כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

ביקור בזק וטיסה עם מסוק: דרעי לאוקראינה

שר הפנים אריה דרעי, יצא בשבוע הבא לביקור בזק באוקראינה, שם ייפגש עם בכירים בממשל ויתפלל בציונו של רבי נחמן באומן • כל הפרטים בפרסום ראשון

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



פרסום ראשון: שר הפנים אריה דרעי צפוי לצאת בשבוע הבא לאוקראינה למסע קצר שיכלול ביקור בעיר אומן בציונו של רבי נחמן ופגישות עם בכירי ממשל, רבנים ועסקנים יהודים, כשעל הפרק, מספר נושאים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המסע צפוי לצאת ביום חמישי, פחות משבוע לפני ראש השנה אז צפויים להגיע כ-50 אלף יהודים לראש השנה באומן - ולהיות בן יממה בלבד. לשם כך יתנייד דרעי במסוק מנקודה לנקודה.

באוקראינה פזורות כיום קהילות יהודיות רבות; בקייב, אודסה, דנייפארו, ז'יטומיר, וכמובן אומן. ראש הממשלה הנוכחי באוקראינה הוא וולודימיר גרויסמן, יהודי שקודם לכן שימש בתפקיד ראש העיר של ויניצה.

בעבר, דרעי עצמו נהג לשהות בראש השנה באומן ואף אירח יחד עמו דמויות ואישים רבים. חסידי ברסלב מוקירים ומעריכים עד היום את עזרתו והתגייסותו לסייע במכשולים רבים שעמדו על הפרק ושחלקם עדיין עומדים על הפרק – ונמצאים תחת טיפולו של השר.

כזכור, לפני תשעה חודשים, שיגר דרעי מכתב בהול לנשיא אוקראינה פטרו פורשנקו, ובו דברי זעזוע בעקבות, התקרית האנטישמית שאירעה בציון רבי נחמן, בעת ששני גברים אוקריאנים הניחו בציון ראש חזיר שעליו היה חרוט צלב קרס.

"הזדעזעתי לגלות הבוקר על התקרית האנטישמית המחרידה… התקרית החזירה את המראות של פרעות ת"ח ות"ט לחיים, כ-400 שנים מאוחר יותר על אדמת אוקראינה", כתב דרעי לנשיא האוקראיני, "האירועים האנטישמיים הינם פגיעה כנגד העם היהודי כולו, ומדינת ישראל רואה בחומרה רבה ולא תעבור לסדר היום", הוסיף.
אריה דרעי אוקראינה אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד