י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אבל בעולם התורה: הגאון הצדיק רבי אליעזר גינזבורג זצ"ל משגיח ישיבת פוניבז'

עולם הישיבות באבל: הלך לעולמו בשבת אחרי הצהריים, המשגיח הגאון הצדיק רבי אליעזר גינזבורג זצ"ל, משגיח ישיבת פוניבז'. לקה בליבו והתמוטט ביום רביעי שעבר, ומאז אושפז בבית החולים במצב קשה. היה בן 68 בפטירתו

הגאון הצדיק רבי אליעזר גינזבורג זצ"ל. צילום: שוקי לרר
הגאון הצדיק רבי אליעזר גינזבורג זצ"ל. צילום: שוקי לרר



אבל כבד בישיבת פוניבז': מבית החולים שיבא בתל השומר מגיעה הבשורה הקשה והמרה, על פטירתו בשבת קודש של המשגיח הגאון הצדיק רבי אליעזר גינזבורג זצ"ל, משגיח ישיבת פוניבז' שנפטר לאחר שלרה בליבו, והוא בן 68 בפטירתו.

ביום רביעי שעבר פונה לבית החולים לאחר שלא חש בטוב, מאז מצבו הדרדר. הגר"ח קנייבסקי הוסיף לו את השם רפאל ובהיכלי התורה התפללו לשלומו. אך בשבת אחר הצהריים השיב את נשמתו ליוצרה.

הגר"א גינזבורג זצ"ל, נולד בי"ט ניסן תש"ט לאביו הגאון רבי ראובן גינזבורג זצ"ל, ולאמו מרת יוכבד ע"ה בתו של מרן המשגיח הגאון הצדיק רבי יחזקאל הלוי לוינשטיין, זצ"ל בעל ה'אור יחזקאל'.

בבחרותו למד בישיבת פוניבז' והיה לאחד המובחרים שבבחורי הישיבה. בהגיעו לפרקו נלקח כחתן אצל ראש הישיבה הגאון רבי מרדכי שלמה ברמן זצ"ל בעל 'אשר לשלמה' - חתנו של מרן הסטייפלער בעל הקהילות יעקב זצ"ל.

ערב פסח תשמ"ה נקרא הגאון רבי אברהם כהנמן זצ"ל נשיא ישיבת פוניבז' לביתו של הסטייפלער זצ"ל, שם התבקש על ידו למנות את הגר"א גינזבורג זצ"ל למנהל רוחני בישיבת פוניבז' מאז כיהן בתפקידו זה.



בשיחה בהיכל הישיבה. צילום: שוקי לררצילום: בשיחה בהיכל הישיבה. צילום: שוקי לרר
בשיחה בהיכל הישיבה. צילום: שוקי לרר


ביום רביעי האחרון בשעות הבוקר סיים ועד נוסף לתלמידיו בעבודת האלול לאחר מכן לקה בלבו. היה מגדולי בעלי המוסר של הדור, העמיד אלפי ורבבות תלמידים שראו במשגיח את דמותו והנהגתו של הסבא המשגיח רבי יחזקאל לוונשטיין זצ"ל. כמידי יום ביומו היה מגיע לישיבה כבר זמן רב לפני התפילה, והיה מתפלל כעבד לפני קונו.

תלמידיו התייעצו איתו תדיר על כל צעד ושעל. בחייו נפטרה עליו רעייתו מרת דינה ע"ה.

בני המשפחה שאלו הגרי"ג אדלשטיין מתי לעשות את ההלויה - האם הלילה או להמתין למחר. הוא הפנה את השאלה להגר"ח קנייבסקי שהכריע שההלוויה תיעשה הלילה. הלוויה הערב בשעה 23:00. היא תצא מהיכל הישיבה לבית החיים פוניבז' שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
משגיח הרב אליעזר גינזבורג ישיבת פוניבז הלוויה דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד