כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

עמד להתראיין ברדיו - דרעי התערב והעירייה תתפשר עם הרב זר

עד כמה דרעי חושש מראיון ב'קול ברמה'? הרב דניאל זר העומד בעין סערת ההקצאות מול עיריית ב"ב, עמד להתראיין לתחנת הרדיו שדרעי מחרים, שם התכוון להסיר את הכפפות • דרעי עשה הכל כדי למנוע זאת וגם נפגש • הסיפור המלא בפרסום ראשון

צילומים: שוקי לרר ופלאש 90
צילומים: שוקי לרר ופלאש 90



הרב עמד להתראיין ברדיו ולפתוח את הפה ולהשמיע טענותיו על ש"ס - וההתחייבות הגיעה: דרעי התערב לברור ולפשר בין הצדדים.

'בחדרי חרדים' חושף את הדרמה שהתחוללה בראשית השבוע. חיים ביטון מנכ"ל ש"ס - והאיש הקרוב ליו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, הציע לאנשי הרב דניאל זר להגיע לפשרה מול עיריית בני ברק ובמעורבות השר.

המסר שהועבר בשם דרעי - בתוך יומיים הוא יציג מתווה שיעשה סוף למאבק בין הרב דניאל זר ראש מוסדות "אור דוד" בבני ברק, לבין העירייה ויו"ר סיעת ש"ס בעיר אלי דדון.

לטענת המעורבים במהלך, הסיבה להתערבות דרעי: הרב זר ביקש לקיים ראיון ברדיו 'קול ברמה', להסיר את הכפפות ולפתוח בו הכל.

מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי אכן הרב זר אמור היה להתראיין ביום ראשון בתוכנית אקטואליה, אך בסופו של דבר, אחר שכבר תואם הראיון, חזר בו תוך שמסביר שאינו יכול להתראיין.

ביטול הראיון הגיע אחר שביטון כאמור, סיפק לרב זר את הדרישה אליה ייחל תקופה ארוכה - התערבות הדרג הבכיר של ש"ס ברמה הארצית, אל מול המאבק שמתנהל מול ש"ס המקומית ונציגה דדון וראש העיר זייברט.

כאמור, העימות הסוער שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים' עוסק בדרישת הרב זר לקבל לידיו מהעירייה הקצאה לשטח בעיר שישמש את מוסדות התשובה שהוא עומד בראשם - "אור דוד".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לאחר שהמאבק הפך מעימות מקומי למשפטי ומויכוח פנימי לסערה שמאיימת לחולל קרע בתוך הגוש הספרדי, במידה והרב זר שרשמית מצהיר על תמיכתו בש"ס היה מדבר נגדה בתחנה המוחרמת רשמית.

לצד ההצהרה על התערבות והשגת הפשרה הוצג תנאי: נבוא עם הצעה טובה לשני הצדדים ואתם תקבלו אותה - אל תציבו בפני תנאים נוספים ואל תנסו לסחוט את הלימון. היה המסר הנחרץ מסביבת דרעי.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי על פי ההצעה שהעביר דרעי להרב זר - במסגרתו הרב ביטל את הראיון ב'קול ברמה', השניים ייפגשו, ואכן הפגישה מתרחשת היום (רביעי) על מנת לגבש את המתווה סופית. בנוסף, אתמול נפגש יו"ר סיעת ש"ס יואב בן צור עם ראש העיר זייברט.

לאחר הפגישה בלשכת השר דרעי, יחד עם מנכ"ל תנועת ש"ס חיים ביטון, הרב דניאל זר וחתנו הרב גבריאל מאזוז - הוחלט כי הרב זר יסיר בימים הקרובים את העתירות כנגד עיריית בני ברק על ההקצאות, וזאת לבקשת הרב שמעון בעדני חבר מועצת חכמי התורה.

השר דרעי התחייב, כפי שדווח מראש ב'בחדרי', להתערב באופן אישי במצוקת מוסדות 'אור דוד' בנשיאות הרב דניאל זר לאחר שהביע אמפתיה למצוקה הקשה ולפתור את הסוגייה הכואבת בימים הקרובים.

עו"ד דוד דרור שהגיש את העתירה לבית המשפט בשם הרב זר, אישר ל'בחדרי חרדים' כי אכן בשלב זה הדיונים בעניין העתירה נדחו, "אם אכן יעמוד דרעי בהבטחתו וידאג להקצאות עבור מוסדות "אור דוד", נבקש מבית המשפט למשוך את העתירה.

כזכור, לפני כחודשיים השופטת צילה צפת מביהמ"ש המחוזי בת"א, קיבלה את בקשת מוסדות 'אור דוד', ונתנה צו מניעה על הקצאות עיריית בני ברק, עד לקיום דיון בעתירה המלאה. צו הביניים, כולל את מבני מוסדות 'אור דוד' וכן את השטחים אותם ביקשו לקבל כהקצאה.

אלא שנראה כי העירייה ניסתה לקבוע עובדות בשטח מבלי להפר את צו הביניים - לאחר שהיא הקצתה למוסדות 'אור דוד' שטח של אלפיים מטרים ברחוב הירקון 77, שם גם הוצב שלט המכריז על כך.

לאחר השלמות כל התגובות והתשובות, השופטת כתבה בהחלטתה כי "בעיקר על רקע תשובתן המתחמקת של משיבות 1-2 (עיריית בני ברק ואלי דדון א.ש.) אשר מאשרות את כוונתן להציב מבנים בשטח, הכחישו סתמית כי השטח מיועד למבקשת - אך מאידך נמנעו מלהצביע מהו לשיטתן השטח אשר כן מיועד למבקשת (מוסדות אור דוד א.ש.) מתוך החלקה כולה".

כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', מוסדות 'אור דוד' בראשות הרב דניאל זר הגישה עתירה נגד עיריית בני ברק המגוללת חשד למעשי שחיתות חמורים ביותר הקשורים בהליך של הקצאות מבני ציבור ומקרקעין ציבוריים לגופים שונים בבני ברק, המקורבים בין היתר לח"כ יגאל גואטה ולאלי דדון. אולם מעבר לכך, מוסדות 'אור דוד' ציינו בעתירתם שורה ארוכה של פגמים שלכאורה נפלו במהלך הקצאות העירייה במישור המנהלי.

כאמור, לאחר שעיריית בני ברק ניסתה לקבוע עובדות בשטח, בכך שהקצתה שטח למוסדות 'אור דוד' והצהירה על כוונתה להניח במקום קרוואנים - במקביל להליך המשפטי המתנהל - ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בית המשפט הוציא צו ביניים.

כאמור, עם התקדמות ההליך המשפטי, נראה שיו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי עושה מאמצים להביא לסיום המשבר ולמשיכת העתירה באמצעות בוררות - כשעל פי מה שנמסר ל'בחדרי' יתכן והוא עצמו ישמש כבורר.

מרדיו 'קול ברמה' נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "אנחנו לא מופתעים מדרכי הפעולה הנכלוליות של אותם פוליטיקאים כלפינו. ציבור המאזינים הענק ב"ה, יודע להבדיל בין אמת לשקר וכמו שעד היום כוונותיהם הרעות לא הצליחו כך בעז"ה יהיה גם הלאה והרדיו ימשיך ויצליח לטובת מאות אלפי מאזיניו".

מלשכתו של השר דרעי - טרם התקבלה תגובה. מנכ"ל ש"ס חיים ביטון הגיב ל'בחדרי' ואמר כי "אין שום קשר לעניין קול ברמה. אני מטפל בנושא מעל חצי שנה ולאור בקשת הרב בעדני נכנס השר לטפל בעניין".
אור דוד הרב דניאל זר אריה דרעי סערת ההקצאות עיריית בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד