ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

ה'ראיון המביך': הרב אליהו קורא להתפטרות גואטה

בעקבות הראיון בו התגאה ח"כ יגאל גואטה בהשתתפותו באירוע תועבה. הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, קורא לו להתפטר

יגאל גואטה, צילום: פלאש90
יגאל גואטה, צילום: פלאש90



נמשכת הסערה, בעקבות הראיון המביך: הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, קורא לחבר הכנסת יגאל גואטה מש"ס להתפטר, בעקבות 'הראיון המביך', בו התגאה בהשתתפותו באירוע תועבה.

בריאיון ליוסי בן עטר ברדיו 'גלי ישראל', אמר הרב אליהו: "מה שחברי כנסת עושים, לא בהכרח מתירה להם ההלכה. זה שהם חברי כנסת, לא הופך אותם למורי הוראה. לעניין עצמו, עצם זה שחבר הכנסת מש"ס הלך לחתונה של שני גברים, זה תועבה לא פחות מהחתונה עצמה. האנשים הללו הרי חיים מלגיטימציה ומשוועים לכך שיכירו בהם, וזה שהולך חבר כנסת חרדי לחתונה של שני גברים אני חושב שהוא צריך להתפטר מתפקידו".

בהמשך הראיון אמר הרב אליהו: "הוא עשה טעות חמורה ועליו לשוב בתשובה שלמה, יש לו הזדמנות עכשיו בחודש אלול ובעשרת ימי תשובה לעשות זאת. זה לא חילול השם ברמה הפרטית, זה חילול השם ברמה הלאומית. הוא היה צריך להיות גיבור ולא להיכנע ללחצים שלהם ולומר להם 'אני לא בא לחתונה שלכם', זה דבר שאסור. חכמינו אמרו שאפילו באומות העולם גבר לא נותן כתובה לגבר. ההשתתפות שלו בחתונה שכזאת, נותנת הכשר לכך, וזאת פשוט תועבה - שישוב בתשובה בחודש אלול".
 
הדברים הללו מצטרפים לביקורת הקשה שהשמיע על גואטה, הדיין הרב בוארון.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', התראיין הח"כ ומזכ"ל ש"ס הנמרץ בגלי צה"ל וסיפר על השתתפותו בחתונת 'תועבה' של אחיין שלו. "קחו סקופ, תחזיקו חזק", אמר גואטה לשדרנים, "לפני כשנתיים התקשרה אלי אחותי מקיבוץ גינוסר. ואמרה לי: 'יגאל אני רוצה לשמח אותך, הבן שלי עומד להתחתן בעוד חודשיים'. אמרתי לה: 'ואוו', ושמחתי מאוד.

בהמשך סיפר גואטה: "כשאחיין שלי דיבר איתי, הוא אמר לי: 'אני רוצה שתקדש אותי בחופה'. אמרתי לו שאני לא מבין בזה, אבל יש אנשים שמקצוענים בזה ויש להם קול נעים. ואז הוא אמר לי יש לי עוד משהו לספר לך, אני מתחתן, עם גבר. אמרתי לו: 'אתה יודע מה?, עכשיו אני יותר לא מבין בזה'. אבל אני רוצה לספר לכם", אמר גואטה לשדרנים, "הלכנו כולנו לחתונה אני אישתי וכל הילדים שלי, אפילו שבדרך כלל אני לא אומר לילדים שלי לאן ללכת, אבל הפעם, אמרתי לכולם לבוא 'השתתפות חובה', והלכנו ושימחנו אותם. אך הדגשתי לילדים שלי, שחתונה כזו, זה אסור ע"פ ההלכה".
יגאל גואטה הרב אליהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד