כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חברת ההסעות טוענת לשחיתות חמורה בעירייה: "הגשנו תלונה והמשטרה תחקור"

התפתחות נוספת בסאגת ההסעות לילדי החינוך המיוחד בב"ב, לאחר שהעירייה מחזירה את תפעול מערך ההסעות לחברות הקודמות ומאשימה את החברה שנבחרה בניהול כושל, טוענים בעלי החברה לאי סדרים כספיים חמורים בעירייה והיעלמות של מיליוני שקלים: "הגשנו תלונה במשטרה"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



עיריית בני ברק מאשרת את הפרסום ב'בחדרי', לפיו מערך הסעות הילדים המיוחדים בבני ברק יחזור אל המפעילים של שנה שעברה, וזאת לפחות בתקופה הקרובה.

כפי שפורסם הבוקר (שלישי) לראשונה ב'בחדרי חרדים' - לאחר שביום הרביעי ללימודים, התקלות בהסעת ילדי החינוך המיוחד נמשכות, בעיריית בני ברק פנו למשרד הפנים, כדי לחזור לחברות ההסעה הקודמות - על אף שחברת 'ציר הסעות' היא היחידה שעמדה בתנאי המכרז.

"עם כל הפעולות שננקטו להסדרת העניין, עדיין היו קשיים רבים בתפעול מערכת ההסעות, ובעקבות זאת, לאחר קבלת חוו"ד משפטית לגבי המכרז, בוצעו הצעדים הנדרשים בתחום זה" אמר דובר עיריית בני ברק אברהם טננבוים.

"עיריית בני ברק ביצעה היום צעדים משמעותיים במערך תפעול הסעות התלמידים בחינוך המיוחד, בעקבות הקשיים התפעוליים הניכרים ששררו בימים האחרונים בנושא, ובעקבות שינוים אלו היא מקווה שהגוף שיתפעל מחר (רביעי) בבוקר את מערכת ההסעות יסדיר את כל הבעיות ששררו בימים האחרונים, וההסעות תפעלנה באורח סדיר לחלוטין" מסרה העירייה.

לפי מידע שפורסם ב'בחדרי חרדים', העירייה בודקת אפשרות לחזור לחברות ההסעות שביצעו את המסלולים שנה שעברה, לפרק זמן קצוב - זאת בדרך של פטור ממכרז בשל הנסיבות המיוחדות. מניסוח הודעת העירייה בערב, נראה שהאישור ממשרד הפנים התקבל.



בחברת "ציר הסעות" עדיין מתלבטים כיצד לפעול. "בעירייה הודיעו לנו שממחר אנחנו לא מפעילים את ההסעות, עוד לא החלטנו מה לעשות" אומר ל'בחדרי חרדים' זוהר צדיק מבעלי החברה.

לטענתו, העירייה אשמה בכך שמערך ההסעות לא פעל כשורה. "אנחנו סיפקנו את כלי הרכב והנהגים - אולם העירייה לא סיפקה לנו את המלוות. רק אמש העבירו לנו רשימה של 12 מלוות. איך אפשר להפעיל מערך כזה כאשר המסלולים מתקבלים לאחר פתיחת זמן הלימודים?", אומר זוהר.

לדברי זוהר, במשך 10 השנים האחרונות, אותה החברה מבצעת את ההסעות בבני ברק. "בעירייה הצהירו לנו כי יש רשימה של 210 מלוות, אך בפגישה שנכחתי בה יחד עם ראש העיר ואנשי לשכתו, יהודה גלבר נשאל על ידי ראש העיר אם יש לו את הרשימה וזה השיב בשלילה" אומר זוהר.

הוא מתרעם: "מדובר ב-210 מלוות שבחישוב מהיר מתוקצבות בכשני מיליון שקלים בחודש, נראה לך שהכסף אכן הועבר אליהן? לאן הלך הכסף במשך 10 שנים? אני לא חוקר. בגלל זה, אחי - מבעלי החברה אף הוא - הגיש תלונה במשטרה והיא זו שתחקור את הנושא - יש פה כספים שמתנהלים בצורה לא תקינה" הוא טוען.

"זכינו במכרז, באנו לבצע את זה, אך לא קיבלנו את רשימת המסלולים והמלוות בזמן, במצב דברים שכזה אנו לא יכולים להפעיל את המערך". לדבריו, "הבוקר ביצענו 99 אחוז מהנסיעות" זאת למרות טענות רבות של הורים לילדים מיוחדים שנזקקו לחסדם של אנשי 'איחוד הצלה' ו'ידידים' שהתנדבו להסעת ילדיהם למוסדות החינוך או הורים אחרים ששלחו את ילדיהם במוניות.

בניגוד לאמירתו של זוהר, אומר ל'בחדרי חרדים' אחד מאנשי החסד שעסקו במהלך הימים האחרונים בתפעול מערך ההסעות על בסיס התנדבותי, "אני באופן אישי תיאמתי הבוקר הסעות ל-36 ילדים מוגבלים, שהוסעו מבתיהם אל מוסדות החינוך".

דובר עיריית בני ברק הגיב "אני מציע לנציג החברה המתלוננת למהר ולחזור בו מדבריו, שאין בהם כל בסיס ויסוד, כדי שלא נזדקק להגיש נגדו תביעה על הוצאת דיבה.

"לנציג החברה נמסרה רשימה מלאה של מלוות, אך במקום שכל נהג יתאם טלפונית עם כל מלווה את המקום לצורך הליווי בהסעה, הם הגיעו לרחבת העירייה, ומשלא מצאו את המלוות במקום, לא ביצעו את עבודתם.

"כל התירוצים הינם תירוצי סרק, ובמכתב משפטי שנכתב לחברה, הובהר כי היא לא עמדה בתנאי המכרז ולא הביאה את מספר כלי הרכב הנדרשים לביצוע ההסעות.

התקצוב השנתי למלוות הוא 5.2 מליון שקלים, ולא כדברי הטוען שמדובר בסכום של 2 מליון ₪ לחודש X 10 חודשי לימו ד= 20 מליון ש"ח, וגם זה מוכיח שהאיש בודה מליבו.

"העירייה היא המספקת את המלוות לחברת ההסעה, לעירייה ישנן רשימות והן לא נעלמו כטענות הסרק של הפונה, ואשר לתקציב, כבר הבהרתי לעיל את הפרטים".
ציר הסעות חינוך מיוחד עיריית בני ברק שחיתות מלוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד