כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

'קול דודי דופק': הלחן החב"די בפרשנות חדשה • לצפייה

"קול דודי דופק", זהו סינגל-קליפ, השני מתוך אלבום של פרשנות למוסיקה יהודית של הפסנתרן והמלחין אחיה אשר כהן אלורו • אין ספק שתאהבו

'קול דודי דופק': הלחן החב"די בפרשנות חדשה • לצפייה
דניאל גן אור



בימים אלו מוציא המוסיקאי אחיה אשר כהן אלורו, סינגל שני "קול דודי דופק" ניגון של האדמו"ר הזקן בעל התניא - האדמור הראשון של חב״ד שביום שבת זה י״ח אלול זהו יום הולדתו. ניגון זה מיוחס לחודש אלול חודש של חשבן נפש והתעוררות לקראת הימים הנוראים. השיר רואה אור מתוך אלבום חדש עליו הוא עובד בימים אלו - "פרשנות למוסיקה יהודית".

את הרעיון לפרויקט שאב אחיה משנים של נגינה על הפסנתר וביצוע של קטעים שמוכרים לו משחר ילדותו מהבית ומהישיבה. השילוב של הניגונים היהודיים שאותם ניגן ושמע בכל הזדמנות אפשרית והאזנה למוסיקה בכלל ולפסנתרנים בפרט, יצרו אצל אחיה עיבודים מעניינים לניגונים הפשוטים והיפים שגדלנו עליהם מבית אבא.

הניגונים הראשונים שיצאו, מוקלטים ומצולמים ב- Live , כך שאפשר להרגיש את החיבור והתוכן שעליו גדל אחיה.

אחיה אשר כהן אלורו הוא פסנתרן ומלחין, בוגר האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, מופיע ומקליט עם מיטב האומנים בארץ, ביניהם: יהורם גאון, אברהם פריד, עמיר בניון, רזאל ועוד. אחיה גם הוציא לפני כשנה סינגל לזכר של הגיטריסט יוסי פיאמנטה וסינגל משותף עם הקלרניטן אברהם בלטי על ניגון ברסלב עתיק. בנוסף, הוא גם המנהל המוסיקלי של "ערב זוכרים ושרים" שמתקיים כל שנה בערב יום השואה בירושלים בז'ראר בכר ומופע סליחות "לקראת נעילה".



קרדיטים:
פסנתר: אחיה אשר כהן אלורו
הוקלט באולפני: Alt. Studio
צילום ועריכה: דניאל גן אור
יח"ץ וניו מדיה: יונתן דרור
אחיה אשר כהן אלורו קול דודי דופק חבד בעל התניא ימים נוראים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד