כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ועדה מיוחדת תחקור את ארגון הצדקה החרדי

ועדת הצדקה בבריטניה - הגוף הממונה על עמותות צדקה במדינה - הודיעה כי פתחה בחקירה נגד ארגון הצדקה של חב"ד הפועל במדינה, לאחר שהארגון נכשל בהגשת הדוחות השנתיים כפי שמחייב החוק

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90 צילום: קובי גדעון פלאש90



ועדת הצדקה בבריטניה - הגוף הממונה על עמותות צדקה במדינה - הודיעה כי פתחה בחקירה נגד ארגון הצדקה של חב"ד הפועל במדינה, לאחר שהארגון נכשל בהגשת הדוחות השנתיים כפי שמחייב החוק.

עפ"י הודעת הוועדה, ב -31 ביולי 2017, נפתחה חקירה נגד ארגון הצדקה. על פי הרישומים, הארגון פועל לקידום הדת היהודית והחינוך היהודי, סכום ההכנסות האחרונות של הצדקה, היה 8,749,623 ליש"ט.

עפ"י ההודעה, ארגון הצדקה של חב"ד לא עמד בהתחייבות המשפטית להגשת הדו"ח השנתי שלה לועדה, בגין שנת הכספים המסתיימת ב 31- בדצמבר, 2015, אשר מחוייבת להיות מוגשת עד ליום 31 באוקטובר 2016.

בנוסף נטען כי ארגון הצדקה של חב"ד, נכשל בהגשת הדוחות והמסמכים במשך 5 שנים רצופות, והוכיח דפוס התנהגות מתמשך של ניהול כושל.

ועדת חקירה מיוחדת תבדוק אם ארגון הצדקה עמד בכללי המנהל התקין. הוועדה הורתה לארגון להגיש את הדוחות שטרם הוגשו, הוא גם הנחה את ארגון הצדקה לבצע ביקורת וליישם שינויים על מנת להבטיח שהארגון עומד בהתחייבויותיו המשפטיות בעתיד, והכנה של חשבונות שנתיים להגשה לועדת הביקורת.
ועדת הצדקה חבד בריטניה דוחות חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד