י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

דיווח: ישראל תקפה • סוריה מאיימת בתגובה

הצבא הסורי מזהיר מפני "השלכות מסוכנות על האזור כתוצאה מהתוקפנות הישראלית"• על פי הדיווח התקיפה בוצעה באמצעות 4 כלי טיס ונהרגו בה שני חיילים

דיווח: ישראל תקפה • סוריה מאיימת בתגובה



על פי דיווחים בתקשורת הסורית בשעות האחרונות, ישראל תקפה הלילה (חמישי), מתקן ביטחוני סמוך לעיר אל-מסיאף שבמחוז חמה בסוריה.

צבא סוריה מסר כי בתקיפה נהרגו שני חיילים ונגרם נזק רב. עוד על פי הדיווחים, מדובר במתקן לפיתוח נשק כימי אשר מספק כלי נשק לצבא אסד ולחיזבאללה.

גורמים צבאיים אומרים, כי מדובר בתקיפה חריגה, שכן היא לראשונה מאז הסכם הפסקת האש שהושג בין צבא סוריה למורדים בחודש יולי האחרון. בישראל בינתיים לא מגיבים לדיווחים וציינו כרגיל כי אינם מתייחסים לפרסומים זרים.

בהודעה הרשמית שפרסם הצבא הסורי נכתב: "מטוסי האויב הישראלי תקפו ב-2:42 לפנות בוקר באמצעות טילים מתוך שטח לבנון מתחם של הצבא ליד העיירה מסיאף". והזהיר מפני "השלכות מסוכנות על האזור כתוצאה מהתוקפנות הישראלית".

כאמור, שני חיילים נהרגו בתקיפה ונגרם נזק רב למתקן. כך על פי הצבא הסורי.

צבא סוריה גם מאשים את ישראל כי "מדובר בניסיון נואש להעלות את המורל של ארגון הטרור דאעש, שקורס בעקבות הניצחון המוחץ שמשיג הצבא הסורי נגד הטרור בכמה מקומות, וזה מוכיח את התמיכה הישירה של ישראל בדאעש ובארגוני טרור אחרים הפעילים בסוריה".

דיווחים נוספים בכלי תקשורת לבנונים לפנות בוקר, על תנועת מטוסים ישראליים בשמי המדינה. פעילי אופוזיציה סורים דיווחו כי התקיפה הישראלית בוצעה על ידי ארבעה כלי טיס במרכז לפיתוח מדעי, השייך למשטרו של הנשיא אסד.

ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין, העומד כיום בראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, צייץ הבוקר בטוויטר: "התקיפה המדווחת הלילה אינה שגרתית. מדובר במרכז צבאי-מדעי סורי בו מפתחים ומייצרים, בין השאר, טילים מדויקים, אשר חלקם במערכה הבאה יהיה משמעותי" בציוץ נוסף כתב ידלין: ""המפעל שהותקף מייצר גם נשק כימי וחביות נפץ שהרגו אלפי אזרחים סורים. אם התקיפה ישראלית, זו סופסוף אמירה מוסרית ישראלית על הטבח בסוריה".

תיעוד מהתקיפה ברשתות החברתיות בסוריה









תקיפה בסוריה צבא אסד נשק כימי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד