י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פוניבז' נפרדה מהמשגיח: "השטן לא מסוגל לראות שבישיבה לומדים טוב"

אלפים ליוו הלילה (מוצאי שבת) את משגיח ישיבת פוניבז' הגאון הצדיק רבי אליעזר גינזבורג זצ"ל שנפטר בשבת לאחר אירוע לבבי • 'בחדרי חרדים' עם תיעוד דומע ממסע הלוויה וההספדים

קהל האלפים בהיכל הישיבה. צילום: שוקי לרר
קהל האלפים בהיכל הישיבה. צילום: שוקי לרר



אלפים השתתפו במוצאי שבת במסע הלווית הגאון הצדיק רבי אליעזר גינזבורג זצ"ל משגיח ישיבת פוניבז' שנפטר בשבת האחרונה בבית החולים שיבא בתל השומר לאחר שעבר אירוע לבבי קשה.

מיטתו של המשגיח יצא מבית החולים 'מעיני הישועה' שם נערכה ה'טהרה' לכיוון היכל ישיבת פוניבז' שם המתינו אלפי תלמידיו בראשות הגר"ח קנייבסקי כשהמשטרה מאבטחת את מסע הלוויה.



מסע ההלוויה נפתח בפרקי תהילים על ידי הגאון רבי אליהו אליעזר קלרמן משגיח בישיבה.

ראשון המספידים היה נשיא הישיבה הגר"א כהנמן, שנשא את ההספד מחוץ לבניין הישיבה מאחר שהוא כהן.

לאחר מכן נשא דברי מספד ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שעמד על דרכו המוסרית של המשגיח זצ"ל שהייתה ללמד את כולנו את דרכי האמונה. כעת השאלה מה בשמים רוצים מאיתנו? חיזוק האמונה. שלא קיבלנו כמו שצריך אנחנו חייבים להשפיע על עצמינו להגיע לדרגת האמונה של המשגיח זכרונו לברכה.

ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי פתח את הספדו בבכיות נוראות, "הוא היה תלמיד, בני, בני, בני, איך עזבת אותנו. זה יותר מפטירת בן, זה תלמיד. איך עזבת אותנו? כמו ששמואל התפלל ששאול לא ימות לפניו, כי הוא לא יכול לראות את זה. והקב"ה נענה לו".

"השטן לא מסוגל לראות שבישיבה לומדים טוב, הוא מנסה להפריע בלימוד בישיבה שנוסדה על ידי גדולי עולם, נקיים וצדיקים, הוא ניסה השבוע בצורה אחת, הוא ראה שאנחנו ממשיכים ללמוד ומתגברים עליו, אז הוא לקח מאתנו את המשגיח, כזה נפש נקי וצדיק, נשמה טהורה שאף אחד לא יכול לומר משהו עליו. הקב"ה השאיר אותנו יתומים, עם שאלות למה זה קורה לנו. אבל כמו בעשרה הרוגי מלכות, יש ניסיונות, יש שאלות ואין תשובות".

"אנחנו נבקש מהקב"ה תן לנו כח להתגבר. תרחם עלינו, כולנו במצב קשה בערב ראש השנה" סיים הגרב"ד את הספדו.

אחיו הגאון רבי דניאל גינזבורג מראשי ישיבת 'בית מאיר' נשא דברי הספד ואמר: "אנחנו מרגישים כעת את וימת יוסף וכל הדור ההוא, כעת הסתיים דור שלם של יותר משישים שנה של דרך אחת. הסבא המשגיח רבי יחזקאל זצ"ל, האבא זצ"ל ואחריו אחי הגדול רבי אליעזר זצ"ל. הרגשתי כל הזמן שהדור ממשיך, זה היה אותו דרך, אותה הנהגה. זה היה ממש אותו המשכה של יותר משישים שנה".

"הוא לא רצה לצאת מתחומי הרבצת התורה של בני הישיבה‏, אין היום מרביץ תורה שנוהג כך. הוא לא חפץ בפרסום".‎

אחרון המספדים היה גיסו הגאון רבי חיים פרץ ברמן מראשי הישיבה שאמר בהספדו: "אני זוכר שדיברו על המינוי של המנוח אצל הסבא הסטייפלער זצ"ל שאמר שרבי אליעזר צריך להיות משגיח. הוא יכול להמשיך את המשגיחים של הדורות הקודמים, של הישיבות הגדולות בחו"ל. הוא לימד אותנו את כל עיקרי הדת של המשגיח זצ"ל. הוא הוריד לנו לשפה שלנו את ההנהגות של הדורות הקודמים. הוא היה הרבי שלי בלימוד התורה כבר ארבעים שנה, מאז הבר מצווה. איך ללמוד, איך להתנהג, מה צריך להתעכב".

לאחר מכן יצא מסע הלוויה דרך רחובות שכונת זכרון מאיר בבני ברק לבית החיים פוניבז' שם נטמן בשעה 2:00 בלילה לצד רעייתו ע"ה אביו וסביו המשגיחים זצ"ל שהמונים מתלמידיו מתקשים להיפרד.

צלם 'בחדרי חרדים' שוקי לרר תיעד את מסע הלוויה.

מסע הלוויה. צילום: שוקי לרר







































































































































הרב אליעזר גינזבורג הלוויה ישיבת פוניבז הספדים דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד