כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לאחר כינוס המועצות בעניין קדושת השבת, הרבי עורר את החסידים

יומיים לאחר כינוס שלוש המועצות בנושא המאבק על קדושת השבת, עורר הרבי מויז'ניץ את חסידיו להתחזק בנושא וגם הסביר מדוע את יום הכיפורים שומרים החילונים ואלו את השבת הם לא • "להגביר ולהאדיר את אימת שבת בקרבנו"

הרבי מויז'ניץ. צילום: יהושע פרוכטר
הרבי מויז'ניץ. צילום: יהושע פרוכטר



האדמו"ר מויז'ניץ התייחס בסעודה שלישית - שעת רעווא דרעווין, בהיכל בית המדרש הגדול במרכז חסידי ויז'ניץ בבני ברק לזעקת השבת ולכינוס מועצות גדולי וחכמי התורה שהתכנסו בשל חילולי השבת המתרבים.

"גדול הוא הכאב נוכח הפרצות בשמירת שבת קדשנו ברחבי ארץ הקודש, והחי יתן אל לבו, להגביר ולהאדיר את אימת שבת בקרבנו, ציבור נוטרי ליום השביעי, בהכנה דרבה לקראת שבת, להיות מהממהרים לבוא ולעשות את השבת בהתרוממות הנפש, ועל ידי זה ישמעו רחוקים ויבואו ויתעורר ליבם להרגש קדושת השבת ושמירת חומותיה". אמר הרבי.

הוא המשיך לעורר: "הנה המציאות מוכיחה שהיום הקדוש יום הכיפורים, נשמר בפרהסיא על ידי כל שכבות הציבור, כל הכבישים שוממים והחנויות ובתי העסק מושבתים ובתי הכנסיות מלאים וגדושים, זאת יען שבקרב שלומי אמוני ישראל גדול הוא הפחד והיראה נוכח יום הדין, ובהיות כל ישראל ערבין זה בזה, מחלחל הפחד אל לבבות כולם ומשפיע עליהם, לפי השגתם. מה שאין כן לגבי שמירת שבת, אשר אכן כמובן שומרים אותה כהלכתה, אך נקודת הפחד, הרגש והרוממות חסרה".



הרבי בכניסה לישיבת המועצות. צילום: שוקי לררצילום: הרבי בכניסה לישיבת המועצות. צילום: שוקי לרר
הרבי בכניסה לישיבת המועצות. צילום: שוקי לרר


"לפיכך" אמר הרבי "שומה עלינו לחזק בדקי בתינו, להאדיר לרומם ולייקר את כבודה וקדושתה של שבת קדשנו ,אשר אות ברית היא בין ה' ובינינו".

"נקבל איפוא על עצמנו" קרא הרבי "להיות מעלין בקודש באיכות שמירת השבת, לנצל את שעותיה ולעורכה כיום מנוחה וקדושה, להרבות בשירות ותשבחות לאל חי בהשתפכות הנפש, לשפוך לב כמים בתפילותיה ולהאיר את נעימות זיוה בקרב בתינו וצאצאינו, שיחושו גם הם טעם שבת, טעם קרבת אלקים, ובכך נפעל את פעולתנו למען אחינו בני ישראל הנתונים בשבי היצר, להעיר לבם אל המתנה הטובה אשר העניק השי"ת לבניו עם קרובו".
הרבי מויזניץ מרכז חסידי ויזניץ חילולי השבת כינוס המועצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד