כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

'מיר', 'העדה', והפקחים יאבקו יחד נגד הרעש • פרסום ראשון

השכנים התלוננו על החנויות בבית-ישראל שהפכו למוקדי רעש לילי - והיוזמה יוצאת לדרך • ישיבת 'מיר' תאסור, 'העדה החרדית' תסיר את ההשגחה והפקחים יחלקו דוחות

מבניני ישיבת מיר. צילום ארכיון: יוסי פורמנסקי.
מבניני ישיבת מיר. צילום ארכיון: יוסי פורמנסקי.

חשיפה: ראש ישיבת מירת הגרנ"צ פינקל שלח אתמול (ב) מכתב לוועד הכשרות של הרב רובין ו'העדה החרדית' בו הוא דורש שיורו לכל החנויות בשכונת בית-ישראל ובייחוד אלו הסמוכים לישיבה לסגור את החנויות בשעת לילה מוקדמת.

במכתבו הביע הגרנ"צ את דעתו כי על החנויות לסגור את שעריהן בשעה 22:30 בערב ובליל שישי בשעה 23:00.

החנויות שנשארות פתוחות הופכות למוקד משיכה לעשרות בחורי הישיבה באזור ואלה גורמים להפרעה וסבל לשכנים המתגוררים במקום, טען גרנ"צ

ב'העדה החרדית' הסכימו לתוכן המכתב אך חששו כי המהלך לא יצליח אם ידרשו מהחנויות לסגור בשעה כה מוקדמת. על כן נקבע כי בימים רגילים החנויות ייסגרו בשעה 23:00 ובליל שישי בחצות הלילה.

משמעות ההחלטה היא כי "בעל חנות שלא יעמוד בתנאים בצורה עקבית תפורסם הוראה מהגרנ"צ פינקל שאסור לדרוך שם", אומר גורם ב'העדה'.

בנוסף, מציין הגורם כי 'העדה' תשקול את הסרת הכשרות של אותו בעל החנות.

חנויות המצויות תחת כשרות משותפת של הרב רובין ו'העדה' ייאלצו לעמוד גם הם בתנאים הללו שכן על פי ההסכם אם אחד מהם מסיר את הכשרות, גם על השני לעשות זאת.

על פי המסתמן, תצא הודעה רשמית מטעם הנהלת ישיבת מיר והנהלת 'העדה' לכל בעלי החנויות המבשרת להם על ההחלטה החדשה שהתקבלה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ביום ראשון האחרון הגיעו פקחי עיריית ירושלים לאזור ודרשו את סגירתן של מספר חנויות, זאת לאחר שמספר תושבים התלוננו במוקד העירוני על נזקי רעש.

כעת, עיריית ירושלים ככל הנראה תצטרף למהלך ותאכוף את ההחלטה בצורה חוקית על ידי מתן דו"חות.

כזכור, כבר לפני חצי שנה חשף 'בחדרי חרדים' את המהלך ההולך ונרקם בין הנהלת 'העדה' לבין ישיבת 'מיר'. הדברים התעכבו אך נראה כי הפעם היוזמה יוצאת לפועל והיא קרובה מתמיד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד