י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הסופה החלה: "אתם לא הולכים לשרוד" - ספרי תורה נארזו בשקיות

סופת ההוריקן החלה לפני כמה שעות להציף את פלורידה • מיליונים עזבו את האזור, אך רבים החליטו להישאר חרף האזהרה מבעוד מועד כי "באמצע הסופה לא נוכל להציל אתכם" • עוצר: מ-8 בערב אסור לצאת מהבית • ספרי תורה נארזו בשקיות

הסופה החלה: "אתם לא הולכים לשרוד" - ספרי תורה נארזו בשקיות



הוריקן 'אירמה': על פי דיווח של 'ניו יורק טיימס', למעלה מ-6.3 מיליון איש הונחו לפנות את ביתם בפלורידה, אך רבים מהם החליטו לקחת סיכון ולהישאר.

בדרום פלורידה בתי הכנסת לא לקחו סיכון וארזו את ספרי התורה בשקים אטומים.

בימים האחרונים ניסה מושל פלורידה ריק סקוט לשכנע את התושבים לברוח מהמקום, כשקרא "לא נוכל להציל אתכם באמצע הסופה, אתם לא הולכים לשרוד".

בינתיים בפלורידה כבר יורדים גשמים כבדים, והמושל ריק סקוט קרא לתושבים שנשארו להיכנס למקלטים ולא להיות בכבישים.

בעיריית מיאמי ביץ' ובמספר ערים נוספות, החלו לאכוף עוצר לילי, "מי שיימצא ברחובות בין השעות 20:00 ל-07:00 בבוקר ייעצר", נכתב בהודעת העירייה של מיאמי ביץ'. כ-80 אלף איש כבר מנותקים מחשמל.
חברי הצלה של ניו יורק, בהתארגנות ביום שישי לקראת הסופה בפלורידה

בנוסף הזהיר מושל המדינה ריק סקוט, כי המספר עלול לעלות ככל שהסופה תתקרב לפלורידה, וביקש מן התושבים לנתק את כל מכשירי החשמל מהשקעים, דבר שיכול להביא לקצר חשמלי.

בסרטון ששלח ל'בחדרי חרדים' - חרדי שנמצא במיאמי, ניתן לחוש מעט את המצב השורר באזור, מדפים במרכולים שהתרוקנו, תחנות דלק שבדרך כלל עמוסות בתורים - ריקות לחלוטין. וגם, תיעוד מראשיתה של הסופה - הצפה בגובה של כ-7 ס"מ. צפו:

ה'סקיי ניוז' מדווח שכ-120 אסירים ברחו מכלא באיי הבתולה, כשהכלא נפרץ על ידי ההוריקן.

הסערה החלה בקבוצת האיים פלורידה קיז, ומשם היא תמשיך לחוף הדרום מערבי, גובה הנחשולים צפוי להגיע לגובה שבין 3-5 מטרים, ורוחות ינשבו בין 150-200 קמ"ש.

בכל הנוגע להוריקן שהיה בטקסס, רשת 'פוקס ניוז' מדווחת, כי מאמצים גדולים נעשים על ידי הרשויות ביוסטון לטפל בהרס של הוריקן הארווי, קרוב למיליון בתים נפגעו בסערה, כשחלק מהם נותרו בלתי ראויים למגורים, למעלה ממיליון כלי רכב נהרסו כליל בסערה.

חלקים של דרום מזרח טקסס עדיין במצב התאוששות כשבועיים לאחר הסערה הגדולה, רוב הבתים ספוגים במים, כולל הקירות. תהליך השיקום עומד להיות ארוך וימשך זמן רב.













מיאמי פלורידה סופה ספרי תורה הוריקן אירמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד