כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מעצרו של מנהל לשכת נתניהו לשעבר הוארך בשישה ימים; המשטרה: החשד התחזק משמעותית

שופטת בית משפט השלום אמרה כי קיים חשש שדוד שרן ישבש את החקירה בעניינו. שרן, שכיהן גם כראש המטה של שר האנרגיה שטייניץ, חשוד בקבלת שוחד, במרמה ובקשירת קשר לביצוע פשע

שרן בבית המשפט בראשל"צ. צילום: יהודה חיים, פלאש 90
שרן בבית המשפט בראשל"צ. צילום: יהודה חיים, פלאש 90





בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (חמישי) בשישה ימים את מעצרו של דוד שרן, לשעבר מנהל לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וקודם לכן ראש המטה של שר האנרגיה יובל שטייניץ, במסגרת פרשת הצוללות (פרשה 3000). שרן חשוד בקבלת שוחד, במרמה והפרת אמונים ובקשירת קשר לביצוע פשע בתקופה שבה שימש ראש המטה של שטייניץ.

נציגת המשטרה אמרה בבית המשפט כי "מאז הדיון האחרון בנוגע למעצרו של שרן חלו התפתחויות רבות בענינו ובעניינם של חשודים נוספים. מחומרי החקירה עולה כי החשדות נגדו התחזקו באופן משמעותי. המשטרה טענה בדיון ששרן פעל יחד עם מעורבים נוספים לשבש את החקירה". השופטת אמרה בדיון כי קיים חשש ספציפי ששרן ישבש את החקירה בעיניינו על פי המידע שהוצג בפניה.

יועץ התקשורת צחי ליבר, שחשוד גם הוא בפרשה, מובא כעת לדיון בהארכת מעצרו. אביו של ליבר, מרדכי ליבר, שהיה בעברו מפקד היחידה המרכזית של מחוז תל אביב ואחראי על הלחימה בפשיעה החמורה באזור תל אביב, אמר בפתח הדיון: "עד מדינה זה דג קטן שצריך להביא דג גדול, מה הוא הביא פה שני יחצנים? הם אל קפונה?". הוא הוסיף: "איך יכול להיות שלא עוצרים את צ'ייני ושימרון, איך לא חוקרים את ראש הממשלה? עסקה כזו זה שרים וראש ממשלה לא שני יחצנים".

תיק 3000, המתמקד בחשדות לשחיתות סביב העסקה לרכש צוללות וספינות מגן, ממשיך להסתעף, ולדברי מקור במערכת האכיפה, עולה החשד שעד המדינה בתיק, מיקי גנור, היה מעורב גם בתכנונים לקראת הפקת גז טבעי, הובלתו ואגירתו. הזוויות החדשות שעלו מעדותו של גנור עשויות להביא למעצרי חשודים נוספים.



אתמול שוחררו למעצר בית רמי טייב, יועצו הפוליטי לשעבר של השר יובל שטייניץ, השר לשעבר מודי זנדברג ומפקד שייטת 13 לשעבר, שי ברוש. מעצרו של יועץ התקשורת נתי מור הוארך בחמישה ימים. יחד עם שותפו, ליבר, חשוד מור שסייע להעברת כספי שוחד מגנור לשרן.

לדברי מקורות במשטרה, החשד הוא שכדי להעביר כספי שוחד לשרן יזם גנור עסקה פיקטיבית עם מור וליבר, שילם להם 50 אלף שקלים וקיבל חשבונית מס. השניים משכו כ–30 אלף שקלים מהחשבון שבו הפקיד גנור את הכסף והעבירו אותם לשרן, שנדרש לקדם את ענייניו של גנור.
דוד שרן צחי ליבר תיק 3000 מיקי גנור פרשת הצוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד