כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

חצי שנת עבודות שרות לנהג שיכור

על אף שהנהג סרב לבדיקת ינשוף, קבעה השופטת: "מדובר בעבירה חמורה אשר יש בה יותר משמץ של זלזול באושיות החוק. על בתי המשפט להרתיע נהגים בעבירות כגון אלה ולעשות כל שלאל ידם למניעת הקטל בכבישים"

חצי שנת עבודות שרות לנהג שיכור

בית משפט השלום לתעבורה באשקלון גזר על נהג שנפתס נוהג בעת שכרות עונש חריג של 6 חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות , 10 חודשי מאסר על תנאי, קנס בסך 2,000 ש"ח, ופסילת רשיון נהיגה לתקופה של 5 שנים.

לנהג חיים בנלולו נרשמו בעבר 77 הרשעות קודמות. השופטת דליה קליימן כתבה בגזר הדין: "עיון בהרשעותיו הקודמות של הנאשם מעלה כי לנאשם מספר עבירות בגין עבירה חמורה זו של נהיגה בשכרות. בנהיגתו סיכן הוא את כלל הציבור ובמקרה כגון זה גובר האינטרס הציבורי על הנסיבות האישיות, הגם שלוקחת אני גם אותם בחשבון. נפיצותן של העבירות של נהיגה בשכרות ותאונות הדרכים מחייבת את בתי המשפט לנהוג ביד קשה ולהחמיר בעונשם של עברייני תנועה, לא בכדי הביע בית המשפט העליון את דעתו ויותר מפעם אחת כי ככל שהעבירה נפוצה יותר והפכה "מכת מדינה" כך נדרשת ענישה מחמירה".

עוד כתבה השופטת: "במקרה דנן אין המדובר ברשלנות ריגעית או באי שימת לב של רגע כפי שקורה לא אחת במחוזותינו, המדובר בנאשם אשר אחז בהגה לאחר ששתה ובהתנהגותו יש יותר משמץ של מודעות לסכנה הנשקפת למשתמשים בדרך בשל נהיגתו במצב השולל ממנו את השליטה ברכב".

בעמותת אור ירוק הגיבו לגזר הדין: "פסק הדין הנוכחי ממחיש את מגמת ההחמרה ברף הענישה כנגד נהיגה תחת השפעת אלכוהול, הגורם לכ-500 תאונות מידי שנה. כותבת השופטת: "נפיצותן של העבירות של נהיגה בשכרות ותאונות הדרכים מחייבת את בתי המשפט לנהוג ביד קשה ולהחמיר בעונשם של עברייני תנועה....מדובר בנאשם אשר אחז בהגה לאחר ששתה ובהתנהגותו יש יותר משמץ של מודעות לסכנה הנשקפת למשתמשים בדרך בשל נהיגתו במצב השולל ממנו את השליטה ברכב." אלפי מילים כבר נכתבו על הסכנות שבנהיגה תחת השפעת אלכוהול. נותר רק לקוות כי עם ההחמרה בענישה – נראה את השינוי גם בכבישים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד