ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מיאמי: "תברחו: המים יגיעו לגובה 3.5 מטר"

סופת ההוריקן "אירמה" היכתה בקובה בעוצמה רבה. צפוייה מחר להכות בחוף המזרחי של ארצות הברית ופלורידה. רבע מאוכלוסיית פלורידה – 5.6 מיליון איש – מתפנים. טראמפ: "ייתכן וזו הסופה הגדולה מכל מה שראינו"

מיאמי
מיאמי



סופת ההוריקן "אירמה" היכתה היום (שבת) בקובה, וצפוייה מחר להכות בחוף המזרחי של ארצות הברית ופלורידה.

בעקבות זאת, רבע מאוכלוסיית פלורידה – 5.6 מיליון איש – התבקשו לעזוב את בתיהם. הסופה נעה במהירות של כ-210 קמ"ש וגרמה למותם של יותר מ-20 בני אדם באיים הקריביים.

מושל פלורידה ריק סקוט אמר היום כי הסופה "בדרך להיות הקטסטרופלית ביותר" שפגעה אי פעם במדינה. עוד אמר: "לא ראינו סופה כזאת מעולם, בכל ההיסטוריה של ההוריקנים לא היה כזה דבר, גובה המים יגיע ל-3.5 מטר, תברחו עכשיו, מחר יהיה מאוחר".

עד כה הסופה גבתה את חייהם של 22 בני אדם באיים הקריביים, מעל עשרה מיליון ישארו ללא חשמל, החנויות ריקות מאוכל, התחנות דלק מרוקנות, פלורידה מתנהלת כמו מדינה שמתכוננת למלחמה.

כך גם, שתי סופות חזקות נוספות מתחוללות באזור. הוריקן "חוזה", שעוצמתו היא 4, מתקדם בנתיב של "אירמה" וכבר פגע באיים שנפגעו קשות ממנה. הוריקן "קטיה" כבר הכה בחופי מקסיקו, ולפחות שני בני אדם נהרגו. הסופה צפויה להיחלש בשעות הקרובות.

טום בוסרט, יועצו של הנשיא דונלד טראמפ, אמר כי התושבים צריכים להיערך להסתדר בכוחות עצמם במשך 72 שעות עד שהרשויות יוכלו לסייע.

בנאום השבוע לאומה, שהוקדש ברובו לסופה, אמר אתמול טראמפ: "אני מבקש מכל מי שבנתיב הסופה להיות עירני ולהישמע לכל ההמלצות מהרשויות וגורמי אכיפת החוק. דבר אינו חשוב מאשר בטיחות עמנו. אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי לסייע בהכנות לאסון, ובבוא העת אנו נשתקם, נחלים וניבנה מחדש יחד, כאמריקנים. סופת ההוריקן אירמה היא בממדים אגדיים, ייתכן שגדולה יותר מכל מה שראינו אי פעם".

אלפי מכוניות כבר עזבו את הבתים במיאמי צפונה, מה שגרם להאטה אדירה ביציאה, נהגים חיכו שעות בתחנות דלק, שלחלקן נגמר הדלק.

הנתיב המתוכנן של אירמה, כולל את החוף המזרחי בפלורידה, מה שהביא את מושל פלורידה ריק סקוט לצאת בהצהרה "עזבו את הבתים עכשיו, כי כשהסופה תגיע לא נוכל להציל אתכם".

הסופה העצומה יצרה את אחד הפינויים ההמוניים הגדולים ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. בווסט פאלם ביץ' עוברים רכבי משטרה מבית לבית וקוראים בכריזה לתושבים לצאת מביתם. במקביל, תועדו אלפי בני אדם בהומסטד הממתינים בתורים ארוכים להיכנס למקלט מאורגן.

בתחנת דלק מרתון במיאמי, שוטרים עשו סדר עם הנהגים שחיכו לתדלק, ומנעו מהם להיכנס לתחנה בצורה שלא לפי סדר התור, נהגים נאלצו להמתין שעות כדי לתדלק.
מיאמי הוריקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד