י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לייבל'ה: המאבטח חיפש מידע על הח"כ בגוגל

והשבוע בלייבל'ה: חבר הכנסת מסתבך עם המאבטחים. הליטאי שנשאר 'למצווה-טאנץ'. העיתונאי ששוחח עם אלי ישי, האחדות במועצות גם אצל המשבקי"ם

לייבל'ה: המאבטח חיפש מידע על הח"כ בגוגל
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



מי זה מלכיאלי?

ממש כמו שמאי הזקן שהיה שומר כל בהמה טובה לכבוד השבת, כבר מיום ראשון החל לייבל'ה להבדיל כמובן, להתכונן לשבת. החל בחברי וועדת הארבעה, וכלה באירוע של סוף השבוע. מועצות גדולי וחכמי התורה שדיברה על השבת.

ראשית פותח לייבל'ה בחברי ועדת הארבעה שמונו להתעסק בשבת. כולם חזרו השבוע לכנסת, המאבטח בכניסה שאל את חבר הכנסת מלכיאלי- למי הוא הגיע? מייד הסביר חבר הכנסת מקלב, כי מלכיאלי מגיע למקום העבודה שלו. הדבר גרר תגובה גוערת מצידו של מקלב, על שמאבטחי הכנסת הינם טירונים שלא מכירים את חברי הכנסת השונים, מלכיאלי הסכים עימו וסיפר כי הוא הגיע לחתונת ביתו של דוד ביטן ואף המאבטח לא זיהה אותו, עד שהקיש את שמו של מלכיאלי אצל הרב גוגל הי"ו או אז נכנס מלכיאלי לחתונה, כמובן לאחר התנצלות עמוקה של המאבטח.

כיאה לאלול, לייבל'ה השבוע העמיס שעות על גבי שעות בתלמוד תורה 'חוות דעת' בירושלים. לא, הוא לא ישב ולמד. אך שהה בכיתות התלמוד תורה ונהנה לחזור לשגרת הלימודים. בין לבין קיבל עדכונים מחדר המועצות ההיסטורי שהתכנסו באולם התלמוד תורה. לייבל'ה אף הבחין כי כאשר המשבקי"ם בחוץ ואין להם מה לעשות כמו למשל למזוג שתיה לאדמו"רים, ראה לייבל'ה אחדות מרשימה בין משבק"י בית ויז'ניץ. בן ציון שטנגר, המשב"ק של הרבי הגדול ניהל שיחה ערה עם המזכיר של הרבי הצעיר, יענקל ולצר. כשבתווך נראה החבר כנסת הבא, יענקי טסלר. שנקרא המשב"ק של המועצות. זאת למרות שמוזס חזר באותו יום מביקור בניו יורק.



ואותו שטנגר נצפה באירוסין לבנו של אברמי פלדמן מ'ביג בן' צופה בסלולר של דובר בעלזא - שיעלה וינברגר איך מכנסים מועצת בלי הרבי מבעלזא.



לייבל'ה לא יכל להגיע השבוע להגיע לחתונת בן הראיס של ביתר, מאיר רובינשטיין. והוא הסתפק בשבע ברכות שנחגגו בבית ישראל. אך בכל מקרה שליחיו של לייבל'ה הנאמנים דאגו לתיעוד מאחורי הקלעים בחתונה.

ראשית כיאה לחתונת ראשי ערים חרדיות אין מצב שראש עיר חרדי לא יבוא לעיר אחרת, ואכן לייבל'ה מדווח על הראיס של בית שמש, שהחל בקמפיין הבאת מנויים ל'הדרך'. הלא הוא משה אבוטבול, שנצפה רושם צ'ק בחתונה לייבל'ה מקווה כי הסכום שנרשם גבוה יותר מכמות המנויים של 'הדרך'.



והדובר הבלתי מעורער של העיר היפה במגזר החרדי, הלא הוא השנון של 'קול ברמה', משה גלסנר. (שנאלץ להישאר עד אור הבוקר ברחבת האולם – 'למצוה טאנץ'). גלסנר נצפה בשיחה עם העסקן העולמי של הונגריה, דוד מרגלי. יתכן כי הוא שוכר את שירותיו של גלסנר לדברר איזו עיר הונגרית, לייבל'ה ממתין להתפתחויות.



ומארץ הקודש, לייבל'ה ממריא לידיעה קצרה אל ארצות ניכר ומדווח על מי שהמריא השבוע לקנדה וגם לארה"ב. ובכן, העיתונאי אריה ארליך שלרגל יום הולדתו ה 30 ולרגל החג המתקרב נסע לתפוח הגדול, כפי הנראה לצורך כתבות או עסקים מעין אלו. ארליך תפס כמובן תפילה בציון הרבי והתפלל לזכותו של פנחס אריה לייבוש, השם המלא. למקרה ותהיתם.

עוד חושף לייבל'ה כי קודם לטיסה זיכה ארליך את מתפללי קהל חסידים בעיר התורה והחסידות בהרי יהודה בתקיעת שופר. התקיעה הייתה מיוחדת במיה, תקיעה שכמותה לא שומעים בכל יום, יש האומרים כי ארליך לצד היותו כותב הטורים הססגוניים במגזר, הוא גם 'הבעל תוקע' הכי חזק בברנז'ה. אם ביום מן הימים תתקלו בסיפור של ירוחם לנדסמן על העיתונאי שהפך לתוקע, תזכרו היכן שמעתם זאת ראשונים.



ומכאן עובר לייבל'ה לספר על דובר הרבנות הראשית, עורך הדין קובי אלתר, עורך 'בקהילה' שלמה קוק (שהגיע כמו תמיד נטול כובע הסטייל). ומענדי גרוזמן נטול באופן כללי, (''שידור חי בפייסבוק מהמועצת'') בקיצור חבורת הברנז'אים הללו נפגשו השבוע לסגור פינות. הפגישה נערכה ב'וולדרוף אסטוריה', רגע לפני שבר הבוטיק במקום נסגר לאחר החופש.



ואפרופו קוק, בבניין הענק של 'מערכת עיתון 'בקהילה' נערכה הרמת כוסית לקראת ראש השנה לסיכום שנת Tgi מוצלחת במיוחד. המשתתפים: המו״ל הרב אריה לייב פפר, העורך הראשי שלמה קוק ומנכ"ל יקב ׳יתיר׳ יעקב בן דור . כמובן שלהרמת כוסית באו מפה ומשם חברי המערכת, שהגיעו מכל חלקי הארץ.



חיבה מיוחדת לו לליבל'ה לכתב הפוליטי של 'בחדרי' יעקב גרודקה (כן, ההוא שעושה צרות לחכ"ים החרדים, במשבר השבת ובאופן כללי ). גרודקה נצפה השבוע במשרדי 'בחדרי חרדים' עושה 'שטייגען' בעיתון 'הדרך', לייבל'ה מקווה שה'שטייגען' בעיתונות יוביל ל'שטייגען' אמיתי, בכל אופן אנו בעיצומם של ימי האלול.



למרות שלייבל'ה הוא המעורב הגדול בענייני ברנז'ה, על דבר אחד לייבל'ה יודע כי אין חולקים- אין בני ברקי שלא מכיר את ישראל לייזר האיש 'שהיה על זייברט, שנראה במועצות מאבטח יחד עם מוטי בבצ'יק את הגעת הרבי מגור. ובכן ישראל זה נצפה 'בהלו תימן' סועד את ליבו, לייבל'ה מסביר לקורא התמים כי ככה זה בבני ברק, סוגרים ב23:00 את העיר כולה, ובהלו תימן נותרה חצי שעה. לייבל'ה רק תוהה האם ישראל ישפיע על זייברט להוסיף עוד כמה שעות בערב לפחות למסעדות.



ואם כבר בארוחות עסקינן, לייזר שתמיד מארגן לליצמן את הביקורים בחצרות הרבנים והאדמו"רים בבני ברק. נצפה השבוע סועד את ליבו עם יוסטמן במסעדה היהודית.

חרדים בצה"ל

ולייבל'ה מקווה מאד כי המשגיח שלו מהישיבה לא קורא את הידיעות הבאות, שכן לייבל'ה הולך לדווח על כמה ידיעות מצה"ל: הראשונה, סערת הזקנים בצה"ל ממשיכה לרחף מעל המשרתים החרדים, לקצוץ? להשאיר? לסדר? בתוך כל הסאגה הזו, דובר צה"ל למגזר החרדי חזקי שכטר, נצפה השבוע אצל הספר שהשקיע בחיתוך הזקן במיוחד. לייבל'ה הצדיע ביראת כבוד.



ולעוד ידיעה מדובר צה"ל – לייבל'ה חושף כי חזקי שכטר, הוא הסוכן של כוכב הרשת הבלתי מעורער של 'כאן' מלך זילברשלג. לייבל'ה רק תוהה זה למה?



ומכאן לקצת רדיו, ביום שני האחרון אחרי תוכנית מרתקת כרגיל ברדיו 'קול חי', נסע הרב חיים הורביץ רבה של שכונת צהלה בת"א לתפילת מעריב באיצקוביץ.. השעה הייתה קרוב ל-3:00 לפנות בוקר, המנין היה ממש מדוייק וכמה מהמתפללים האריכו מאוד בתפילתם. עד שלאחד מהמתפללים פקעה סבלנותו ופלט בקול 'נו, טירחא דציבורא', בתגובה ענה לו מתפלל אחר 'ממש לא'. ההתכתשות יצרה ויכוח הלכתי ארוך לאחר התפילה בין המתפללים ששכחו שפעם מיהרו, ובהתערבותו של הרב הוא נגמר בצורה יפה, לייבל'ה יש לציין החכים מאוד בכל מה שקשור לנושא. קונטרס בדרך.



בגזרת צלמי העיתונות השבוע תכונה גדולה לקראת ימי הרחמים והסליחות, הצלם החרדי הבלתי מעורער שהיה היחיד שזכה לעשות 'פוטו-אפ' לגדולי ישראל במועצות גדולי וחכמי התורה, נפתלי לרר. נצפה השבוע בכניסה למועצת גדולי התורה מסביר למשב"ק בית ויז'ניץ ר' הערשל כץ, כמה כדאי שויז'ניץ יסכימו לתמונות.



ואפרופו צלמים, הצלם משה גולדשטיין נצפה השבוע אצל רופא שיניים לאחר שהמליצו לו על רופא מעולה בקבוצת 'הבני ברקים', גולדשטיין לא שכח להודות בחיוך לבן-שיניים.



והצלם שלומי כהן, נצפה ברוסיה מצלם את הסמינר של 'כולל תורה'. שלומי כהן חובב הטיסות לא הצליח להתחמק גם מזה.



וחברי צוות המשרד בינדר את פרנקל הג'ינג'יים, הופתעו לגלות בחתונת הזמר שלום ברנהולץ המיוצג על ידם, כי מהיום ממנהלים הם הפכו למשפחה. אפילו הסלמון על שהוגש השולחן קיבל צבע ג'ינג'י לאור ההתרגשות מהמחמאה הגדולה.



ועוד על החתונה של איש יחסי הציבור ציקי פרנק הבנש"ק, לייבל'ה הבחין שרק מלזכור את כל השמות של האדמו"רים כבר צריך לפתוח עוד חצרות בעם ישראל. ובדרך אגב מספר לייבל'ה כי ראה עוד הרבה מאוד אנשים תחילה פגש את ראש העיר אלעד פרוש בשיחה ערה עם המנכ"ל שלו זאב קשש.



לייבל'ה צעד מעדנות אל מול הבר העשיר כיאה לחתונת יח"צ מופלאה, שם בהמשך ראה לייבל'ה את עוזי דיין יו"ר מפעל הפיס בשיחה עם עורך 'בקהילה' שלמה קוק. לפי פניו החתומות של קוק, לא סיפרו לו כי הוא זכה במשהו.



ועוד הפתעה נעימה, גם אביו של ראש עיריית אלעד הגיע עם שטריימל ונראה קורן במיוחד, פרוש נראה כשהוא משוחח עם ארי קלמן, לייבל'ה מבין כי השניים סגרו את הדברים האחרונים על הראיון שהעניק פרוש האב לכתב המוכשר. שניאור רוזן לא חש בטוב עקב אי הגעת המכתבים לקרית מלאכי והשיבושים בדואר ונעדר מהשמחה.



'מה שיפה בחתונות כאלו, זו האחדות המופלאה' הרהר לייבל'ה לעצמו כאשר ראה את העיתונאי שמעון ליברטי שעזב את רשת 'קו עיתונות', לטובת 'הדרך'. ליברטי נצפה מדבר עם הכתב החדש של 'יום ליום' יוחאי דנינו בשמו הספרותי.



ורגע לפני 'פינת המזל טובים', ברכות לאיש העסקים החרדי שלומי מרציאנו. לרגל מעבר העסק 'אוטו בני ברק' למשכנו החדש, ברחוב ירושלים 47 בבני ברק, לייבלה מקווה שמרציאנו דאג לעדכן את נהגי 'הגדוילים' על המעבר שלא מתפשרים על איכות ומגעים לטפל אצל מרציאנו. כך או כך לייבל'ה מרגיש 'באורות'.



ודובר חזון איש 5 לשעבר, העיתונאי החביב בני רבינוביץ', הצליח השבוע להרגיז את ש"ס כשהעלה בחשבון הטוויטר הפופלארי שלו תמונה שלו עם אלי ישי רגע לפני שידור בערוץ 20.



התחדשות בלשכת סגן שר החינוך מאיר פרוש, יועץ חדש הצטרף ללשכה, ישראל שנור. שנור- בחור חסידי איכותי שימשיך להביא כבוד ללשכה. יודעי דבר אומרים ללייבל'ה כי הוא מגיע מתחום המוסדות ויוכל לתת מענה מהיר לפונים ממוסדות התורה ברחבי הארץ.

ואפרופו פרוש ושלומי אמונים, בשבוע שעבר נצפו בכירי שלומי אמונים נציגי הציבור מרחבי הארץ בלשכת ראש העיר בת ים. לייבל'ה ניסה לדעת מה קרה שם ועל מה הפגישה? אך נענה בסירוב מוחלט, אם כי יודעי דבר אומרים כי מדובר בדבר נפיץ ביותר. לייבל'ה הצליח לגלות, אך יחשוף את הדברים בעתיד.

עוד צמד שחוגג השבוע, הם יועצי התקשורת מני חדד ואבי בלומנטל ממשרד בלומנטל&חדד תקשורת,
שניהלו את מאבק הורי התלמידים בת"ת סנהדרין והשיגו ניצחון חסר תקדים.



והאחים יענקי ויום טוב ביכלר הצטרפו לעסקן חונה דייטש, ויצאו השבוע במסע עבודה בקברי צדיקים באוקראינה. הם כבשו את הקברים השונים בתפילות נרגשות והעתירו על עם ישראל. התמונות נצפו בסטטוסים של חונה שמגיעים בזמנים חלשים ל- 800 צפיות ויותר. לייבל'ה לא רוצה אפילו לחשוב לאילו מספרים זה יכול להגיע ביום טוב. כך על פי גורמי פרסום שונים, בכל אופן לייבל'ה מסכם זאת במשפט 'הפרסום אצל חונה עובד'.

פינת המזל טוב

מזל טוב לחבר הכנסת ושלוחא דרבנן ישראל אייכלר יו"ר הוועדה לפניות הציבור, לרגל שמחת נישואי בת הזקונים, השמחה תתקיים ביום רביעי בשבוע הבא באולם 'נחלת יהודה' בקרית 'בעלזא' בירושלים בהשתתפות אדמו"רים וראשי ישיבות צמרת המדינה ובכירי העסקונה החרדית.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית ליו"ר ארגון 'סעד ומרפא' מוטי פריד, לרגל הולדת הנכדה.

מזל טוב ליעקב סגל, מנכ"ל רשת גני הילדים 'עץ הדעת' שבתו נישאה השבוע באולמי 'קונקורד' בבני ברק.

מזל טוב לדובר עיריית בית שמש, מתי רוזנצוייג להולדת בנו לאחר אירוסי בתו.

ברכת מזל טוב לשמעון טויסיג, מנכ"ל מוסדות 'ביאלא' ב"ב בארה"ק, לרגל שמחת החאלק'ה לבנו.

ברכת מזל טוב לעיתונאי יקי אדמקר מ'וואלה' לרגל הולדת הבת. לייבל'ה מתכנן שיחה בהפתעה.

ברכת מזל טוב לדוב שמואל רוט מעסקני הכנסת אורחים בישטנא - נדבורנה, לרגל הולדת הנכדה. בת לחתנו יצחק שמעון זלונטיק.

ברכת מזל טוב לזמר ואיש ההצלה, נטע שפריי. לרגל שמחת הולדת הבת. השבוע נערך הקידוש עם עוגות חלביות משובחות לאחר תפילה אצל הרבי מנדבורנה.

ולסיום ברכת מזל טוב לבחור החשוב, אליהו (אלי) הופמן מבחירי כולל 'עמלים בתורה' לרגל אירוסיו, והברכה אחת היא לאביו חיים הופמן מנכ"ל חברת ההסעות 'דרך החיים'.

לייבלה רכילות חרדית מיכאל מלכיאלי מאבטחים מאיר רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד