כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

האם הציבור החרדי ייפגע מההחלטה החדשה?

פקידי משרד הבריאות יוצאים למלחמה נגד חנויות ויבואני התמרוקים המיועדות לציבור החלש בישראל ומתכוונים לאסור על היבואנים להמשיך לייבא תמרוקים ממדינות התעשייה הגדולות בעולם • ההכרעה היום

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



משרד הבריאות נגד התמרוקים הזולים: במסגרת הרפורמה החדשה החליט משרד הבריאות לחסום יבוא תמרוקים מהמדינות התעשייתיות הגדולות והמובילות בעולם כגון: דרום קוריאה, סין, טאיוואן, תורכיה ועוד. הוא מתנגד לאפשר מסלול לבדיקות תקן של המשרד עצמו כפי שהיה עד היום.
המשמעות: עליית מחירים ופגיעה בצרכנים החלשים שייאלצו לקנות את המותגים הגדולים.

פקידי משרד הבריאות יוצאים למלחמה נגד חנויות ויבואני התמרוקים המיועדות לציבור החרדי ולציבור החלש בישראל ומתכוונים לאסור על היבואנים להמשיך לייבא תמרוקים ממדינות התעשייה הגדולות בעולם ובכך לגרום לציבור החלש לקנות את המותגים היקרים בשוק.

החלטת משרד הבריאות אמורה להגיע היום - יום חמישי לאישור ועדת הבריאות של הכנסת ובכוונתה לקבוע כי ניתן יהיה לייבא בפועל תמרוקים רק ממדינות האיחוד האירופי ומספר מדינות נוספות כדוגמת ארצות הברית וקנדה.

אלא שכאמור, החלטת משרד הבריאות הולכת לפגוע במדינות התעשייה הטכנולוגיות הגדולות והמתקדמות בעולם כדוגמת דרום קוריאה וסין אשר אחראיות כיום על היצור של המותגים הגדולים בעולם וזאת ללא נימוק רשמי.

החלטת משרד הבריאות יוצרת כעס רב בקרב היבואנים לאור העובדה שמצד אחד המשרד הולך לאסור על היבואנים הגדולים בישראל לייבא תמרוקים ממדינות התעשייה הגדולות בהם ניתן לייצר מוצרים במחירים זולים ומנגד לא מוכן לערוך כל בדיקות שיאשרו את תקינותן של התמרוקים.

במשרד הבריאות אומרים בתגובה כי רק תמרוקים שנמכרים במדינות האיחוד האירופי יוכלו לקבל את האישור להיכנס לישראל למרות שמחוץ לרשימה נותרו 159 מדינות אחרות שכרגע לא ניתן יהיה לייבא מהן לישראל - וזאת למרות ולאחר שיובאו מהן מוצרים ארצה במשך עשרות שנים.

במשרד הבריאות הודיעו ליבואנים כי מי שירצה לייבא מהמדינות שלא נכללות ברשימה יצטרך להביא אישורים שהתמרוקים נמכרים באחת מהמדינות האירופאיות, אולם המשרד לא נוקב בשם הגוף הרשמי באותן מדינות כדוגמת משרד הבריאות, משרד התעשייה, לשכת המסחר המקומית או רשויות אחרות שאחראיות על הנושא.

אחד היבואנים הגדולים אומר ל'בחדרי חרדים' כי "משרד הבריאות לא מפרסם את הגוף הרלוונטי ממנו צריך לקבל את האישור כי הוא יודע שאם ניגש אל הגוף הרלוונטי באחד ממדינות אלו נקבל תשובה שלילית כי אנו לא אזרחי המדינה ולמה שידברו אתנו".

"בנוסף", הוא אומר, "האבסורד היותר גדול שרובנו מחזיקים בליין יבוא שמיוצר במיוחד לישראל וכך כל התעשייה הזאת נחסמת בפני ישראל כי המוצרים מיועדים מלכתחילה לשוק הישראלי ואינם נמכרים באירופה ולאחר הרפורמה משרד הבריאות כבר לא מאפשר בדיקה על ידו ולכן אין מי שיבדוק אותנו ואין לנו יכולת להיבדק בשום מקום אחר, למרות שאנחנו כבר יבואנים במדינת ישראל למעלה מעשרים שנה עם אישורי המשרד ללא תקלות, עד לרגע שמישהו החליט להרוג את כל התעשייה הזאת בהחלטה אחת".
תמרוקים משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד