י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כמה תשלמו על מקום בראש השנה בחצרות החסידים?

לשמוע אל הרינה ואל התפילה: האוהלים שהוקמו בויז'ניץ ובקרלין, הנסיעה המיוחדת של הגבאי לאירופה וארה"ב כדי לשווק את המקומות, והגלריה לתורמים ה'כבדים', באיזו חסידות המכירה ממוחשבת?, אלו ילדים חסידיים יתפללו בת"ת סנהדרין כמה עולה מקום בעזרת נשים ללא משענת, והיכן המחירים בגלריה יקרים יותר? • 'בחדרי חרדים' יצא לבדוק את שוק מכירת המקומות בחצרות החסידים

האוהל הענק שהוקם בויז'ניץ. (באדיבות המצלם)
האוהל הענק שהוקם בויז'ניץ. (באדיבות המצלם)



ערב הימים הנוראים, ובחצרות החסידים והיכלי התורה שוררת תכונה רבה. ראש השנה הוא החג שכמעט ואין חסיד שנשאר בעירו. כל אחד נוסע לרבו, שוכר דירה, והשנה שלושה ימים רצופים ינדוד מביתו. בוגרי ישיבה טריים ימשיכו להתפלל בישיבה שבה למדו, ורבבות יסעו לציון רבי נחמן מברסלב באומן.

בחצרות החסידים, תכונה גדולה, הרחבת בתי המדרש, בניית אוהלים ואספקה של אש"ל לחסידים המתארחים. כשההוצאות גדלות בתקופת 'ירח האיתנים' - בחצרות הקודש ינסו לכסות חלק מההוצאות על ידי מכירת מקומות ישיבה בסכומים גבוהים.

במגזר הליטאי מכירת המקומות נמצאת במחיר הנמוך ביותר. אין הסבר לכך, ואולי ההוצאות נמוכות מאוד, ומקום בבית כנסת 'חניכי הישיבות' ממוצע, יימכר במחיר של 120 שקלים. מקום בפוניבז' יכול להגיע גם ל-250 שקלים.

שבועיים לפני ראש השנה יצא 'בחדרי חרדים' לחצרות החסידים ברחבי הארץ לעקוב אחר מדד המחירים וההרחבות שנעשים בחצרות.



בית המדרש הגדול גור השבוע. צילום: בחדרי חרדיםצילום: בית המדרש הגדול גור השבוע. צילום: בחדרי חרדים
בית המדרש הגדול גור השבוע. צילום: בחדרי חרדים


• בחצר חסידות גור שם עוסקים במרץ בבניית בית מדרש גדול וחדש, שבעתיד יחובר לבית המדרש הנוכחי לקומפלקס אדיר מימדים שטרם היה כמותו, עושים הכל כדי לגייס תרומות לאחזקת בית המדרש הנוכחי שהמקום בו צר מהכיל, ותורמי 1,000 שקלים בחודש במשך השנה, יזכו למקום נכסף בגלריה ייחודית, ממוזגת ומרווחת. בגור לא משלמים על מקום. בקצוות ההיכל נפתחים ספסלים ללא שולחנות. רוב הציבור עומד על רגליו כל התפילות. בנוסף, יש שולחנות וספסלים מתחת לגלריות היועדים בעיקר עבור המבוגרים וכן מתחם בו ישנם ספסלים בעלי משענת עבור ישישי החסידות.
ישנם גם כמה גלריות שמהם אפשר גם לראות את האדמו"ר בתפילה (בשונה מהגלריה שנבנתה) ששם יש מקומות מ-7000$ ועד 1500$ עבור מקום לר"ה ויו"כ.

בעזרת הנשים: יש מתחם שנבנה בשנים האחרונות ממש על המזרח עם מקומות מרווחים שכל מקום בו נע בין-4000$ ו-1000$, יש את עזרת הנשים הרגילה שם מקום לנשים עולה 150ש"ח ולילדות 50 ש"ח.

• בחצר חסידות בעלזא בית המדרש הגדול שיכול להכיל את אלפי החסידים כבר לא עומד בעומס, ובחסידות מרחיבים אותו בכל שנה עוד ועוד. השנה יתווספו בדרום ביהמ"ד עוד אלף מקומות לבחורים, בעמידה ובישיבה.

האדמו"ר סייר במקום בשבוע שעבר עם ראשי המרכז העולמי של בעלזא הרה"ח ר' ירמי' דמן והרה"ח ר' שלמה אינדורסקי כדי לבדוק אם אפשר להרחיב את המקום, כדי שהבחורים יוכלו לעמוד שם ולשמוע את התפילות ולא יצטרכו לעמוד במעברים ובגלריות, שם הצפיפות רבה. מכירת המקומות בבעלזא היא של ה'דמי קודש' - דמי חבר, שמשלמים אלה שקנו את המקומות בית המדרש הגדול ב-70 שקל בכל חודש. אלו שלא קנו בשעת הקמת ההיכיל, משלמים 700, שקל. לאברכי כולל, הנחה של ארבעים אחוז.



הרבי מבעלזא בסיור בשבוע שעבר במתחם הדרומי של בית המדרשצילום: הרבי מבעלזא בסיור בשבוע שעבר במתחם הדרומי של בית המדרש
הרבי מבעלזא בסיור בשבוע שעבר במתחם הדרומי של בית המדרש


• בחצר חסידות ויז'ניץ התבצעה השנה מכירת המקומות באופן אלקטרוני. לחסידים שוגר דף משוב, והם היו צריכים למלא פרטים, גיל, ועיסוק, ובכך נמכרו המקומות. כאשר מי שמשמש למשל ר"מ או משגיח בישיבה - מקומו קודם. המחירים נעו בין 400 ש"ח, ועד לשורה של הבנשקי"ם במחיר 2100 ש"ח. הרמטכ"ל של מכירת המקומות בויז'ניץ, כפי שכונה על ידי החסידים, הוא העסקן ר' אליהו גוטסמן, אשר כבר שלושה חודשים יושב על תוכניות בניית האוהל שנבנה על גבי השלד של בניית המרכז העולמי של החסידות, הנמצא בתנופת בנייה.

לראשונה, לתועלת החסידים בחו"ל, טס גוטסמן בשבוע שעבר ללונדון ומשם המריא לארה"ב, ושהה יום אחד בוויליאסבורג, בבורו פארק ובמונסי, על מנת שהחסידים בגולה יקבלו את השירות הטוב ביותר, שיניב תרומות נאות יותר במהלך השנה כולה למוסדות.

על פי התוכניות של חברת הבמות, הבונה את האוהל הענק כבר מספר שבועות, מדובר באוהל שגובהו כ-14 מ"ר, אך אף שגובה זה אינו מספק את צרכי החצר - אין אישור מהמשטרה ליותר בשל עומק השלד, שתי קומות מתחת לאדמה.

8500 מקומות הוקצו אפוא באוהל: 6500 מקומות ישיבה, ועוד 2000 מקומות עמידה לבחורים. בשל אילוצי בטיחות ייתכן שיקוצצו 300 מקומות מהתכנית המקורית.

אחד היתרונות, שהושגו דרך עבודה קדחתנית של העסקנים ובראשם השר יעקב ליצמן ומנכ"ל חברת החשמל שסייר עם ליצמן בשטח, היה שעוד קודם בניית הקומה השנייה של בית המדרש כבר הותקנו כל מערכות ותשתיות החשמל לבניין הגדול שייבנה. האדמו"ר מויז'ניץ עצמו ישהה בהפסקות בחגים בקראוון שנודב על ידי חברת הבנייה.

גורמים בחסידות סיפרו ל'בחדרי חרדים' כי יוצבו חברות אבטחה במהלך כל החודש, לשמור ולהקפיד על כללי הבטיחות ולעמוד ולשרת את אלפי החסידים שישבתו בחגים בצל האדמו"ר. מאות חסידים שנמנעו עד השנה להגיע בשל הצפיפות, יוכלו השנה להתפלל בצורה מרווחת.

האחריות וההפקה של כל החודש תשרי הבעל"ט הייתה של שני אנשי שטח, ר' אלימלך מרגליות ור' יוסף שרף, "קמב"ץ" החסידות של כלל האירועים.

גם סוגיית "הכנסת אורחים" בויז'ניץ באה על פתרונה. האדמו"ר עוקב בדריכות שתושבי הקריה ומחוצה לה לא יפקיעו מחירים בדירות להשכרה, ואכן, כל מי שעוזב את דירתו או משכיר חייב לעבוד דרך ועד שהוקם.

• בחצר חסידות צאנז מכירת המקומות השנה נערך רק במוקד הרישום שנבנה על מערכת רב קווית. המכירה נערכת השנה עד ליום חמישי ט"ז באלול בלבד. בצאנז הוסיפו השנה עוד 200 מקומות שיימכרו שלא בשעות הרישום - במוקד מיוחד עד סוף השבוע הזה, מחיר ישיבה 400 ש"ח. ועמידה בפרנצע'ס 100 ש"ח.

• בחסידות קרלין סטולין ממשיכים זו השנה השנייה של בניית אוהל ענק שהוקם ברחבת בית מדרש הגדול ברחוב אבינועם ילין פינת יואל בירושלים. עזרת הנשים בבית המדרש הישן, והחסידים מתפללים באוהל. התשלום למקומות הוא אך ורק בכרטיס אשראי. מי שאין בידו, עליו להסתייע בידידיו, קרוביו ומכריו.

המכירה מתפרסת על פני מספר שלבים. השלב הראשון מיועד לבעלי החזקה הרוצים להמשיך במקומם מהשנה שעברה. השלב השני: מיועד לרוצים להחליף מקום, לבחורים ולעומדים על הפרנצ'עס, שמקומם אינו מוחזק להם. כל אברך מחסידות קיבל בטלפון הנייד שיחה מוקלטת מהמערכת המעבירה לו קוד אישי וסודי, אשר דרכו יוכל להזדהות במערכת הטלפונית, המערכת הטלפונית נסגרה ביום רביעי פרשת כי תצא ויכלה לקבל בו זמנית 4000 שיחות.

בעלי המקומות מזוהים במערכת הטלפונית בהתאם לנתוני השנה שעברה, ואם בשנה שעברה ראובן קנה מקום לחברו שמעון, והמקום רשום על שם ראובן, ושמעון רוצה השנה לעמוד על מקומו זה, הרי שיוכל לבצע את הקנייה אך ורק דרך ראובן והקוד שיש לו.

מועד השלב השני של המכירה פורסם בבתי הכנסת. הבחורים ועומדי הפרנצע'ס ירכשו באמצעות הקוד של האב.

עם תום המכירה של השלב השני - ואם יישארו מקומות - יחל השלב השלישי של המכירה, במערכת הטלפונית, ואז תהיה אפשרות לרכוש מקומות גם במזומן ובהסדרי תשלומים אחרים, אך אין כל אחריות שאכן יישארו מקומות בשלב זה.

מחירי המקומות בקרלין המחירים מתחילים ב-800 שקל ומגיעים ל-1500 שקל למקומות הכי טובים. השנה עלה מחיר המקומות עקב ההוצאות הגדולות בהקמת האוהל.

• בחצר חסידות באיאן ה'קלויז' הגדול ברחוב מלכי ישראל, שאחרי החגים ייהרס בחלקו לטובת בניית בית מדרש ענק, מכירת המקומות לתושבי חו"ל נערכת אך ורק אצל הגבאי הרה"ח אברהם יעקב גרומן בשעות הבוקר על ידי כרטיס אשראי. המכירה, אם תהיתם, הסתיימה כבר בה' באלול.

מכירת המקומות לתושבי הארץ בוצעה במערכת ממוחשבת בלבד שפעלה 24 שעות ביממה ומי שהזמין מקום אחרי התאריך הנקוב קיבל מקום על בסיס מקום פנוי ויחויב בעוד 100 ש"ח ('קנס' למאחרים) ללא התחייבות לשיבוץ בתוך היכל ה'קלויז'.

מחירי המקומות וסדר התשלומים: מקום בקלויז 400 ש"ח, לבחור 50 ש"ח. השתתפות ללא קניית מקום 180 ש"ח, בעזרת נשים בקלויז הקנייה מוגבלת ל-2 מקומות, שורה ראשונה 600 ש"ח ובשאר השורות 380 ש"ח לנשואה ולרווקה 280 ש"ח. ספסל ללא משענת: 180 ש"ח. מקום לאשה במתנ"ס במניין הילדים תשב"ר: 100 ש"ח.

הילדים של חסידות באיאן כ"י מתפללים גם מתחת לבית המדרש, וגם בתלמוד תורה סנהדרין המפורסם, הסמוך לבית המדרש הגדול.

• בחצר חסידות סלונים ברחוב סלנט בשכונת מאה שערים בירושלים. בשנה שעברה החלו השיפוצים בבית המדרש הגדול ובהיכל הטישים החדש בקומת מינוס 3 החלו לרכוש האברכים מקומות קבועים שיהיה להם חזקה, בשווי של 18 אלף שקל למקום קבוע לכל החיים.

לרגל ראש השנה הבעל"ט צפוי להגיע ארון הקודש החדש והמפואר והשיפוצים בבית מדרש והיכל הטישים הסתיימו. המחירים בבית מדרש החדש שהכפיל את עצמו משנה שעברה במקומות: מקום לאברך 450 ש"ח, מקום לבחור 50 ש"ח מקום לאישה בעזרת נשים 350 ש"ח מקום לנערה 100 ש"ח.

• בחסידות נדבורנה בבית המדרש הגדול 'שער התפילה' בקריה בבני ברק, לאור השיפוצים הנרחבים הנערכים בחודש אחרון בעזרת נשים, המוקם יחודש לקראת ראש השנה מתחילתו ועד סופו. עקב העלויות הגדולות נשלחו חוברות הסברה עם כל ההוצאות של החגים לכל בתי החסידים כדי להתעדכן בנעשה בבית מדרש וההוצאות השוטפות מכל השנה. כמו כן, דינרים פרטיים נערכים בימים אלו בראשות האדמו"ר לכיסוי הוצאות שיפוץ עזרת הנשים החדש.

מחירי המקומות העדכניים לשנה זו: בעזרת גברים, מקום בשורות ראשונות 700 ₪, מקום רגיל 500 ₪ ומקומות בסוף בית המדרש 280 ₪. לאברכים שהתחתנו בעשור אחרון מקום לעמידה עם שולחן גבוה 300 ₪, לבחורים - מקום עמידה בסמוך למקומו של האדמו"ר וילדים במניין מיוחד שנערך ע"י ארגון 'קול יעקב' ההרשמה היא חינם.

לראשונה, עקב השיפוצים בעזרת הנשים יתווספו עוד מקומות בעזרת נשים, ותינתן למכירה 'חזקות' במקומות החדשים בשורה הראשונה, כשהמחיר הוא 15 אלף ש"ח לחזקה לכל החיים, נוסף למחיר השנתי, התשלום על המקום הוא 800 ש"ח לשורה ראשונה, ו-500 ש"ח שורה שנייה ושלישית.

• בבית המדרש הגדול 'מקור ברוך' - סערט ויז'ניץ שברמת ויז'ניץ בחיפה מכירת המקומות בימים אלו נעשית בתשלום בכרטיס אשראי על ידי מערכת 'נדרים פלוס' או במשרדי הנהלת בית המדרש, מחירי המקומות בסערט ויז'ניץ: מזרח מצד ימין - 1150 ש"ח, אזור א' - 1050 ש"ח, אזור ב' - 950 ₪. אלו שרכשו את המקומות עד יום שישי י' באלול זכו להנחה בסך 300 ש"ח למקום.

כמו כן נערכה מכירת מקומות לבחורי הישיבות בגלריה שנבנתה במיוחד לרגל הימים הנוראים, כפי שפורסם בהיכלי הישיבות ובחבורת הבחורים 'בני היכלא'. מכירת מקומות לילדי התשב"ר ע"י ארגון 'יוסף ה' עליכם' נערכה גם אצל האחראי בארגון.

• בחסידות סאדיגורה בבית המדרש של החסידות הנקרא 'חצר הקודש' בשכונת שיכון ה' בבני ברק ניתן להירשם למכירת המקומות מדי יום בשעות קבלת הקהל בחדר הגבאים בסמוך לחדרו של האדמו"ר. אמצעי התשלום: מזומן, צ'קים עד 4 תשלומים או הוראת קבע.

השנה לראשונה תתקיים מכירת המקומות גם בכל עמדות מכשירי 'קהילות' הפרוסים בבית הכנסת ברחבי הארץ ואפשר בכרטיס אשראי עד 12 תשלומים. ההרשמה תתקיים עד יום שני הבא כ"א באלול, מחיר המקומות למי שמשלם דמי חבר לבית מדרש כל השנה יקבל מחיר אחד, ומחיר אחר למי שלא משלם דמי חבר.

בבית המדרש - שורות ראשונות: דמי חבר 350 ₪, ללא דמי חבר 500 ₪. במרכז בית המדרש: דמי חבר 200 ₪, ללא דמי חבר 400 ₪. לבחורים: דמי חבר 60 ₪, ללא דמי חבר 100 ש"ח. מקום בסוף בית המדרש 200 ₪. בגלריה: דמי חבר 70 ₪, ללא דמי חבר 120 ₪. ובעזרת נשים - שורה ראשונה: דמי חבר 500 ₪, ללא דמי חבר 600 ₪. לנערה: דמי חבר 100 ש"ח, ללא דמי חבר 200 ש"ח. עזרת נשים - מקום רגיל: דמי חבר 250 ₪, ללא דמי חבר 300 ש"ח. שורות אחרונות 100 ש"ח.

לילדים בחסידות נערכה חברת תפילה 'בעקבי הצאן' על ידי צוות מחנכים ואברכים. ההשתתפות מגיל 7 ומעלה. דמי רישום: ילד 50 ש"ח, שני ילדים 90 ש"ח ושלושה ילדים 120 ש"ח.

• בחסידות תולדות אהרן בבית המדרש הגדול בשכונת מאה שערים בירושלים יש 'חזקות' למקומות, הן בעזרת גברים והן בעזרת נשים: לגברים עלה מקום קבוע בין 1,000 דולר ל-3,000 דולר ובכל שנה המחיר למקום למי ששילם את המחיר הזה הוא סמלי בלבד: 150 שקל לימים נוראים. מי שאין לו מקום קבוע, משלם על כסא בבית המדרש 1600 שקלים ובגלריה 400 שקלים.

בעזרת נשים נמכרו החזקות במחיר כדלהלן: שורה א': 860 ₪, שורה ב': 730 ₪. יתר השורות: 520 ש"ח. אופן התשלום: 1. במזומן. 2. בכרטיס אשראי. 3 בצ'ק, ניתן לשלם ב-3 תשלומים: אלול תשרי וחשוון.

החידוש השנה: לצד הגלריה בבית המדרש שהוסיפה עוד 200 מקומות בשנתיים האחרונות, השנה תתווסף גלריה של 150 מקומות בעזרת גברים, וגלריה נוספת לילדים מעל עזרת הנשים החדשה.



הקלויז של באיאן מוכן לימים הנוראיםצילום: הקלויז של באיאן מוכן לימים הנוראים
הקלויז של באיאן מוכן לימים הנוראים


• במאה שערים בחצר חסידות תולדות אברהם יצחק מכירת המקומות החלה השנה מיום שלישי האחרון פרשת כי תבוא ותימשך עד ערב שבת הקרובה בהיכל ה'עזרת נשים' בזמנים שהקציבו בחסידות. אפשר גם לקנות מקומות בטלפון מיוחד וזה מותנה בתשלום מידי. עדיפות ניתנת לבעלי המקומות משנה הקודמת, והמכירה היא עד יום רביעי לאחר מכן. על פי ההודעה בבית המדרש, "כל המקומות נמכרים ולא תהא שום חזקה או זכות קדימה. כמו כן אין לרשום מקומות בהקפה בכלל".

מחירון מקומות בבית המדרש ובעזרת נשים - בעזרת נשים: השורה הראשונה (חלון) 1400 ₪, שורה ב' וג' 1150 ש"ח, השורה אחרונה 750 ש"ח. בבית המדרש: בשלוש השורות הראשונות 950 ₪, שלוש השורות האמצעיות 750 ש"ח, בארבע השורות שאחר כך 550 ש"ח, למי שיש דמי חזקה על מקומות קבועים ישלם 350 ש"ח ובעזרת נשים 250 ש"ח.

בחסידות יש מחיר מיוחד לעומדים על הפרנצע'ס: לאברכים (3 מטרים הראשונים אחרי הגלריה) 280 ש"ח, לבחורים 120 ש"ח. השנה נבנית גלריה חדשה בצד המזרחי צפוני מצד שמאל של ארון הקודש מוגבלת ל-30 מקומות בלבד והמחיר 800 ש"ח בגלריה, ובצד המערבי של בית המדרש בישיבה: שורה ראשונה 750 ש"ח, שורה שנייה 650 ש"ח, שורה שלישית 550 ש"ח. בשטיבל ב' הסמוך לבית המדרש הגדול: בשתי השורות העליונות 750 ש"ח, ושאר המקומות 550 ש"ח. בקוסוב'ער שטיבל הנפתח השנה לראשונה כל המקומות 450 ש"ח.

• בבית המדרש הגדול פינסק קרלין בשכונת בית ישראל בירושלים זמני וסדרי המקומות הם כל ערב בין השעות 4:30 ועוד 10:30 בלילה במשרדי הבית כנסת התשלום באשראי או במזומן בלבד.

במקומות בית המדרש ניתן לבחור מקום מסוים לישיבה או לעמידה. אלו אשר מקום עמידתם הקבוע בכל השנה חשוב להם ומעוניינים להמשיך להתפלל בו גם בימים הנוראים, מתבקש להתקשר למוקד התשלום ולרכוש את המקום בהקדם כדי שיכולו לשמור עבורם מקום רצוי.

המחירים: מקום ישיבה בבית הכנסת 500 ש"ח, מקום עמידה בבית הכנסת 400 ש"ח, מקום עמידה במרפסת 350 ש"ח, מקום ישיבה בעזרת נשים היכל קדיש 400 ש"ח, מקום עמידה בעזרת נשים היכל קדיש 300 ש"ח, מקום לבחורים ישיבה 100 ש"ח עמידה בחינם.

• בבית המדרש הגדול זוועהיל בשכונת בית ישראל בירושלים, מכירת המקומות לראש השנה יום כיפור ושמחת תורה. מקום בביהמ"ד: לאברכים 150 ש"ח, לבחורים 40 ש"ח, לילדים במתחם 'מפי עוללים' לכל ילד 30 ש"ח, מקום בעזרת נשים: לנשים 150 ש"ח, לנערות 100 ש"ח.

התשלום בעת ההרשמה או בעמדות 'נדרים פלוס' או 'נדרים פון'. ההרשמה עד ליום ראשון פרשת האזינו.

כנס הכנה מיוחד לילדים מחברת 'מפי עוללים' של החסידות יתקיים בשבת הקרובה שבת סליחות במסגרת שבת התאחדות של החסידות באתרא קדישא מירון. אחד הקשיים של עושי המלאכה היה להראות לכל ילד היכן אוחזים ומה אומרים כעת במהלך התפילה, דבר שגרם לעיכוב לחלק מהילדים להתפלל יחד עם כל הקהל. השנה רכשו בחסידות מחזורים אחידים מיוחדים ומפוארים שיהיה לכל ילד החבר בארגון 'מפי עוללים'.

• בחסידות סטריקוב שהרסו באחרונה את בית המדרש הישן ברחוב אלשיך בבני ברק, ועברו למקום זמני ברחוב מלצר יתפללו בימים הנוראים באולם סמינר גור ברחוב חזון איש שם היו מתפללים כל שנה חסידות מכנובקא בעלזא. בעקבות כך מחירי המקומות יקרים מכל שנה מקום לאברך בבית המדרש הזמני יכול להגיע ל-1200 ש"ח והכי זול 500 ש"ח. וזאת בכדי לכסות את ההוצאות בית המדרש שבבניה והשכירות של בית מדרש הזמני.



בניית האוהל בקרלין היום. צילום: ברוך גודלבסקיצילום: בניית האוהל בקרלין היום. צילום: ברוך גודלבסקי
בניית האוהל בקרלין היום. צילום: ברוך גודלבסקי


• בחסידות מכנובקא בעלזא נערכים השנה לראשונה לקראת כניסתם למבנה החדש בבניין החדש בו נבנה בית המדרש הגדול ברחוב האדמו"ר מגור פינת רחוב חזון איש בבני ברק, הכנות אחרונות נערכות גם בהיכל ה'גרויסע שטוב', שם יערכו את כל התפילות והטישים בחודש תשרי. בחסידות משנעים את הספסלים והשולחנות אל תוך היכל הזמני יחד עם כל שאר הצרכים לכל חודש תשרי הבעל"ט. גם חברת 'צאן קדשים' העתיקה את מקומה בסמיכות מקום והם ייערכו את התפילות בבית המדרש של חסידי סערט ויז'ניץ כדי שהילדים יוכלו להגיע לשמוע קול שופר יחד עם ההורים.

בשבוע הקרוב תיערך סדרת מגביות בלונדון ובארה"ב, המגביות מתקיימות בסימן 'פתחו לי'. פרויקט מיוחד של מגביות נערכים לבחורי החסידות. נקבעו שלושה דרגות התחייבות. במסגרת האסיפות מתבקשים הבחורים, להתחייב על סך מסויים שהם מקבלים על עצמם להשיג עד סיום מגבית זו, במשך חמישים יום לגייס כל יום בדרגה 'מלוכה' 50 ש"ח ליום כך שבסך הכל הבחור מביא 2500 ש"ח. הדגרה האמצעית היא 'תפארת' שבמסגרתה מתחייב הבחור ללכת חמישים יום לאסוף ולגייס סך 40 ש"ח מידי יום, כך שבסך הכל הוא מביא 2000 ש"ח, והדרגה הראשונה היא 'אדרת' כל יום על הבחור להביא במשך 50 יום 30 ש"ח כך שבסוף הוא מביא 1500 ש"ח. בכל האיספות שנערכו עד היום נרשמה הצלחחה אדירה, כשרוב הבחורים התעטרו בכתר 'מלוכה' והתחייבו עצמם בדרה המובחרת ביותר.

מחירי המקומות בבית המדרש הזמני והחדש בהתחשב בהוצאות הגדולות עקב תרומתם הגדולה של כל אברכי החסידות לבניין החדש. הם זולים משאר החסידיות והמחיר לאברכים גם בגברים וגם בעזרת נשים הוא מחיר אחיד. מקום רגיל בבית מדרש 280 ש"ח לאברכי כולל יש הנחה, 120 ש"ח, ולבחור 50 ש"ח.

• בחצר חסידות פרימשלאן בבית המדרש הגדול בקרית פרימשלאן בבני ברק, מכירת המקומות היא עומדת על סך 300 ש"ח גם בגברים וגם בנשים. הרשמה אצל הגבאי הרב יעקב יוסף גנץ עד כ"ה באלול.

בחצר חסידות שומרי אמונים ברח' שפת אמת 4 בב"ב: לאחר פטירתו של הרבי זיע"א לפני 5 שנים ועם עלות על הכסא בנו האדמו"ר משומרי אמונים, לא היה פתרון לעזר"נ שהייתה קטנה והכילה מעט מאוד מקומות ישיבה. בעקבות כך, לפני 4 שנים פתחו את גג ביהמ"ד ושם עשו את העזר"נ בהרחבה גדולה. ילדים אינם מתפללים בביהמ"ד מחמת הצפיפות הגדולה אלא במקום מיוחד בצמוד לביהמ"ד הגדול. המחיר לכל מקום זהה בעזרת גברים ובעזרת הנשים - 300 ש"ח.


• בחסידות קרעטשניף ירושלים יתפללו בבית המדרש הגדול ברח' אבינועם ילין בירושלים. השנה שופץ בית המדרש מן המסד ועד הטפחות, ובשלב א' של המכירה עומדים 300 מקומות חדשים שנוספו בשל העובדה שבמסגרת השיפוצים שולב בית המדרש עם החדרים שהיו בסמוך. כן שופצה עזרת הנשים והורחבה. בשלב ב' של המכירה יהיו כחמש מאות מקומות בשטח ביהמ"ד הוותיק.

מחיר המקומות: לאברך, מקום ישיבה - 360 ₪; לבחור, מקום עמידה בסמוך לרבי - 100 ₪; לילד, באולם מיוחד בסמוך לבית המדרש - 50 ₪. מחיר מקום בעזרת הנשים - 360 ₪.

עקב בניית בית המדרש החדש ושיפוצו הכללי תיערך מגבית מיוחדת ומקום יימכר ב-10 אלפים דולר לעשר שנים בתשלומים.

• בבית שמש בחצר קוסוב ויז'ניץ: לקראת הימים הנוראים התפילות יערכו השנה בימים הנוראים ושמחת תורה בבית המדרש 'דמשק אליעזר' - ויז'ניץ ברח' נהר הירדן ברמה ב' לאור הצפיפות בבית מדרש של החסידות, מכירת המקומות בהרשמה בטלפון מיוחד שהוקם, כל ערב בין השעות 16:00 - 14:00. מחירי המקומות: אברך --180 ש"ח עזרת נשים --180 ₪ בחור --60 ש"ח ילד 30 ש"ח. ניתן לשלום באמצעות מערכת ההפעלה של הקהילה תחת הקטגוריה - 'מכירת מקומות לימים הנוראים'
ימים נוראים חידושים אוהל ענק בויז'ניץ מקומות ישיבה מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד