ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הוראה מהרבי למחזיקי סמארטפון: להחזיק פלאפון נוסף

הוראה חדשה שיצאה מוועד הטכנולוגיה של חסידות פשעוורסק השוכנת באנטוורפן שבבלגיה, גם מי שיש לו סמארטפון מסונן לצורכי עבודה מחויב להחזיק טלפון נוסף כשר רק לדיבור • במכתב שמובא כאן ב'בחדרי חרדים' מוסברת ההוראה וגם הרבי הוסיף ברכות בסיומו

הרבי מפשווערסק בקריאת קוויטל. צילום: ארכיון 'בחדרי חרדים'
הרבי מפשווערסק בקריאת קוויטל. צילום: ארכיון 'בחדרי חרדים'



המאבק בהתקדמות הטכנולוגיה מתנהל כבר שנים רבות. אמש (רביעי), וועד הטכנולוגיה של חסידות פשעוורסק הוציאו הודעה דחופה לחסידים, כי מי שיש לו אישור להחזיק מכשיר מתקדם לצורך פרנסה, צריך להחזיק מכשיר נוסף לדיבור.

במכתב שהגיע ל'בחדרי חרדים' נכתב "גם למי שהותר לו על ידי רב או מו"ץ להחזיק סמארטפון וכמובן עם פילטר (סינון) מעולה מפני שזקוק לו באמת לצורך פרנסתו, עדיין צריך לקנות טלפון רגיל לצורך הדיבור במשך היום כשאינו מוכרח לדבר דווקא עם כלי זו כדי שלא ילמדו ממנו בניו ובנותיו או אחרים".

בהמשך נכתב: "וכדי שלא יתרגל להשתמש בכל עת ובכל שעה בכלי שאליבא דאמת אין מקומו בבית יהודי שמובן מעצמו שמי שמדבר כל היום תמיד עם סמארטפון, ואינו זז ממנו בשבתו בביתו ובלכתו בדרך, מה יעשה הבן שלא יאמר מתי יגיעו מעשי למעשי אבותי ואעשה כן גם אני לדבר עם סמארטפון".

"והעצה היעוצה והיותר מועילה לטובתכם ולהנאתכם בכדי למנוע הרס רוחני ובכיה לדורות רח"ל היא להשתדל בכל עוז למנוע בכל היכולת להשתמש עם סמארטפון בדאיכא דרכא אחרינא, ואפילו אם הדבר כרוך בטירחות וכדו'".

על המכתב נוסף ברכתו של האדמו"ר מפשווערסק בכתב ידו בה הוא מברך את כולם בכל הברכות.





הרבי מפשעוורסק סמארטפון טכנולוגיה מכשיר לדיבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד