י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דרמה בתכנון ובנייה בבני ברק: שופט דחה כל הדיונים לחודש הקרוב

פרסום ראשון: משהו לא טוב עובר על מנגנון עיריית בני ברק - שוב מבוכה המעידה על בעיה בתפקוד • אם יש לכם תיק תלוי ועומד בוועדת תכנון ובנייה שאמור היה להגיע להכרעה משפטית בחודש זה, תאלצו להמתין. הסיבה: גרירת רגליים במינוי תובע

בית משפט לעניינים מקומיים בבני ברק. צילום: איציק מן
בית משפט לעניינים מקומיים בבני ברק. צילום: איציק מן



החלטה חריגה: שופט העביר ביקורת על עיריית בני ברק על כך שאינה ממנה תובע שייצג אותה בבית המשפט לעניינים מקומיים בעיר, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

עיריית בני ברק גוררת רגליים במינוי תובע קבוע מזה חצי שנה - בעקבות כך, יזמים קבלנים ובעלי דירות ונכסים, שבקשתם עומדת תלויה בוועדת התכנון ובנייה בבני ברק יצטרכו להמתין חודש נוסף.

בדיון שהיה אמור להיערך השבוע (רביעי) בבית משפט לעניינים מקומיים בבני ברק, לא נכח התובע העירוני ובעקבות כך השופט איתי הרמלין החליט לדחות את כל הדיונים בתיקי תכנון ובנייה שנקבעו לחודש ספטמבר.

"צר לי כי הליך מינוי תובע חדש שייצג את הוועדה המקומית בפני בית המשפט לעניינים מקומיים בבני ברק אורך זמן כה רב" אמר השופט בהיעדר תובע, והוסיף כי "מדובר ב"עניין הפוגע ממשית באכיפת חוקי התכנון והבנייה בתחומי העיר".

בנוסף לדחיית הדיונים ולביקורת שהעביר השופט, הוא ביקש להעביר את ההחלטה לידי מנהל היחידה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה וללשכת היועץ המשפטי לממשלה, "על מנת שתסתיים סוף סוף סאגת מינוי התובע בעיר בני ברק".

ל'בחדרי חרדים' שמפרסם על ההחלטה לראשונה נודע, כי התובעת העירונית בנושא תכנון ובניה האחרונה בבני ברק, עו"ד יעל מרמור, עזבה את התפקיד לפני כחצי שנה לטובת תפקיד רשמת בכירה בבית משפט השלום בתל-אביב.

מאז, מונה עו"ד יעקב אברמוביץ באופן זמני על מנת לייצג במספר תיקים, אך העירייה הייתה אמורה להוציא מכרז לתפקיד, דבר שטרם נעשה.

מעיריית בני ברק נמסר ל'בחדרי חרדים' כי דחיית הדיונים התקבלה על פי בקשת העירייה, מכיוון שהתובע העירוני לא קיבל הארכת המינוי לתפקיד ממשרד היועץ המשפטי לממשלה, בשל היותו עובד חיצוני ולא עובד עירייה.

למרות שחלפה לפחות חצי שנה מאז פרישתה של עו"ד יעל מרמור, בעירייה טוענים כי "אין הכוונה שאין תובע עירוני זמן רב מאוד, שכן זמן קצר לאחר פרישתה מהתפקיד של עו"ד יעל מרמור נכנס במקומה לעבודה עו"ד, בעל ידע רב וניסיון בתחומי חוקי תכנון ובניה, אלא שמשרד היועה"מ לממשלה, שצריך לאשר את המינוי, טען שעליו להיות עובד מן המניין של העירייה ולא עו"ד חיצוני", דבר המצריך להוציא מרכז.

לטענת העירייה, עו"ד יעקב אברמוביץ שמילא את תפקיד התובע העירוני, קיבל, מעת לעת, מינוי זמני לתפקיד ממשרד היועמ"ש, "אלא שבשבוע שעבר הודיעו ממשרד היועה"מ לממשלה שלא תהיה הארכה למינוי, אלא רק לאחר שתוצג מודעה על מכרז לתובע עירוני, שהינו עובד מן המניין".

בדוברות העירייה אומרים ל'בחדרי' כי בימים אלו מגובש הפרסום לתובע עירוני בהתאם לנדרש, "כאשר הוא יהיה מוכן, תוך זמן קצר, הוא יוצג בפני משרד היועה"מ לממשלה, כדי להסדיר את המינוי הזמני עד לכניסתו לתפקידו של התובע העירוני הקבוע" מסרו.


בית משפט לעניינים מקומיים בבני ברק. צילום: איציק מן

עורך דין שהדיון בו הוא מייצג נדחה, מזהיר בשיחה עם 'בחדרי' כי ההשלכות לאי מינוי תובע עירוני קבוע הן, שהעירייה תוכל להמשיך ולהעלים עין מחריגות בנייה של בעלי עניין, ולהשתמש בצווי הריסה מנהליים כנגד אלו שמעיזים להתקומם.
תובע עירוני עיריית בני ברק דחיית הדיונים תכנון ובנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד