כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

המתמחה הצעיר שגרם לנזק של מאות אלפי שקלים

טיפולי שיניים אינם נעימים לאף אחד • סיפורו של מ' שופך אור על מציאות רשלנית וקשה • מתמחים שעשויים לגרום לנזקים קשים - מנזק כלכלי כבד ועד שיתוק חלקי קבוע •פרטים מטלטלים

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי



מ' עבר טיפולי שיניים במרפאה פרטית וכתוצאה מהטיפול נגרם לו נזק. לטענתו, הרופא התרשל ולא הודיע לו כי את הטיפול יבצע רופא מתמחה. עוד טען כי ארבעת הכתרים שהותקנו אצלו, נפלו ונשברו וכתוצאה מהטיפול נגרם לו סבל רב והוא צריך לשלם עתה סכומי כסף גדולים כדי לתקן את המצב.

עורך דין נתנאל רוט, מומחה לדיני נזיקין, מבקש ראשית לכל להדגיש כי לא כל נזק שנגרם הינו בהגדרה רשלנות מצד הרופא. "כאשר אנו בודקים רשלנות רפואית, אנו בודקים האם רופא השיניים העניק למטופל טיפול סביר, כמצופה ממנו ובהתאם לסטנדרטים הרפואיים, האם הרופא היה זהיר בטיפולו, האם הטיפול התבצע בהסכמה של המטופל והאם התקיים מעקב אחר הטיפול.

רשלנות רפואית במסגרת טיפול שיניים, יכולה להתרחש הן בטיפול כירורגי והן בטיפול אסתטי. הרשלנות יכולה להתרחש בשלב האבחון, כאשר הבעיה לא מאובחנת בזמן הנכון או באבחנה הנכונה. רשלנות יכולה גם לנבוע מחוסר ידע של הרופא על דרך הטיפול המומלצת או על אפשרויות חלופיות".

לאחר שאנו בוחנים בשיתוף עם רופא המומחה לרפואת שיניים נסיבות כל מקרה באופן ספציפי ונוכחנו לדעת שאכן הייתה רשלנות בהליך הטיפול אנו מגישים תביעה כנגד חברת הביטוח של הרופא או המרפאה.

עו"ד רוט מוסיף ואומר, "לעיתים הרשלנות תהיה בשלב ההכנה לטיפול, כאשר הרופא מזריק למטופל חומר הרדמה או תרופה בלי לבדוק האם קיימת אצלו רגישות או שהזריקה מבוצעת בחוסר זהירות ולפעמים קיימת פגיעה עצבית".

בכל שלבי הטיפול, הרופא צריך להיות קשוב למטופל וערני לדיווחים שלו. כאשר מתעורר חשד, על הרופא להפנות את המטופל לצילומי רנטגן / פנורמי על מנת לברר את הסימפטום ולוודא שאכן שהטיפול שהחליט עליו הוא הטיפול הנכון.

עו"ד רוט מביא לדוגמא את המקרה של ש' שפנתה לביצוע שתל בודד בחלל הפה. לאחר הטיפול, החלה ש' לסבול מדלקות בחלל הפה, זיהומים חוזרים וכן השתל נפל לאחר מספר חודשים בלבד ובעקבות כך נאצלה לבצע 4 עקירות נוספות ושתלים חדשים. משרדנו הפנה את ש' למומחה לרפואת הפה אשר קבע, כי המרפאה לא אבחנה מבעוד מעוד שש' סובלת מדלקת כרונית ועליהם לטפל קודם בכך וכן שהשתל הונחה בצורה לא נכונה. בעקבות זאת פסק בית המשפט כי על המרפאה לפצות את התובעת בגין הטיפולים וכן כאב וסבל בסך של 250,000 ₪

"גם אם עברתם טיפול שורש, והדלקת חזרה כעבור זמן, אתם יכולים לבדוק האם הדלקת נגרמה כתוצאה מטיפול שלא הושלם, או אבחנה לא נכונה ואז יש מקום לתביעה".

לאחרונה טיפל משרדנו בתביעה של גברת שעברה טיפול שורש (שמבוצע באמצעות הרדמה מקומית) ולאחר מספר ימים החלה לסבול מחוסר תחושה בחלק הימני של השפה והחניכיים. התברר כי בעת זריקה ההרדמה חדר הרופא לחלל החניכיים וגרם לתובעת שיתוק חלקי קבוע (פרסטזיה) התובעת קיבלה לאחרונה פיצוי הולם (לאחר מספר חודשים בלבד מהגשת התביעה) בסך של 150,000 ₪ .

במידה ואתם חושדים כי נגרם לכם נזק לאחר ביקור אצל רופא השיניים, רצוי לגשת לעו"ד המתמחה בדיני נזיקין בכלל ורשלנות רפואית בפרט עם כל המסמכים הנדרשים, הצילומים והקבלות ששולמו. העו"ד יסייע בקביעת מידת הנזק ויטפל בכל הקשור לתביעה.


עו"ד רוט ישמח לעמוד לעזרתכם:



רשלנות רפואית עורך דין נתנאל רוט טיפול שיניים תביעה משפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד