י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

דיווח מתעדכן וחי: 'כינוס המועצות' ההיסטורי למען השבת

גדולי ישראל מתאחדים לכינוס ההיסטורי השני של אחדות הציבור החרדי: מנהיגי אגודת ישראל, דגל התורה וש"ס יקבלו הכרעות בעניין השבת בישראל וכפי שנחשף ב"בחדרי" לראשונה - ידרשו שינוי ותיקון חקיקה בנוגע להיתרי עבודה בשבת

שולחן המועצת לפני זמן קצר. צילום: שוקי לרר
שולחן המועצת לפני זמן קצר. צילום: שוקי לרר



כתבה מתעדכנת: המאבק להפסקת חילולי השבת - בעוד זמן קצר יחל הכינוס ההיסטורי של מועצות גדולי וחכמי התורה: כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', היום יום חמישי ט"ז אלול מתקיים המעמד הנדיר - בפעם השנייה בהיסטוריה: שלוש מועצות גדולי התורה -  אגודת ישראל, דגל התורה וש"ס מתכנסים באולם תלמוד תורה 'חוות דעת' בירושלים, וזאת לאחר שבתי הרבנים והאדמו"רים הגיעו בסוף להסכמה על מיקום ומועד ההתכנסות ההיסטורית.
 

מזכירי המועצות הרב מרדכי שטרן מאגודת ישראל והרב אברהם רובינשטיין מ'דגל התורה' יחד עם חה"כ יואב בן צור מש"ס ונאמני בית ראש הישיבה חכם שלום כהן סגרו את הפרטים. בפני הרבנים דיברו הנציגים: ליצמן דרעי וגפני. "כשבינו שהמועצות מתכנסותהתחילו לדבר אחרת", אמר השר דרעי, "בחודש הקרוב לא יהיו עבודות. בהמשך, בעניין חוקי עזר תהיה סמכות למשרד הפנים לאשר או לא", אמר דרעי, עם סיום דבריהם יצאו הפוליטיקאים החוצה, וחברי הוועדה למען השבת נכנסו. גדולי ישראל ומזכירי המועצת שוהים באולם ההתכנסות


מטעם מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל משתתפים: האדמו"רים מגור, האחים מויז'ניץ, באיאן, סלונים, סערט ויז'ניץ, סאדיגורה, ומודז'יץ

מטעם מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' משתתפים: הגרי"ג אדלשטיין, הגר"י שיינר, הגרמ"ה הירש, הגרב"ד פוברסקי, הגרב"מ אזרחי, הגרמ"י שלזינגר, הגר"י זילברשטיין והגר"ד כהן.

מטעם מועצת חכמי התורה שלש"ס משתתפים: נשיא המועצת הגר"ש כהן, הגר"ש בעדני, הגר"מ מאיה, הגר"ד יוסף, והגר"ר אלבז.

בתחילה דובר כי המועצות תתכנסנה בגוש דן ולא בירושלים, וזאת לנוכח הקושי של הגרי"ג אדלשטיין להגיע לירושלים, אולם, מצד שני בית נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן ואדמו"רים נוספים הציגו בקשה לקיים את התכנסות המועצות דווקא בירושלים, כאמור, לבסוף הגיעו להסכמה וההתכנסות יצאה לדרך. 

כמו כן בתחילה עלתה האופציה לקיים את התכנסות המועצות בישיבת 'אש התורה' מול הכותל המערבי, אך מכיוון שבאותן השעות - מתקיימת השבעת חיילים ברחבת הכותל וקיים קושי רב בהתניידות במקום ובהשגת אישורי כניסה - הרעיון נגנז.

מדובר בכינוס היסטורי ביהדות החרדית שכן הכינוס הקודם המשותף נערך בכ"ח שבט תשע"ג לאחר אישור חוק הגיוס, אז שבה העדנה למועצות גדולי התורה באחדות נדירה. 

עדכון אחרון: 19:30





במרכז כינוס המועצה ההיסטורית יובאו דבריו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שעקב חולשתו לא ישתתף בכינוס. וכן של הגר"ח קנייבסקי שלמרות התכנונים המוקדמים, נחלש ולא יכל להגיע, וגיסו הגר"י זילברשטיין ימסור בשמו את דברים "חריפים". כמו כן ייעדר הגרמ"צ ברגמן בשל שהות בחו"ל.

מטעם מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל נעדר האדמו"ר מבעלזא, האדמו"ר מצאנז לא ישתתף עקב תיכנון מוקדם לחופה בה יצטרך להשתתף, כך גם האדמו"ר מביאלא השוהה בדירתו בצפת, וכן האדמו"ר מערלוי שעדיין לא השתתף עד כה בפועל בישיבות מועצת, על אף הדיבורים שצורף.

מטעם מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' משתתפים: הגרי"ג אדלשטיין שיגיע במיוחד בליווי משטרתי מבני ברק. הגר"י שיינר, הגרמ"ה הירש, הגרב"ד פוברסקי, הגרב"מ אזרחי, הגר"ד יפה, הגרמ"י שלזינגר, הגר"י זילברשטיין והגר"ד כהן. הגרמ"צ ברגמן השוהה בחו"ל לא ישתתף והוא שיגר עם מזכיר המועצת הרב אברהם רובינשטיין מכתב.

מטעם מועצת חכמי התורה של ש"ס ישתתפו: נשיא המועצת הגר"ש כהן, הגר"ש בעדני, הגר"מ מאיה, הגר"ד יוסף והגר"ר אלבז.

על שולחן המועצת יעלה נושא חילולי השבת הממשלתיים שנעשים בעיקר על ידי רכבת ישראל ועבודות התשתית בשבתות, כשנכון לעכשיו בשבת הבאה 'שבת סליחות' מתוכננות עדיין עבודות.

באולם תלמוד תורה 'חוות דעת' בשכונת גבעת משה בירושלים, בו סיימו ילדי התלמוד תורה את הלימודים היום מוקדם מהרגיל, לצורך ההערכות לאירוע - הוצב שולחן מרובע לגדולי ישראל, וכן שולחן נוסף לשרים וחברי הכנסת ועדת הארבעה שיעדכנו את גדולי ישראל על המאבק וההידברות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו למרות שכל ההבטחות והסיכומים לא הועילו עד עתה. בנוסף יופיעו בפני גדולי ישראל גם חברי ועדת הרבנים למען קדושת השבת.

כפי שדווח בתחילת השבוע ב'בחדרי חרדים' לא צפויה להתקבל הכרעה על פרישה מהממשלה, ובכלל לא צפויה להתקבל החלטה דרמטית. השאלה המסקרנת היא האם תהיה התייחסות בעניין הכדורגל. כפי שנחשף בתחילת השבוע, בלעדית ב'בחדרי חרדים' הדרישה החרדית היא שינוי נוסח התקנות המתירות עבודה בשבת.

צילומים: משה ויסברג יעקב גרודקה ושוקי לרר









































כינוס המועצות מועצת השבת עז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד