י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גרמניה: גילה שלא נפדה ופדה את עצמו

איתי צחור שגר בגרמניה, גילה שלא נפדה כשהיה תינוק, והחליט לערוך לעצמו פדיון בעזרת הרב המקומי

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

 


איתי צחור בן 42, ישראלי לשעבר שגר בגרמניה בעיר קונסטנץ הסמוכה לגבול השוויצרי, ונמצאת קרוב לשטוטגרט, גילה שהוא לא נפדה כשהיה תינוק, את הדבר גילה באקראי, בתור הבכור במשפחתו הוא הבין שהוא חייב להפדות על פי התורה, וניגש לשם כך לרב המקום, הרב אביגדור שטרן.

במהלך ההתארגנות לאירוע פדיון הבן, גילה איתי שיש עוד ישראלי שחי בגרמניה ושגם הוא לא עבר פדיון הבן כשנולד בכור במשפחתו, ויחד הם החליטו לערוך לעצמם טקס פדיון הבן.

שני הבכורים בדקו כל אחד מול בני משפחתו "האם הם בוודאות לא עברו פדיון" והוחלט לעשות להם פדיון הבן, אתמול כאמור נערך להם הפדיון בבית הכנסת המקומי, כשחברי הקהילה היהודית משתתפים באירוע המרגש והנדיר.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' מספר אחד מהנפדים, איתי צחור, "בשיחה אקראית עם חברים גיליתי שאני בכור שלא נפדה, בנוסף עוד חבר מהקהילה גילה באקראי שהוא לא נפדה, אז יחד החלטנו להפדות על פי התורה".

"אני רציתי טקס אמיתי, כמו בר מצווה אמיתית, לא רציתי טקס רפורמי על אף שאני חילוני, רציתי את הדבר האמיתי, ולכן פניתי לרב שטרן (רב בית הכנסת), והוא הדריך אותנו בכל התהליך".

"הסיבה שלא עברתי כשהייתי בן חודש פדיון, היא מאחר ואמא שלי עברה הפלה לפני שאני נולדתי, והמשפחה חשבה שאם האמא עברה הפלה אז לא פדיון גם לילד הבא שנולד, מה שהתברר הוא, שההפלה שאמא שלי עברה היתה רק בתחילת ההריון, ולכן זה לא נחשב הפלה של תינוק, ואם כך אני כן צריך להפדות".

לגבי היהודי השני שנפדה אומר איתי, "הוא בדק עם משפחתו, והם אמרו לו שהוא בוודאות לא נפדה, ככה שזה היה שני פדיונות מרגשים פה בקהילה".

 












גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד