י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרטים חדשים בפרשת מעצר 4 הרבנים

במסגרת חקירת המשטרה בחשד לזיוף מסמכים ותעודות על ידי מועמדים לרבנות ערים, הגיעו היום חוקרי המשטרה למשרדי הרבנות הראשית בירושלים, שם החרימו מסמכים וזימנו מספר עובדים לחקירה ותשאול

בית הרבמנות הראשית בירושלים. צילום: פלאש 90
בית הרבמנות הראשית בירושלים. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



במסגרת חקירת המשטרה בחשד לזיוף מסמכים ותעודות על ידי מועמדים לרבנות ערים, הגיעו היום חוקרי להב 433 למשרדי הרבנות הראשית בירושלים, שם החרימו מסמכים וזימנו מספר עובדים לחקירה ותשאול.

ל'בחדרי' נודע כי זו לא הפעם הראשונה שחוקרי המשטרה מגיעים למשרדים בהקשר לחקירה זו במסגרתה נעצרו הבוקר ארבעה חשודים.

לאחר שעות רבות של חקירה, שוחררו ארבעת הרבנים למעצר בית למשך שלושה עד חמישה ימים ובתנאים מגבילים נוספים.



כזכור, הבוקר דווח ב'בחדרי חרדים' כי משטרת ישראל עצרה ארבעה רבנים שהתמודדו לתפקיד רב העיר, בחשד לעבירות מרמה, הפרת אמונים, זיוף והתחזות.

יחידת חקירות ארצית במשטרת ישראל עצרה הבוקר, בתום חקירה מורכבת, ארבעה רבנים מערים שונות, בחשד כי השיגו במרמה "תעודת כושר", המקנה להם יכולת להתמודד על תפקיד ציבורי בכיר – של רב העיר.

עפ"י החשד, הארבעה השיגו במרמה את "תעודת הכושר", מבלי שנכחו בבחינות ההסמכה ואף בשיטות נוספות, הכוללות זיוף הרישום של ציוני המבחן, שליחת אדם אחר במקומם לבחינה שהתחזה להם ואף פניה ישירה לבודק המבחן, במטרה "שיקל" בבדיקת המבחן ובמתן הציון.

בתוך כך, בלשי יאח"ה בלהב 433, עצרו הבוקר את ארבעת החשודים וערכו חיפוש בבתיהם, במטרה לתפוס מסמכים אשר עפ"י החשד קושרים אותם לעבירות המיוחסות, הכוללות: מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תארגיד, התחזות כאדם אחר וזיוף בנסיבות מחמירות.

בשלב זה לא ניתן לפרסם את זהות החשודים העצורים, אך ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בהחלט מדובר בהתפתחות מרעישה בנוגע לבחירות לרב עיר בכמה ערים.

באחד המקרים מדובר בבחירות שכבר התקיימו, נקלעו לקושי מסוים והתקיימו שוב.

בשני מקרים מדובר במתמודדים לרבנות ערים בהם ניתש קרב משמעותי ורווי יצרים; מי יהיה הרב. בשתי המקומות ש"ס מעורבת עמוק בהליך אך המועמד מטעמה הוא לא זה שנעצר.

מקרה נוסף של מעצר עוסק בהתמודדות לרב עיר בסיפור שפחות ידוע לציבור.

במשטרת ישראל מדגישים, כי החשד הנו כלפי החשודים עצמם ולאורך כל החקירה מראשיתה, זכו לשיתוף פעולה מקצועי מהרבנות הראשית לישראל.
רבנים התמודדות זיוף תעודת כושר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד