י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ניצחון לחסידי גור: שלט המריבה הוסר. החסידים התפזרו. 5 נעצרו

בסביבות השעה 4 לפנות בוקר, לאחר שעות של מחאה עיקשת, אלפי חסידי גור נושמים לרווחה. השלט הפוגעני שנתלה בחזית בית חילוני בערד - הוסר • גם השר ליצמן הגיע מירושלים אך עזב את המקום ללא תוצאה • במהלך העימותים נעצרו חמישה

שלט המריבה
שלט המריבה



לאחר כ-8 שעות תמו המהומות בערד, עם הסרת השלט. בעקבות תליית שלט המבזה את הרבי מגור על אחד הבתים בעיר ערד הדרומית, יצאו אלפי חסידי גור למחות מול הבית ברחוב הגלעד 46. מנגד הפגינו תושבים חילונים ונרשמו עימותים פיזיים בין הצדדים.

כוחות משטרה גדולים, שוטרי יס"מ ופרשים הגיעו למקום, במטרה להפריד בין הניצים. גם שר הבריאות יעקב ליצמן הגיע אף הוא מירושלים ושוחח עם מפקד הכוח בשטח וניסה לשכנעו להסיר את השלט, המשטרה טענה שכדי להסירו, היא צריכה אישור מהיועץ המשפטי וזה יכול להינתן אם בכלל רק בבוקר. ליצמן הודיע למשטרה שהאברכים ישארו כאן גם עד הבוקר ואז יגיעו אוטובוסים עם אלפי חסידים.

בינתיים הביאו למקום עשרות שקיות במבה, מארזי בייגלעך, עוגיות ושתיה להרוות את ההמונים.

לאחר כ-8 שעות שהאברכים הביעו את מחאתם, שרו שירים ואמרו מזמורי תהילים, מפקד משטרת ערד וסממ"ז דרום במשטרה, נכנסו לחפ"ק המשטרתי וסיכמו שכל האברכים ירדו למורד הרחוב והמשטרה תדאג להסרת השלט.

"תוך 2 דקות לא נותר איש מהאלפים, אז המשטרה הכריחה את בעל הבית להסיר את השלט, השלט הוסר וההמונים התפזרו. המשטרה הבטיחה לדאוג ששלטים כאלה לא יתלו בערד" כך מספר עד ראיה ל'בחדרי חרדים'.

לעת עתה שורר השקט בעיר שידעה גם בעבר עימותים בין חרדים לחילונים. במהלך המחאה אמש נעצרו 4 חשודים וחשודה, בחשד לתקיפת שוטרים, התערטלות והפרת הסדר הציבורי, 4 מהם שוחררו ואחד יובא היום להארכת מעצר.

"המשטרה ערה לצורך הציבורי לבטא מחאה, יתרה מכך היא מכבדת מאפשרת ומאבטחת את ציבור המוחים באופן שוויוני, יהא המגזר אליו הם משתייכים אשר יהא, יחד עם זאת מי שיפר את החוק ויפעל באלימות יתקל באכיפה ובאפס סובלנות" נכתב בהודעת המשטרה לאחר המעצרים.

כזכור, המחאה הצליחה להעיר אפילו את יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד השוהה בחו"ל, שצייץ אמש (מוצ"ש) בטוויטר: "עומד מאחורי ראש עיריית ערד ניסן בן חמו והתושבים. הביריונות לא תנצח. המשטרה צריכה לטפל ביד קשה באלימות של החרדים הקיצונים".

גם ראש העיר ניסן בן חמו המשתייך ל'יש עתיד' כתב התייחס גם הוא בפייסבוק: "היום נחצה קו אדום בביריונות של חסידי גור בערד, זה התחיל בניסיון להשליך צמיג בוער לחצר בית בעיר והסתיים בתקיפת שוטרים. הניסיון להלך אימים על תושבי העיר והעירייה לא יצליח, הניסיון להפוך ויכוח פוליטי למלחמת דת גם לא יצליח. אני קורא למשטרת ישראל למצות את הדין עם הפורעים ומבקש מתושבי העיר לא להיגרר אחר הקיצוניים המנסים להכתיב את סדר היום הציבורי".

מגיש המהדורה המרכזית ב'קול חי' אבי מימרן, צייץ הלילה בטוויטר: "‏בכל ערי ישראל מנהלים חרדים וחילונים חיים משותפים ללא כפייה הדדית, חוץ מעיר אחת שבה יש עתיד ניצחה בבחירות המקומיות".

'ידיעות אחרונות' התייחס הבוקר למחאה בערד בתמונה אחת ובכמה שורות מתחתיה בהן נכתב בין היתר, כי המחאה באה בשל תליית שלט "לכלכתם, ערד לא למכירה עם תמונתו של השר ליצמן". בכך סילף העיתון את הסיבה האמיתית למחאת החסידים - בשל הפגיעה והזלזול בכבוד הרבי.
ערד עימותים שלט יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד