י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

השר גלנט: 200 אלף משפחות חרדיות ב20 שנה

על רקע הגרלת מחיר למשתכן החדשה שיצאה השבוע לדרך, התייחס אתמול השר גלנט למצוקת הדיור ואמר כי בעשרים השנים הקרובות יש צורך בעוד 200 אלף דירות למגזר החרדי

השר גלנט. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
השר גלנט. צילום: יונתן זינדל פלאש 90



בפורום הנדל"ן השנתי של דן אנד ברדסטריט ישראל שהתקיים אמש בגבעתיים, התייחס שר השיכון יואב גלנט לאתגר הדיור ואמר ש "האתגר שלנו הוא שנצטרך ב-20 השנים קדימה עוד מיליון דירות. 600 אלף למגזר הדתי והחילוני, 200 אלף למגזר החרדי והשאר לאוכלוסייה הערבית".

בדבריו התייחס השר למאמצי הממשלה לצנן את שוק הנדל"ן הרותח, להגרלת הדירות של מחיר למשתכן וכן לגידול הנמשך בהתחלות הבניה. לדבריו "ההתייצבות בענף הנדל"ן היא מציאות, וכל מי שמסתכל על זה מבין שזה הישג. שאמרתי לפני חצי שנה שהביקושים קטנים הסתכלו עליי בתמיהה. אבל היום זו המציאות. יש היום 30 אלף זוגות שזכו במחיר למשתכן, חלקם יכנסו לדירות עוד מעט וחלקם מחזיקים באפשרות לרכוש דירה מוזלות. אם לא היינו עושים את כל המהלכים האלו, זה לא היה קורה. אנשים גם צריכים להתפשר, לא כולם חייבים לגור בתל אביב".

דברים אלו של השר, מצטרפים לדברים שאמר לפני כשבוע בסיור בגוש עציון, כי הוא שואף להכפיל את כמות התושבים בגוש עציון. במהלך הביקור שערך יחד עם ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן וראש מועצת אפרת עודד רביבי אמר השר גלנט ''מוטלת על מדינת ישראל חובה מוסרית ועניינית לחזק את ההתיישבות היהודית בגוש עציון ולהכפיל פי אלף את כמות התושבים בהתייחס למספר התושבים טרם נפילת הגוש ב-1948".

השר גלנט התייחס לחשיבות היישובים בעוטף ירושלים והדגיש כי ''חיוני לבסס את האחיזה הישראלית במרחב ירושלים - ממעלה אדומים במזרח ועד גבעת זאב במערב, מעטרות בצפון ועד מרחב בית לחם וקבר רחל בואכה אפרת וגוש עציון; זהו אזור בעל חשיבות היסטורית, אסטרטגית ומוראלית. נמשיך לחזק את ההתיישבות היהודית בכל חלקי הארץ", הבטיח.

גורמים המעורבים בקידום הבניה ביהודה ושומרון הביעו סיפוק מהדברים שהשמיע גלנט בימים אחרונים ואמרו כי ברחבי הגוש מחכים לאישורים עבור מספר פרוייקטים גדולים בהם גם קידום העיר העתידית גבעת אדומים ששוכנת על קרקעות בבעלות מלאה של יהודים, שיסייעו לפתור את מצוקת הדיור ויוסיפו חיזוק אסטרטגי לעוטף ירושלים.
מצוקת הדיור גלנט משפחות חרדיות גבעת אדומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד