י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סמוטריץ ל'בחדרי': "אני קורא לח"כים החרדים: אל תתפתו לעסקאות אפלות"

"יש פה פגיעה בזהות ובצביון היהודי של מדינת ישראל" פותח סמוטריץ' את דבריו ל'בחדרי חרדים' • הח"כ הסרוג קורא לח"כים החרדים לשלב ידיים בעניין ולהציג עמדה אחת: "השבת היא לא מסחרה, הרכבת לא צריכה לעבוד בשבת, נקודה" • צפו

סמוטריץ בכנסת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
סמוטריץ בכנסת. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



על רקע כינוס מועצות גדולי התורה היום: בעוד הח"כים החרדים מש"ס ומיהדות התורה - שומרים על שתיקה בכל הקשור להנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו להתיר באופן גורף את העבודות בשבת בענף הכדורגל, ועל רקע חילולי השבת שעל ידי רכבת ישראל, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ קורא למפלגות החרדיות שלא "להתפתות אחר עסקאות אפלות ודילים" ומציג עמדה חריפה. צפו.



בדברים שאמר סמוטריץ ל'בחדרי חרדים', הוא מקדים כי "סוגיית השבת מתעוררת היום בכמה מרחבים ציבוריים, אם זה בעניין עבודות הרכבת בשבת, אם זה בעניין משחקי הכדורגל, המכנה המשותף הוא כפול: קודם כל, יש פה פגיעה קשה בקדושתה של השבת, יש כאן פגיעה קשה בזהות ובצביון היהודי של מדינת ישראל, ויש כאן עבירה על החוק – צריך לומר את האמת, יש כאן עבירה על החוק שמתרחשת במשך שנים רבות, רומסים את החוק ברגל גסה, לא יכול להיות שאכיפת חוק תהיה סלקטיבית, את הפגיעה הזו צריך לעצור, נקודה".

סמוטריץ התייחס בדבריו לפרסומים שהשר חיים כץ מבקש ליישם 'דיל' עם החרדים, על פיו, המפלגות החרדיות תתעלמנה מנושא הכדורגל בתמורה לקבלת דרישתן בנושא חילולי השבת שעל ידי רכבת ישראל, "אסור בשום פנים ואופן להתפתות לכל מיני עסקאות ודילים של ישראבלוף, הרכבת תמורת הכדורגל, השבת היא לא מסחרה, הרכבת לא צריכה לעבוד בשבת, נקודה. זה לא פיקוח נפש, זה לא צורך חיוני, זה הסטטוס קוו, אנחנו צריכים לדרוש את זה ולקבל את זה, נקודה", אמר.

לדבריו, "כדורגל צריך לעבור ליום חול, לא יתכן להדיר ציבור שלם של שומרי שבת. אגב, לא רק דתיים, יש מסורתיים, הם לא יכולים לשחק, הם לא יכולים לצפות, אין דבר כזה, גם משחקי הכדורסל היו בשבת, העבירו אותם ליום חול והשמים לא נפלו והענף רק גדל והתפתח, אותו דבר יכול וצריך לקרות גם בענף הכדורגל. כדורגל לא צריך לשחק בשבת".

"אגב", הוסיף סמוטריץ ל'בחדרי חרדים', "אנחנו לא צריכים לעשות היום שום דבר שזה יקרה, בג"ץ יעשה את זה - כי זה החוק וזה מה שנכון. אנחנו צריכים בסך הכל לא להסכים שב'קום ועשה' במעשה מעשי ואקטיבי שלנו - אנחנו ניתן היום תעודת הכשר וגושפנקה לחילול שבת סיטונאי. לא יתכן שכל כך הרבה אנשים יצטרכו לבחור בין פרנסה לבין שמירת שבת, בין כדורגל לבין שמירת שבת".

הוא הבהיר כי "אני לא מגן פה בכלל על השבת של הדתיים, אני מגן על השבת של הכדורגל, של השחקנים והצופים, שהם אנשים מסורתיים שרוצים לשמור שבת ומאלצים אותם כיום לחלל אותה".

לסיום קרא לח"כים החרדים והדתיים לשלב ידיים יחדיו במאבק: "הרכבת צריכה להפסיק לעבוד, הנמל צריך להפסיק לעבוד, הכדורגל צריך להפסיק לעבור ליום חול. אני קורא לחבריי בכל המפלגות החרדיות והדתיות וגם אלו שאינם דתיים, בואו נשלב ידיים בעניין הזה, ולא נתפתה בשום פנים ואופן לעסקאות אפלות ולכל מיני דילים, ולא נעשה מסחרה עם השבת. נציב עמדה אחת, חומה בצורה שתשמור על השבת. יותר מששמרו ישראל את השבת – שמרה השבת על ישראל".
שבת כדורגל בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד