י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סוער בש"ס • בניזרי תקף את גואטה על ראיון בגל"צ: "הזדעזעתי"

בניזרי ניצל את המיקרופון ב'קול ברמה' למתקפה נגד ח"כ גואטה שהתראיין בגל"צ, התפאר בפתיחות שלו והגדיר כ'סקופ' את השתתפותו בחתונה שלא נערכה כדת משה וישראל • בניזרי: "להתפאר בעבירה? איבדנו את הבושה, אתה נציג ציבור" • גואטה לא נשאר חייב והגיב בפייסבוק: "קומץ אנשי דלא מעלי, מנסים להפיץ דברים מעוותים בשמי" • האזינו למתקפה של בניזרי

בניזרי וגואטה. צילום: יונתן זינדל ויצחק הררי, פלאש 90
בניזרי וגואטה. צילום: יונתן זינדל ויצחק הררי, פלאש 90



השר לשעבר, עורך עיתון 'יום ליום' שלמה בניזרי במתקפה חריפה על ח"כ גואטה, בעקבות ראיון שהעניק בשבוע שעבר ח"כ גואטה לגל"צ, שבו סיפר בהתלהבות תוך שהוא מתפאר, שהשתתף בחתונה של בן משפחתו שלא נערכה כדת וכדין משה וישראל.

בתוכניתו השבועית 'חד וחלק' ברדיו 'קול ברמה' אמר בניזרי כך: "נפגשתי עם כמה תלמידי חכמים, לפני שקיבלתי את המינוי של 'יום ליום', מתוכם אחד מגדולי ישראל. אני ש"סניק בדמי אבל לא אעשה את מלאכתי רמיה וכשצריך לבקר - אבקר. את שליחי הציבור אנחנו מינינו לא ההיפך, מותר לבקר אותם ומאידך, צריך לחזק את ידיהם. המצב לא טוב מבחינת השטח של ש"ס, הביקורת היא באהבה".האזינו למתקפה (באדיבות 'קול ברמה').

בהמשך דבריו, תקף בניזרי את גואטה ואמר: "אתמול שמעתי הקלטה של ח"כ בכיר מש"ס, שבראיון לגל"צ סיפר שהוא היה עם כל בני ביתו בחתונת תועבה של בן משפחה, והוא עוד הגדיר את זה כ'סקופ'. הזדעזעתי, איך יהודי שמכנה את עצמו חרדי ממפלגה שמונהגת בידי מועצת חכמים. במקום להסתתר בארון הוא מספר את זה לכל עם ישראל. זו התרסה כלפי שמים. אחד מיסודות התשובה זו בושה מהעבירות. אבל ללכת ולהתפאר בעבירה? איבדנו את הבושה, ואתה עוד נציג ציבור".

לסיום אמר בניזרי: "זה חילול ה', זה נתינת לגיטמציה לאנשים שהתורה קוראת להם תועבה, איך דבר כזה עובר בשתיקה, נציג ציבור ממפלגה חרדית מספר על עברות שעשה. צריך לזעוק ברחובה של עיר ולמחות, כולם בדממת אלחוט ואף אחד לא מדבר. הוא נכשל בזה בגלל ענין של חנופה. לא יצא מזה כלום".

הראיון של ח"כ גואטה בגל"צ, היה יחד עם בתו, שמחה גואטה, שהוציאה לאחרונה שיר חדש 'יש לנו תקווה'. בראיון סיפר ח"כ גואטה, על הפתיחות והסובלנות שלו, ועל קבלת האחר כמו שהוא. דבר שעורר סערה בקרב רבים בתנועת ש"ס, שאמרו כי הוא "מבייש את התנועה הקדושה".

והנה התמליל המלא, מהראיון של ח"כ גואטה, שעורר סערה. "קחו סקופ, תחזיקו חזק", אמר גואטה לשדרנים, "לפני כשנתיים התקשרה אלי אחותי מקיבוץ גינוסר. ואמרה לי: 'יגאל אני רוצה לשמח אותך, הבן שלי עומד להתחתן בעוד חודשיים'. אמרתי לה: 'ואוו', ושמחתי מאוד.

בהמשך סיפר גואטה: "כשאחיין שלי דיבר איתי, הוא אמר לי: 'אני רוצה שתקדש אותי בחופה'. אמרתי לו שאני לא מבין בזה, אבל יש אנשים שמקצוענים בזה ויש להם קול נעים. ואז הוא אמר לי יש לי עוד משהו לספר לך, אני מתחתן, עם גבר.  אמרתי לו: 'אתה יודע מה?, עכשיו אני יותר לא מבין בזה'. אבל אני רוצה לספר לכם", אמר גואטה לשדרנים, "הלכנו כולנו לחתונה אני אישתי וכל הילדים שלי, אפילו שבדרך כלל אני לא אומר לילדים שלי לאן ללכת, אבל הפעם, אמרתי לכולם לבוא 'השתתפות חובה', והלכנו ושימחנו אותם. אך הדגשתי לילדים שלי, שחתונה כזו, זה אסור ע"פ ההלכה".

גואטה הגיב בשעה אחרונה לסערה, בדף הפייסבוק שלו וכך כתב: "הודעה והבהרה - הריני להבהיר בזאת, כי קומץ אנשי דלא מעלי, מנסים להפיץ דברים מעוותים בשמי, שכביכול נתתי לגיטימציה למעשים אסורים חלילה. זהו שקר וסילוף חמור. באותו ראיון הצהרתי מפורשות ואני מצהיר גם כעת, שזהו דבר באיסור חמור מן התורה והוא הדבר היחיד בעריות שהתורה כותבת עליו 'תועבה'. אלו המנסים לסלף את האמת עושים זאת במטרה להשמיץ אותי ואת התנועה, וידע הציבור וייזהר".
יגאל גואטה שלמה בניזרי קול ברמה גלצ שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד