כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הפגנות בוטלו: חרדית נעצרה בגלל השתמטות

רבני "העדה החרדית" התכוננו להפגין, הפעילים הוזעקו ואוטובוסים גוייסו, אלא ששתדלנות של ועד הישיבות, ביטלה את הצורך בהפגנה

צילום אילוסטרציה: לדרמן פלאש 90
צילום אילוסטרציה: לדרמן פלאש 90



בחורה חרדית בת 18 מביתר עילית, הגיעה אתמול (שני) ללשכת הגיוס בירושלים, לאחר שניסתה לצאת מישראל ונאמר לה שהיא מעוכבת יציאה. הבחורה התפלאה, מאחר ולפני למעלה מחודש שלחה תצהיר דת ואף אישרו לה טלפונית שזה התקבל.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי יחד עם האישור על קבלת התצהיר, נמסר לאם הבחורה כי מאחר והיא הוגשה באיחור, יתכן וזה יגרום לבעיות שונות. עם הגעתה אתמול ללשכת הגיוס ברחוב רש"י בירושלים, היא נעצרה על ידי המשטרה הצבאית והועברה למתקן הכליאה ענתות. משנודע הדבר לאם הבחורה, פנתה לעסקן הירושלמי הרב שמעון שישא על מנת שיסייע לבתה לקראת הדיון למחרת בבסיס תל השומר.

בדיון שנערך הבוקר (שלישי) ביחידת מיטב, עו"ד מנחם שטאובר שייצג את הבחורה הצליח להביא לזיכוייה מהשתמטות של מספר חודשים. אולם יחד עם זאת, הבחורה לא שוחררה מאחר ובדיון הוחלט להותירה ברחבי הבסיס על מנת להתחיל את שרשרת החיול.

עם היוודע הדבר לרבני "העדה החרדית" בירושלים, הוחלט לצאת ולהפגין בתל השומר על גיוס בנות, והודיעו כי אוטובוסים יצאו בשעה 19:00. בין המי שפעלו בעניין הבחורה, היה ראש ישיבת סלונים הרב משה ברזובסקי חבר בוועד הישיבות, ולאחר שתדלנות קצרה שוחררה הבחורה.

שמעון בלוי, עוזרו של העסקן שמעון שישא הוביל אותה לביתה בביתר עילית ובמקביל במאה שערים הודיעו על הרגעת הרוחות וביטול ההסעות להפגנה, זמן קצר לפני היציאה למרכז.
גיוס בנות גיוס לצהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד