י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סערת השלט • השר ליצמן בערד: "נישאר כל הלילה עד שהשלט ירד"

חבר בוועד הפעולה נגד חסידי גור בערד, תלה על ביתו שלט המבזה את האדמו"ר. צמיג בוער נזרק לעבר הבית. מאות חסידים מפגינים. השר ליצמן הגיע לעיר וישב עם מפקד המשטרה. בכיר ל'בחדרי': "לא נוותר - באש ובמים נוריד את השלט". מתעדכן

בזירה
בזירה



מהומות בערד: חבר בועד הפעולה החילוני נגד חסידי גור בערד, תלה על ביתו שלט המבזה בצורה קשה את האדמו"ר מגור. צמיג בוער נזרק לעבר הבית. מאות מפגינים מול הבית.

השר יעקב ליצמן הגיע לעיר וישב עם מפקד המשטרה המקומית במטרה לפעול להסרת שלט. המשטרה הודיעה כי לא ניתן חוקית להוריד את השלט, ומאות המפגינים החליטו להישאר במקום עד שהשלט ירד.

בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה אודות השלכת מספר צמיגים בוערים ברחוב גלעד בערד, שכובו מיידית על ידי התושבים, הוקפצו למקום שוטרים. לפי הדיווח, נזרקו הצמיגים ממכונית יאריס לבנה שנמלטה מהמקום. .

על הבית, שייך למשה ססקין, חבר בועד הפעולה החילוני נגד חסידי גור, נתלה שלט המבזה את האדמו"ר מגור.

מזה מספר חודשים מתנהל בעיר מאבק בין חסידי גור לראש העיר, על רקע ניסיונו של האחרון לדחוק את רגליהם מהעיר.



השלט מהווה עליית מדרגה, וחסידי גור ארגנו מחאה מול הבית. כך גם מתארגנת הסעה מרחבי הארץ לערד. החילונים ארגנו גם הם הפגנה נגד חסידי גור במקום והמשטרה מפרידה בין הניצים.

גורם בכיר בחסידות גור אומר ל'בחדרי חרדים': "המאבק עולה רמה. לא מוכנים לקבל מציאות של תמונות כאלו. מדברים במונחים של בתי ורשא 2 וגם יותר מזה, נלך באש ובמים עד שהשלט הזה יוסר".

עוד הוסיף: "הנקודה היא לא רק השלט. ראש העיר מנסה לעצור את ההתחרדות. כעת עצר פתיחת גנים ובתי כנסת שלנו. לא של העירייה. עכשיו הכול חם בגלל פתיחת שנת הלימודים. זה לא הומני ולא חוקי. השלט זה הקש ששבר את גב הגמל. לכן זה התפוצץ כעת".

המשטרה חסמה את הכניסה לעיר והציבה מחסום בצומת שוקת, כדי למנוע כניסת מפגינים של חסידי גור לעיר.











ערד צמיגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד