י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

צפו: השוטר גילה 3 ילדים חרדים בתא המטען

שוטר תנועה שעצר רכב של תושב אלעד, נדהם לגלות שלושה ילדים מצטופפים בתא המטען. הנהג טען: הם חגורים

צפו: השוטר גילה 3 ילדים חרדים בתא המטען
משטרה



חוקי התעבורה נועדו על מנת לשמור על חייהם של המשתמשים בדרכים, נהגים, נוסעים והולכי רגל. שוטרי אגף התנועה האמונים על אכיפת החוק, נתקלים מידי יום בתירוצים שונים של נהגים המסבירים ולעיתים אף מצדיקים את מעשיהם, ואלה בדרך כלל נקנסים או נענשים.

במהלך פעילות המשטרה בשבוע שעבר בכביש 1 בסמוך למחלף נתב"ג, הבחין שוטר בראשים של שלושה ילדים מבצבצים מתוך תא מטען. השוטר המצויד במצלמת קסדה, סימן מיד לנהג לעצור בצד בכדי להפסיק את העבירה ולמנוע סיכון של הנוסעים ברכב.



לאחר שהנהג בן 31 תושב אלעד עצר את רכבו, ניגש השוטר לרכב והבחין כי במושב הקדמי יושב הנהג ועוד נוסע, ובמושב האחורי יושבים 3 ילדים. השוטר ביקש מהנהג לפתוח את תא המטען ולהפתעתו גילה כי יושבים בתוך תא המטען על ספסל מאולתר 3 ילדים בגילאים 8-11 כשהם עם הפנים נגד כיוון הנסיעה.

הנהג טען להגנתו כי רפד הכין לו את המושבים ובנוסף הוא חיבר באופן פיראטי חגורות לרכב ואינו מבין מה הבעיה. השוטר הסביר לנהג כי על פי חוק אסור לעשות כל שינוי במבנה ברכב, וכל שינוי שנעשה שלא על ידי היצרן, הינו עבירה על החוק.

בבדיקה מעמיקה יותר של השוטר, נמצא כי לחובתו של הנהג, נרשם דו"ח בגין עבירה דומה - באותו החודש. הנהג קיבל קנס בסך 500 ש"ח ובנוסף 6 נקודות, כמו כן השוטר ווידא כי הגיע רכב נוסף בכדי להוביל את הנוסעים בבטחה.

משטרת ישראל ממקדת את פעילותה באכיפה כנגד עבירות בריונות כביש ומסכנות חיים, עבירות הנוגעות להתקני ריסון הן עבירות המסכנות חיים, אי שימוש בכיסאות בטיחות המותאמים לילדים ואי חגירת חגורות בטיחות בזמן הנסיעה, מעלים משמעותית את הסיכוי להיפגע חלילה בזמן תאונת דרכים או בבלימת פתע. אגף התנועה מתייחס בחומרה לעבירות אלה ומבצע פעילות מוגברת במטרה להרתיע את הנהגים ולעלות את רמת המודעות לנושא הבטיחות של הנוסעים ברכב.
משטרת התנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד