י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

טריגר תוקף את 'ברכל': השתמשו בי למאבק כלכלי בכסות אידיאולוגית • האזינו

ראש מערך ההטרדות של הפלס אברהם טריגר נשמע כשהוא תוקף בחריפות את רשת הצרכניות 'ברכל' בבעלות מנחם כרמל איש הפלג הירושלמי ואומר כי ניצלו אותו למאבק אינטרסנטי בכסות אידיאולוגית • טריגר אף אומר כי הרכישה ברשת היא "מסירות נפש שאיננו מחויבים לה"

טריגר. צילום: פלאש 90
טריגר. צילום: פלאש 90



ראש מערך ההטרדות של 'הפלס' אברהם טריגר, נשמע כשהוא תוקף בחריפות את רשת הצרכניות 'ברכל' בבעלות איש העסקים מנחם כרמל איש הפלג הירושלמי. בהקלטה נשמע טריגר מאשים את הרשת כשזו השתמשה בו למאבק כלכלי אינטרסנטי, בכסות אידאולוגית למען עיתון הפלס כשהתבקש להנחות את אנשי הפלג, שלא לרכוש את מוצרי 'סנו', שככל שאר החברות במשק, אינה מפרסמת ב'הפלס'.

כזכור, בשנים האחרונות מנהל טריגר מאבקים ארוכים בניסיון לגייס מפרסמים לעיתון 'הפלס', ביטאון הפלג. במסגרת מאבקיו אף שהה במעצרים לאחר שהוא ופעיליו הטרידו את המפרסמים וראשי החברות במשק. נגד טריגר אף תלוי ועומד כתב אישום בהטרדות וסחיטה באיומים וחקירה נוספת מתנהלת נגדו לצד ראשי הפלס, העורך הראשי נתי גרוסמן ומנכ"ל העיתון שמוליק אלישיב.
"אני בטוח שעכשיו יבינו אותי על הכעס שיותר גובר" נשמע טריגר אומר לפעילי הפלס. "היה פה כמין ניסיון להשתמש בי. וזה בעצם יותר חמור".

"פנו אלי לפני חודשיים" הוא מספר. "עצם הרעיון זה שפנו אלי זה בצדק וזה טוב, אז זה נעצר, זה נמרח קצת, חיכינו שירד המבצע... ופנו אלי אז ואמרו לי יש מבצע של סנו.. בוא נעשה מבצע נגדי. ואני מיישם ולוקח את הרעיון לוקח שמונה אלף שקל ומיישם את זה חודשיים אחרי, ובסוף מתברר אחרי, שסמכתי על זה. שבניתי שאם מגיע רעיון מרשת ברכל אז ודאי שהם יעמדו לימיני.

טריגר מאשים בדבריו את 'ברכל' שרימתה אותו כביכול מדובר במאבק אידיאולוגי למען הפלס, אולם הדבר נבע אך ורק מאינטרס. "בסוף התברר שרק אז רצו להשתמש בי, בגלל שאז הייתה להם מריבה עם סנו, הרגשה מאוד לא נעימה, מאוד לא טובה. מיותר להרחיב בדיבורים על הנושא הזה. אם זה ככה זה קצת הרגשה מאוד קשה.

טריגר אומר כי ברכל אף מקדמת את מוצרי סנו, זאת כמובן למרות ש'סנו' ממשיכה שלא לפרסם ב'הפלס'. "לעצם העניין לדעתי הרשת היחידה ששמה את סנו בקדמת הבמה זה ברכל. תעזרו תעזרו לי אתם, אתם עושים פה מריבות..."

טריגר מאשים את ברכל: השתמשו בי למאבק כלכלי

בהמשך אומר טריגר כי כישלון הניסיון שאנשי הפלג ירכשו בברכל, אינו דווקא אידיאולוגי, וכי קשה לדרוש מאנשי הפלג "מסירות נפש" שכזו. "חשוב לשים את הדברים ברורים" אומר טריגר "אי אפשר להאשים רק את המאבק של הפנים חרדי בנושא ברכל. זה ממש לדעתי לא נכון, כל מי שחי במגזר החרדי ויעשה קצת שיחזור של השנים האחרונות, יש תופעה של עליה ניכרת בפתיחת רשתות נוספות, ומכולות נהפכות לזולות יותר.

"כולם זוכרים בדיוק שהתחיל עיתון הפלס נפתח רשת יש הסניף הגדול במרכז בני ברק... והתופעה של נתיב החסד והמכולות זו תופעה שנהייתה בשנים האחרונות בלבד, לעומת זו ברכל המחירים יקרים והדברים ידועים.

"אני לדוגמא כבר לא הולך לברכל, וכשהיה פה את הסניף בירושלים בגבעת שאול הייתי נוסע הרבה יותר, היו יותר מוצרים, גם שם היו דברים שלא היו, אבל זה היה הרבה יותר גדול, היום זה נסגר, זה לא נסגר בגללינו זה נסגר כי הרבה סניפים נסגרים, אז אין לי איפה לנסוע, זה חור, והייתי שמח לעשות שם קניות קבוע פעם בשבוע, אבל אני לא אלך לעשיות קניות על חצי מוצרים לשלם מאתיים שקל יותר, וגם שאין משלוחים בסוף".

..."דיברתי עם בן דודי. הוא אומר לי מה אתה רוצה שאני אקנה בברכל, אני לא יכול, אני אברך בקושי גומר את החודש אם בכלל גומר, ואני לא יכול להוציא יותר. וזה השתדלות שאי אפשר, שאנחנו לא מחוייבים, יש כאן מצב של מסירות נפש.

"אנשים באמת טוענים שקשה, קשה לקנות ברשת ברכל. זה מסירות נפש כפשוטו, הם לא יכולים לרוץ רק בשביל מבצע, סתם לקנות קניה כללית סך הכל, הם לא מוצאים את כל המוצרים שהם רוצים, המחירים יוצא להם יותר יקרים.

"האם השאלה היום האם צריך למסור נפש לזה או לא, אז טוענים, והרבה טוענים גם לעצמם, הכרת הטוב כן, לא מחייבת עדיין מסירות נפש" אומר טריגר.
אברהם טריגר ברכל ניצול הפלג הירושלמי הפלס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד