כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

קנס של 10 אלף שקל ל"רדיו ללא הפסקה" בעקבות דברי שפטל על הרמטכ"ל

יורם שפטל התייחס בתוכניתו למראהו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט ואמר כי הוא: "נראה כמו פקידון שמן במחלקת ביוב של איזו עירייה". הרשות השנייה: "דברי עלבון, פוגעניים ומשפילים"

יורם שפטל. צילום: פלאש 90
יורם שפטל. צילום: פלאש 90



הרשות השניה קנסה היום (רביעי) ב–10 אלף שקל את "רדיו ללא הפסקה" בשל דבריו של יורם שפטל על הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, אותו כינה בתוכניתו "פקידון שמן". ביולי האחרון אמר שפטל בשידור כי "הרמטכ"ל שלנו, עלוב הנפש, שבכלל לא נראה כמו רמטכ"ל אלא נראה כמו פקידון שמן במחלקת ביוב של איזו עירייה. ככה הוא נראה, ככה הוא נראה". קנס זה מצטרף לקנס קודם שהושת על הרדיו בסך 120 אלף שקל בשל התבטאויות נוספות של שפטל נגד גורמים אחרים ובעיקרם כנגד אנשי שמאל.

במכתב שמסרה הרשות השנייה למנהל התחנה, אור צלקובניק, נכתב: "לחופש הביטוי משקל רב כאשר מדובר באיש ציבור ובשיח ציבורי. אולם, גם לכך ישנו גבול, ודאי שעה שהדברים יוצאים מפיו של מגיש תוכנית בתחנה. המדובר בדברי עלבון, פוגעניים ומשפילים, אף ללא שנראה לעין כל צורך ענייני בהם לשם הבעת העמדה המובעת לגופה, והחורגים מרמת השיח המינימלית מצד מגיש תוכנית ברדיו העושה שימוש במשאב ציבורי בשידוריו של בעל זיכיון".

שפטל חזר בו בזמנו מחלק מהדברים שאמר, לאחר שאלו עוררה סערה ציבורית. בהודעה שמסר במהלך תוכניתם של בן כספית ואריה אלדד אמר: "ביום חמישי האחרון, במהלך השידור, כיניתי את הרמטכ"ל עלוב נפש, בלהט השיחה עם אחד המאזינים, אני מבקש להבהיר את הדברים. אני חוזר בי מהכינוי עלוב נפש". עם זאת, הוא סרב להתנצל על התייחסותו לגופו של הרמטכ"ל.

מי שתקף אז בחריפות רבה את שפטל, הוא נתן זהבי, עמיתו לתחנה שאמר בשידור: "אני שואל איך אתה נראה עורך הדין שפטל, על אותו משקל. אתה נראה כמו בואש.. יש לך כל מיני שערות משונות על הפנים, שערות מצחיקות על קרקפת ועל המצח שלך. אתה נראה יצור מתועב עם פנים מעוותות לא כמו של פקיד ביוב במחלקה מסוימת בעירייה אלא הביוב עצמו..".

בדו"ח של הרשות השנייה, המסכם את תלונות הציבור, שפטל ניצב בראש עם לא פחות מ–150 תלונות בשל אמירותיו בשידור. בין השאר כי "מפלגה כמו מרצ מציעה חוק שטני של גרמניה הנאצית", "גל"צ תומכת טרור", ואף כינה את פרופסור זאב שטרנהל "יועץ לענייני רצח ויחסי ציבור של החמאס". בהפרש ניכר אחריו נמצא נתן זהבי עם 40 תלונות, וגבי גזית עם 30 תלונות בלבד.
רדיו ללא הפסקה יורם שפטל גדי איזנקוט הרשות השנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד