. כשלון שגרם לאי סדרים, ותכנון מסלולים שגויים.

4. העירייה טוענת שהיא מאוד רוצה לבטל את המכרז ולחזור להסדרים של שנה שעבר אבל חוקית היא אינה יכולה לעשות זאת. האמנם?! גם אחרי כל התקלות הללו?!

עיריית בני ברק היא זו שביקשה מתנדבים לסייע לה. היא פנתה לארגונים ואנשי תקשורת שפעלו בנושא וביקשה את עזרתם. ואז מודיעה כי מתנדבים לא יכולים לקחת ילדים, אלא רק ההורים. יום למחרת שהיא הבינה שזו ירייה ברגליה עצמה, היא חזרה בה. אבל לא דאגה לעדכן את בתי הספר שאפשר למסור את הילדים למתנדבים המסורים של איחוד הצלה, ידידים ועזר מציון. כך נוצר מצב שאתמול ילדים חזרו הביתה ב-8 בערב!! רעבים, ומותשים.

עיריית בני ברק הושיבה בלשכת ראש העיר את טובי הבולדוזרים שלה כבר 2 לילות ארוכים, כדי לתכנן מסלולים וליידע את ההורים. זה לא עבד. למה??

כי לעוזרי ראש העיר אין מושג בתחבורה והסדרי מסלולים. זה מקצוע מורכב בפני עצמו וגם בזה נכשלה העירייה. במקום להטיל את המשימה הזו על כמה אנשי מקצוע שמכירים היטב את התחום.

מסקנות:

1. ציר הסעות אולי חברה טובה בשאר אזורי הארץ, אבל לא מסוגל ולא מתאימה לבני ברק.

2. ציר הסעות מחללת שבת!

3. יש בידי העירייה את כל ההוכחות והיכולות לבטל את המכרז.

4. עיריית בני ברק לא התנצלה אפילו פעם אחת בפני 527 משפחות, המתמודדות יום יום עם קושי ומצוקה, שאין להם שיעור.

מי יתן את הדין???

אחסוך מכם את הבכי של ההורים, על ילדים אומללים שלא מתקשרים ויושבים 3 שעות ברכב הסעה חנוק. על ילדים מוגבלים שעומדים שעה וחצי בתחנה וממתינים אל הלא הנודע. על הורים שהפסידו עבודה, ולימודים, ועל אלפי אחים ואחיות של ילדים מיוחדים שהתחילו את השנה ברגל שמאל, באיחור עם תסכול וקושי.

לסיום, מציין מימרן: "ראש העיר חנוך זייברט ידוע מזה שנים ארוכות כאדם עם לב רחב מאוד לנושא החינוך המיוחד. הוא עשה מהפך בתחום בעיר בני ברק והשקיע עשרות מיליונים בפיתוח בתי ספר ומוסדות לילדים מוגבלים. אין לי ספק שהוא פועל ללא לאות לפתרון המשבר".
אבי מימרן משבר ההסעות בבני ברק עיריית בני ברק ילדים מיוחדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד