י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רביב דרוקר חושף: הדו"ח שהוסתר, מימון טיסות נתניהו ומי שילם על בייביסטר לילדים

דרוקר חושף את הטיוטה הראשונה של דו"ח מבקר המדינה בפרשת "ביבי טורס": "תמונה קשה המצביעה על קבלת טובות הנאה על ידי מר נתניהו העולה לכדי חשש לפגיעה בטוהר המידות"

נתניהו בטיסה. צילום: פלאש 90
נתניהו בטיסה. צילום: פלאש 90



עיתונאי ערוץ 10, רביב דרוקר חשף היום בבלוג שלו את הטיוטה הראשונה והקשה של דו"ח מבקר המדינה על פרשת "ביבי טורס", מימון נסיעותיהם של בנימין נתניהו ובני משפחתו לחו"ל בזמן כהונתו כשר האוצר בממשלתו של אריאל שרון.

הטיוטה הראשונה הוכנה לפני כשנתיים וחצי אך הדו"ח לא פורסם עד היום. דרוקר מגלה כי בטיוטה הראשונה, כתב המבקר יוסף שפירא: "ילדיו ממומנים בחלק מהטיסות על ידי גורמים זרים. כן נמצאו מספר טיסות בהן מר נתניהו מומן על ידי גורם זר אחד כאשר במקביל רעייתו ועוזריו ממומנים על ידי גורם זר אחר. לא אותו גוף שמימן את טיסתו של נתניהו ללא מתן כל תמורה מצידם של גברת נתניהו לארגון הזר שמממן אותם. לדעת הביקורת, יש במימונים האלה שמסתכמים בעשרות אלפי דולרים משום קבלת מתנה אסורה ובחלק מהמקרים אף פגיעה בטוהר המידות".

דרוקר מציג שתי דוגמאות מתוך דו"ח המבקר:

1. "…ביוני 2003 יעקב שוסטר, איש הכספים של לאודר, (מימן את) עלות טיסתה של שרה נתניהו לארה"ב-אנגליה-צרפת"

2. בינואר 2004 הבונדס שילם את מר נתניהו ואת עוזריו. רעייתו (מומנה) על ידי ידידי הליכוד בארה"ב".

לפי טיוטת הדו"ח, משרד האוצר שילם את החדר של ילדי נתניהו בחו"ל ועוזרו של שר האוצר דאז, נסע להולנד על חשבון קופת המדינה כדי לשמש בייביסיטר לילדיו של נתניהו, (שהיו אז ילדים): "ארגון בשם EFR שייתכן וקשור לאוניברסיטת רוטרדם, הזמין את מר נתניהו. בחומר שהתקבל ממשרד האוצר יש חשבון שמשרד האוצר משלם על חדרי ילדים במלון. 624 אירו…עוזרו של נתניהו, רן ישי, ליווה את ילדיו של מר נתניהו להולנד…לדעת משרד מבקר המדינה, מימון שהותם בחו"ל של ילדיו של מר נתניהו על חשבון קופת המדינה נעשה שלא כדין. משרד מבקר המדינה רואה זאת בחומרה.. על המדינה ומשרד האוצר לפעול להשבת הכספים ששולם שלא כדין עבור שהות ילדיו של מר נתניהו בחו"ל".

"טיסתה של ציפי נבון (עוזרת שר האוצר, ששימשה בפועל כרל"שית של שרה בלשכת שר האוצר וטסה לצרפת עם בני הזוג – ר.ד.) מומנה על ידי משרד האוצר בעוד לפי מסמכי הבונדס, טיסתה מומנה על ידי ארגון הבונדס. החשד שהגברת נתניהו מומנה על ידי הבונדס…הביקור בריביירה הצרפתית, על פי מנהלי בונדס אירופה, נכון לתאריך הביקור, מומן שלא כדין על ידי הארגון".

בטיוטה ההיא הוזכרו עוד טיסות ונכתב כך: "בכל הטיסות לעיל, קיים לדעת הביקורת, חשד לקבלת מתנה אסורה, ניגוד עניינים ואף חשד לפגיעה בטוהר המידות בכך שמר נתניהו בהיותו שר אוצר, רעייתו ועוזריו מומנו בסכומים של אלפי דולרים על ידי גורמים זרים ואנשי עסקים".

הסיכום בטיוטה לגבי הטיסות של שרה נתניהו, בזמן שנתניהו הוא שר אוצר: "בתקופת כהונתו של מר נתניהו כשר אוצר, התלוותה אליו רעייתו לרוב נסיעותיו בחו"ל. מרבית נסיעותיה של רעיית השר מומנו על ידי גורמים זרים בסכום כולל של למעלה מ-50 אלף דולר עבור טיסות בלבד (פה בא פירוט של המממנים, נסיע אחר נסיעה: ג'ייקוב שוסטר, ממשלת רומניה, הבונדס, ידידי הליכוד בארה"ב, EFR, AEI, הבונדס, הבונדס, יהודה ויינגרטן, הבונדס, ממשלת אוגנדה, הבונדס – ר.ד.)…

"המימון שמעניק גורם זר לנסיעתה של רעיית השר המתלווה לנסיעותיו עשוי לגלם מרכיב של טובת הנאה. בשל כך, היה על השר לפנות לוועדת המתנות. מהאמור לעיל עולה (אוקטובר 2004) שניתן לכאורה מימון כפול לנסיעתה של מנהלת הלשכה דאז ומנגד לא ברור מי מימן את טיסתה של גברת נתניהו. במצב האמור עולה חשש כי למעשה מימון הגברת נתניהו נעשה על ידי הבונדס.

"נסיעת השר, אף שמומנה על ידי גורם זר, חייבה בחלק מהמקרים את תקציב משרד האוצר בהוצאות נוספות של עשרות אלפי שקלים מעבר לעלות הממומנת על ידי הגורם הזר בגין מלווים ומאבטחים. להלן דוגמאות: רומניה 1,644 דולר, בריטניה 4,800 דולר, ארה"ב 42,000 שקל"

"מהנתונים שבטבלה עולה כי בתקופת היותו שר נתניהו טס מר נתניהו 15 נסיעות בתפקיד על פי הדיווחים למזכירות הממשלה. רק 6.5 מהן במימון שר אוצר והיתר 57% במימון גורם זר. 1.5 נסיעות במימון ממשלות זרות. 2 נסיעות, 14% במימון ארגונים יהודיים, 4 נסיעות במימון הבונדס, לא כולל נסיעות שהבונדס מימן את הוצאות השהייה ונסיעה אחת במימון ארגון בינ"ל אחר. בביקורת לא נמצאו בקשות של מר נתניהו בכתב שהועברו לממשלה או לראש הממשלה לנסיעות בתפקיד…לדעת משרד מבקר המדינה, מנהל תקין מחייב שרישום נסיעה של שר תהיה בכתב ותכלול את הפרטים האמורים. משרד מבקר המדינה סבור כי מר נתניהו היה צריך לפנות לוועדה למתן היתרים טרם נסיעותיו במימון זר…נסיעות מר נתניהו מומנו לעתים גופים שונים ואנשי עסקים


"לדעת משרד מבקר המדינה, נוכח הגורמים השונים שמימנו את נסיעות מר נתניהו לחו"ל הכוללים גופים שונים ואנשים פרטיים עם קשרים מסוגים שונים לשר האוצר דאז ו/או למשק הישראלי ונוכח קביעת בג"צ כאמור…היה על שר האוצר לנהוג במשנה זהירות ולבחון בחינה משפטית את אפשרות קיומן של הנסיעות במימון הזר טרם מימושן. לדעת משרד מבקר המדינה, נוהל גיוס תרומות זה בגדר מתן חסות לאירוע…קיים חשש שמימון נסיעות שר האוצר ומלוויו על ידי הבונדס העמיד אותו במצב של ניגוד עניינים. יתרה מזאת, תקופת כהונתו כיהן יהושע מצא כנשיא הבונדס והיה מעורב במתן אישורים לטיסות נתניהו במימון הבונדס…

לסיכום, כותב המבקר בדו"ח: "הביקורת העלתה כי נסיעותיו של מר נתניהו ובני משפחתו במימון זר בתקופת היותו שר אוצר חרגו בחלק מהמקרים מכללי מנהל תקין…גורמים שונים מימנו את נסיעות מר נתניהו לחו"ל ביניהם גופים שונים ואנשים פרטיים עם קשרים מסוגים שונים לשר האוצר דאז ו/או למשק הישראלי. מימון זה נעשה ללא בחינה משפטית של האפשרות לניגוד עניינים…ממכלול הממצאים המתוארים לעיל על חומרתם, כמותם והיקפם משתקפת תמונה קשה המצביעה על קבלת טובות הנאה על ידי מר נתניהו העולה לכדי חשש לפגיעה בטוהר המידות".

מהמבקר שפירא נמסר כי "מבקר המדינה רואה בחומרה רבה הדלפה של טיוטות או מסמכים הנחזים להיות טיוטות. זוהי תופעה פסולה ולא ראויה, המהווה עבירה על החוק. המבקר פנה בעבר ליועץ המשפטי לממשלה, לאחר שטיוטות שנמסרו לתגובת מבוקרים הודלפו. המבקר קורא ליועץ המשפטי לממשלה להפעיל את סמכותו".

בליכוד טענו ביחס לטיוטה כי "ראש הממשלה דחה מכל וכל את הטענות הכלולות במסמך ובכל מקרה רק הדו"ח הסופי של מבקר המדינה הוא הרלוונטי. שוב מתברר שאין גבול לניסיונות להפיל את שלטון הליכוד בראשות נתניהו כולל שימוש באמצעים פליליים. רביב דרוקר, וכל מי שמצטט או מפרסם את דבריו, שותף לדבר עבירה פלילית שדינה מאסר".
דו ביבי טורס בנימין נתניהו טובות הנאה טוהר המידות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד