י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סער במפגן פוליטי מרשים: "מתנגדים להקמת מדינה פלסטינית"

כאלף חברי ליכוד נכחו הערב באירוע הרמת כוסית של השר לשעבר גדעון סער באור יהודה. היה זה מפגן פוליטי ראשון ורב עוצמה של סער לאחר הודעתו לפני כארבעה חודשים על חזרתו לפעילות פוליטית • סער בנאומו: "אני מאמין שחשוב שתנועת הליכוד תהיה חזקה כדי להוביל את המדינה ולהבטיח את עתידה"

גדעון סער. צילום: פלאש 90
גדעון סער. צילום: פלאש 90



כאלף חברי ליכוד נכחו הערב באירוע הרמת כוסית של השר לשעבר גדעון סער באור יהודה. היה זה מפגן פוליטי ראשון ורב עוצמה של סער לאחר הודעתו לפני כארבעה חודשים על חזרתו לפעילות פוליטית.

סער ציין כי כל האירוע הופק ואורגן ע"י חברים מתנדבים ראי רשויות, בלי לשכה של שר וללא עוזרים רשמיים, וציין במיוחד את נתנאל איזק, יועצו הקרוב והבכיר.

באירוע השתתפו גם חברי הכנסת מהליכוד, אמיר אוחנה ושרן השכל, בין ראשי הרשויות, מקורביו של סער, השתתפו אבי נעים, דוד אלחיאני, יוסי דגן, יאיר רביבו, שלמה נאמן, עודד רביבי, מוטי חי, חננאל דוראני, אלי שבירו, שמעון לנקרי, שי אלון, אבי הררי, אבנר בן גרא, יגאל להב, יוסי ברודני ואבירם דהרי.

"מאז הודעתי, בעכו, ערב חג הפסח, על חזרתי לפעילות ציבורית ופוליטית – ריגשתם אותי, פעם אחר פעם, בתמיכתכם הכנה והעזה", פתח סער את דבריו. "אנחנו הערב גם ״סוגרים מעגל״ ופותחים מעגל חדש. ערב ראש השנה לפני שלוש שנים הודעתי, לא הרחק מכאן, אחרי כעשרים שנה של שירות הציבור, על פסק-זמן למען משפחתי, למען ילדי. מאז: דוד כבר רץ מהר. גם שירה או-טו-טו הולכת. אני העליתי כמה קילוגרמים מיותרים. והכי מפתיע: יצאתי אבא צעיר – וחזרתי סבא."
המשיך סער את דבריו במה שנראה כנאום של מועמד לראשות ממשלה: "הכותרת של הערב הזה היא בת ארבע מלים – ליכוד חזק לעתיד ישראל. אני מאמין שחשוב שתנועת הליכוד תהיה חזקה כדי להוביל את המדינה ולהבטיח את עתידה".

לאחר מכן המשיך סער והציג משנה סדורה בתחומים שונים. הוא פתח בתחום המדיני. "תפיסת המציאות שלנו היתה תמיד שישראל יכולה להשען רק על כוחה ועוצמתה ("קיר הברזל״). באזור בו אנו חיים המדיניות שלנו אינה יכולה להתבסס על משאלות לב ולא על הסכמים מדיניים שמפקידים את השמירה על האינטרסים שלנו ואת הבטחון שלנו בידים זרות.

"הסכמי אוסלו היו מבוססים על ההנחה השגויה שמנגנוני הבטחון של הרשות הפלסטינית יעשו עבורנו את העבודה. בפועל הנשק הזה הופנה נגדנו – באירועי מנהרות הכותל, האינתיפאדה השניה ואינספור פיגועים.

"ממשלת קדימה סיימה את מלחמת לבנון השניה עם החלטת האו״ם 1701 שהיתה אמורה לסגור את הגבול הסורי-לבנוני להברחות נשק לחיזבאללה. אתם מכירים איזשהו כוח בינלאומי שמנע זאת? רק צה״ל וכוחות הבטחון שלנו עשו זאת."

סער המשיך והציג את תפיסתו הצבאית: "צה״ל שלנו הוא צבא חזק ומתקדם. החזק ביותר באזור. מכאן נשלח כולנו, ערב ראש השנה, ברכה נאמנה לחיילי ומפקדי צה״ל ולכל אנשי כוחות הבטחון השומרים עלינו ועל עוצמתנו.

אבל לא רק גישה ריאליסטית הבדילה בינינו לבין יריבינו הפוליטיים. ביסוד השקפת העולם שלנו, הבית״רית: זכותנו על הארץ.

"ארץ-ישראל היא ביתנו ההסטורי – נחלת אבותינו ובני בנינו - לדורי דורות. יש לנו תביעה עליה, המעוגנת בדברי הימים, בספר הספרים וגם במשפט העמים. שטחי מולדתנו אינם "נטל״ שאנו מחפשים איך "להיפטר" ממנו.

"נהפוך הוא: עלינו להאבק על כל שטחי ארץ-ישראל שבידינו הדרושים לעמנו ולעתידו. אנחנו מאמינים שבכך אנו צועדים בדרך שסללו כל הדורות. הם לא ויתרו על הזכות במשך אלפיים שנה. לכן זכינו לשיבת-ציון.

"לכן זכינו לחזור ולאחד את בירת הנצח שלנו – ירושלים – אליה נשאו תפילה כל הדורות."
באולם נכחו רבים מראשי הישובים ביהודה ושומרון וסער התייחס בדבריו גם להתישבות:

"מפעל ההתישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, שאנחנו ביססנו מונה כבר קרוב לחצי מיליון אזרחים ישראלים. הוא אינו בגדר דבר זמני! ההתישבות שלנו ביהודה ושומרון, כמו ברמת הגולן, הינה ותהיה חלק בלתי נפרד מישראל לעד.

"אנחנו מתנגדים להקמת מדינה פלסטינית ממערב לירדן. כי אנחנו מבינים שבאופן בלתי נמנע הדבר יוביל לאובדן שליטה בטחוני ודמוגרפי שיאיים על הישגי המפעל הציוני, ימחק את הרוב היהודי בארץ ויפגע בבטחון ישראל ואזרחיה. לכן – לא ניתן לזה לקרות."

ביחס לשאלת המסתננים המעסיקה לאחרונה את ממשלת ישראל אמר סער: "ההסתננות הבלתי חוקית לישראל של מהגרי עבודה מציבה אתגר מתמיד כזה. המאבק בתופעה זאת חייב להיות כל העת דינמי, יזום ותקיף. כשר הפנים הקמתי את מתקן ״חולות״. הייתה החלטת ממשלה שלא בוצעה במשך מספר שנים. אני החלטתי ומיד בצעתי. התחלנו להרחיק ל״חולות״ מסתננים.

"גם שילשתי את הסכום הכספי המוענק ליוצאים מרצון. היתה אז תנופה של יציאה. התקופה ה י ח י ד ה שבה מי שיצאו להפגנות היו המסתננים (ולא האזרחים תושבי דרום ת״א) היתה בעת כהונתי כשר הפנים. כי הם הבינו שיש נחישות ופעילות להוציאם. אני אומר היום בצורה ברורה: יש צעדים שניתן לנקוט מיד שישנו את המצב מקצה לקצה.

"בשעתו גיבשנו תוכנית להכפלת מתקן חולות. היא מוכנה. נכון, יש לה עלות תקציבית. היא ניתנת לביצוע באופן מיידי ותאפשר להרחיק אלפי מסתננים נוספים מת״א. אם זה יקרה – זה מיד יאיץ מחדש גם את היציאה מרצון.

"שנית – פסקי-דין בערכאות בינלאומיות מאפשרים לבחון מחדש את המדיניות כלפי אזרחי אריתריאה מתוך מגמה להחזירם לארצם. אין לוותר במאבק הזה. צריך ליזום ולבצע."

סער המשיך והתייחס להתרחשויות הפנימיות בליכוד: "הליכוד הוא מפלגת העם. מפלגת העם כולו.
זה אחד הדברים היסודיים שמבדילים בינינו לבין מפלגות סקטוריאליות שונות (המבקשות להחלישנו או להחליפנו). הליכוד הוא פסיפס של העם: דתיים, מסורתיים וחילוניים. בני עדות ועליות שונות. יש בו מקום גם לאזרחים בני דתות אחרות: דרוזים וצ’רקסים, נוצרים ומוסלמים. הראיה הליכודית היא ראיה רחבה, ממלכתית, אחראית. כל זה אינו מקרי. זה גם מחייב – עלינו לעשות מאמצים להגביר את האחדות בעם. הבדלי דיעות בקרבנו אינם הופכים את אחינו לאויבים, גם אם הם טועים.

"אחדות ישראל היא ערך חשוב. היא גם נדבך חשוב בעוצמתנו. כדי להתמודד בהצלחה עם אתגרי העתיד ומול אויבינו – עלינו לטפח את האחדות בתוכנו. הליכוד הוא תנועה עממית שהביאה לכל שכבות ומגזרי האוכלוסיה את תחושת השייכות, פתחון הפה והייצוג. את החיבור. את ההרגשה שהמדינה היא של כולנו. תמיד האמנו ונלחמנו לתת הזדמנות לכל תושבי המדינה. הליכוד הוא לא רק תנועה פוליטית. הליכוד הוא התנועה החברתית החזקה בישראל. הליכוד עשה את שיקום השכונות ואת קליטת העליה הגדולה.

"בדרך החברתית הזאת הלכתי כשהובלתי ובצעתי כשר החינוך את חוק חינוך חינם לגילאי 3 ו-4 .
הורדנו אז ״משכנתא שניה״ מכתפי המשפחות הצעירות בישראל. וכך גם כשזכיתי, מספסלי האופוזיציה, להאריך את חופשת הלידה בשכר, למען האמהות והמשפחות כולן.

"כשר פנים תיקנתי עוול וקיפוח של עשרות שנים שנגרם לערי הפיתוח בדרום – דימונה וערד, ירוחם ומצפה רמון (וגם לחצור הגלילית שבצפון) בחלוקת צודקת של כספי הארנונה.
היום הכנסותיהן גדלו במליוני שקלים מדי שנה והן יכולות להתפתח ולתת שירותים נאותים לתושביהן.

"עלינו לחזור ולהניף את הדגל החברתי במלוא העוצמה תוך התמקדות בציבורים עם צרכים מיוחדים. במפגשים שאני מקיים בכל רחבי הארץ אני מציע, לנוכח משבר הפנסיה הצפוי ובעיית הסיעוד החריפה, להתמקד בעשייה למען הזכות להזדקן בכבוד. הדרישה להעלאת קצבאות הנכים מוצדקת ויש לתת לה מענה ללא דיחוי. צריך לגבש תוכנית לאומית לחיזוק הפריפריה תוך התמקדות ביצירת מקומות עבודה שיאפשרו לצעירים להתפרנס בכבוד ולהישאר בדרום ובצפון."

סער הציג את משנתו גם בתחום החינוך: "אתם יודעים שהחינוך הוא אהבה גדולה שלי.
לא רק כי זכיתי לכהן כשר החינוך של מדינת ישראל במשך ארבע שנים. לפני זה אני בן של מורה ואחרי זה אני אבא של מורה.

"אני מאמין שהחינוך על כל רבדיו – מהגיל הרך ועד להשכלה הגבוהה הוא המפתח לעתיד ישראל.
הוא הביטחון הלאומי האמיתי שלנו. לפני שבועיים הצגתי בקריה האקדמית אונו תוכנית אסטרטגית לקידום החינוך. העברתי אותה גם לראש הממשלה ולשר החינוך.

"רק שינוי דרמטי במעמד ההוראה והחינוך בחברה שלנו והפיכתו מחדש למקצוע יוקרתי ומבוקש תבטיח חינוך ברמה הגבוהה ביותר לילדינו. עלינו להוביל בחינוך בין מדינות העולם. זוהי משימה שאפתנית ולא קצרת-טווח. אבל למדתי את מערכות החינוך הטובות בעולם ואני מכיר היטב את הכוחות הגלומים בחברה שלנו. זה אפשרי! צריך ליזום ולבצע!" "

"חברי לדרך – הליכוד הוא התנועה הגדולה והמובילה בישראל. מפלגת שלטון שנים רבות. אנחנו נהנים מתמיכת ציבורים רחבים ומגוונים ושואפים תמיד להגדילה. הליכוד היה תמיד תנועה ממלכתית. כך למדנו ממורנו מנחם בגין עליו השלום. הליכוד הוא הזרם המרכזי. הוא מוביל הדרך ומתווה הכיוון. הוא אינו מפלגת שוליים ואסור שירד לשוליים. עלינו לשמור על מערכות המדינה החשובות ולכבדן.

"יש לנו צה״ל אחד. שב״כ אחד. יש לנו מערכת משפט אחת. משטרה אחת. אף אחת מהמערכות הללו אינה מושלמת. בהחלט יש מקום לשינויים ולרפורמות. מתוך גישה ממלכתית. גם כשיש ביקורת – אין לקעקע את מוסדות המדינה. אנחנו השלטון! יש לנו אחריות.

"זו לא רק הדרך הנכונה מבחינה ערכית. זו גם הדרך הנכונה מבחינה אלקטורלית והיא תביא אותנו ב״ה לשיאים חדשים של תמיכה בליכוד.

ולקראת סוף נאומו התייחס סער לחקירות ראש הממשלה נתניהו: "לפני כתשע עשרה שנה, כשהייתי בן 32, מינה אותי ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד מזכיר הממשלה. מאז, במשך שנים רבות עשיתי לצידו דרך ארוכה – גם כשר בממשלות בראשותו, וגם בימים ששרתנו באופוזיציה כשהובלתי את הסיעה בכנסת. ביחד הורדנו את ״קדימה״ מהשלטון. ביחד החזרנו את הליכוד להנהגת המדינה ב-2009. כשם שהובלתי את הסיעה בכנסת, כך ניהלתי בשמו ובשמנו את המו״מ הקואליציוני להקמת הממשלה לאחר בחירות 2009.

"עבדנו ביחד בהבנה, מתוך קירבה ובשיתוף פעולה – למען המדינה. כדרך-החיים, היו לנו גם מחלוקות. זה לא שינה את העובדה החשובה ביותר: שאנחנו מאמינים באותה דרך - הדרך הלאומית, החשובה לעתיד עמנו.

"מנחם בגין אמר שגם המובן מאליו ראוי שייאמר. המובן מאליו הוא שאין לשפוט אדם לא בכותרות עיתונים, לא ברשתות החברתיות ולא בכיכרה של עיר. יש רשויות תביעה ושיפוט בישראל ורק הן מוסמכות להחליט. וראש ממשלת ישראל – שתרומתו למדינה במהלך כל חייו גדולה מאוד – זכאי למה שנכון לגבי כל אזרח במדינה. ערב השנה החדשה אני מקווה ומייחל שהשנה החדשה תביא עימה בשורות טובות לראש הממשלה שלנו."

את נאומו סיים בברכת שנה טובה לכל הפעילים שהגיעו לאירוע הרמת כוסית: "מאחל לכם חברים, לבני משפחותיכם ולכל עם ישראל שנה טובה ומתוקה, שנת בטחון, שגשוג והצלחה. שנה טובה!". סיים סער את נאומו.
גדעון סער הליכוד הרמת כוסית מדינה פלסטינית המסתננים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד