י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מה טוב בהם, ומהם החסרונות?

לכל כלי ולכל מציאות יש מעלות אל מול חסרונות. גם האופניים החשמליות, שבאופן יחסי ממלאים את הכבישים בארץ, הם פריט שיש לו יתרונות וחסרונות

מה טוב בהם, ומהם החסרונות?
לא לגעת



עיננו הרואות כי זוגות אופניים חשמליים רבים ממלאים את ארצנו. ניתן לראות אותם נוסעים בצדי הכבישים או על שבילי אופניים. נראה כי הרוכבים נהנים מנסיעה מהנה ומהירה. אך לפני שגם אתם רצים לרכוש לכם כלי כזה, עליכם להכיר את כל המכלול. ולדעת שגם חסרונות יש לאופניים הללו. קראו והחליטו האם אתם מצטרפים לרוכבי האופניים החשמליים, או שמא תעדיפו להישאר מאחור.

מעלות

• קלות בנסיעה – אופניים חשמליים מאפשרים נסיעה בקלות גם כאשר מדובר בעלייה. אין צורך להזיע בשביל לטפס אל קצה הרחוב, הכלי ממונע ועושה עבורכם את העבודה.
• גמישות – כל ישראלי מכיר את החוויה המפוקפקת שבהמתנה בפקקים המתארכים. כאשר אתה יושב על אופניים חשמליים אתה גמיש. יכול לפלס לעצמך דרך בצדי הכביש בלי להמתין משך זמן ארוך בין המכוניות הרבות.
• שילוב תח"צ – ניתן לשלב נסיעה עם תחבורה ציבורית. וזאת רק כאשר מדובר באופניים מתקפלות. ניתן לנסוע באופניים חשמליים עד לתחנת הרכבת, ושם לקפל את האופניים ולעלות לרכבת. זה נוח וקל.
• עלות – מחיר של זוג אופניים הוא אמנם יקר, אך ביחס לרכישה של רכב מדובר בעלות נמוכה וזולה באופן משמעותי. עבור רבים זה יכו להיות התחליף המתאים והיעיל ביותר.

חסרונות

• נסיעה יחידנית – רק נוסע בודד יכול לרכב באופניים. כך שאם רוצים לקחת ילד, לצרף חבר – זה בלתי אפשרי.
• כושר גופני – בעוד שרכיבה באופניים מאתגר את הגוף ומשפר את היכולות הפיסיות, הרי רכיבה באופניים חשמליות היא בעצם לעצלנים. היא אינה דורשת עבודה ולא משפרת את הכושר.
• סיכונים – אמנם יש תקנות באשר לאופניים חשמליים, אך למרבה הצער שבעו אוזנינו משמוע על תאונות בהן היו מעורבים רוכבי אופניים חשמליות.
חושבים על רכישת אופניים חשמליות? עליכם להחליט מהי מטרת הרכישה והיכן בדיוק אתם מתכוונים לנסוע באופניים. האם הם מהווים תחליף לרכב פרטי או לזוג אופניים רגילות. קבלו את ההחלטה המתאימה לכם!

לשמור על החיים - ברכיבה באופניים

חשוב לדעת מהם כללי הבטיחות המחייבים של רוכב באופניים חשמליות. בשביל להפיק מהם תועלת חיובית וללא סיכונים - חייב כל רוכב להכיר את הכללים.

משנה לשנה נעשות האופניים החשמליות לפופולאריות יותר ויותר. בצדי הכבישים וגם על המדרכות ניתן לזהות רוכבים רבים שנהנים מנסיעה מהירה ונוחה. אך למרבה הצער מעת לעת אנחנו שומעים על אסונות ועל מקרים של פגיעות שאירעו כתוצאה מנסיעה לא בטוחה באופניים חשמליות. קראו להלן על כללי הבטיחות ברכיבה באופניים חשמליים. כך תוכלו לנצל את כלי הרכב שברשותכם בלי לסכן את עצמכם. חשוב מאוד לוודא כי הנער הרוכב באופניים מציית לכללים ושומר על חייו ועל הסביבה שלו. חשוב לשוחח אתו על כך!

כללי בטיחות

• התאמה לגיל – כלי ממונע אינו מתאים לילדים. ולכן מתחת לגיל 14 אין לנסוע באופניים חשמליות. החל מגיל 4 ועד גיל 16 מורשים בני נוער לרכב באופניים אך ורק בשבילים המיועדים לכך ולא בכבישים. החל מגיל 16 מותרת הנסיעה גם בכבישים.
• מהירות נסיעה – מהירות הנסיעה המקסימלית המותרת באופניים היא 25 קמ"ש. גם ההספק מוגבל ל – 250 וואט. יש לרכוש אופנים תקניים, ואסור לבצע בכלי שיפוצים שיעלו את מהירות הנסיעה שלו.
• קסדה – רכיבה באופניים וגם בקורקינט חשמלי מחייבת חבישת קסדה. כלל זה תקף לכל רכיבה. גם על אופניים רגילות. כך שבמקרה של נפילה במהלך רכיבה הראש מוגן מפני פגיעות חמורות.
• הכירו את החוקים – על הרוכב להכיר את חוקי התנועה ולהיות קשוב להוראות התמרורים. צעירים הרוכבים חייבם ללמוד את הכללים ולדעת כי הם חייבים לציית לחוקי התנועה. כמו כן חשוב להרגיל אותם להתחשב בהולכי הרגל.
• שעות חשיכה – כאשר רוכבים בשעות החשיכה יש ללבוש אפוד זוהר ולהדליק פנס.
• מידע – על כל זוג אופניים תהיה מדבקה ובה מפורטים הפרטים אודות האופניים.
בין אם אתם רוכבים כבילוי לשעות הפנאי, ובין אם באמצעות האופניים אתם מגיעים למקום הלימודים או העבודה – שמרו על כללי הבטיחות. כך תגנו על החיים של עצמכם ותמנעו מקרים של נזקים לעצמכם או לסביבה שלכם.

המאמר בחסות רשת אורבניקו http://www.urbanico.co.il/
כלי רכב קורקינט חשמלי אופניים חשמליים רכיבה על אופניים כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד