י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

17 שנות מאסר נגזרו על המשגיח התוקף מי-ם

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: שנה וחצי לאחר פרוץ הפרשה עם מעצרו, בית המשפט גזר הבוקר את דינו של המשגיח מירושלים שהודה בתקיפתם של שלוש מקרובות משפחתו במשך שנים • עורכי דינו מסרו ל'בחדרי' כי בכוונתם לערער לעליון

המשגיח בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
המשגיח בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל פלאש 90



פרסום ראשון: המשגיח שהודה והורשע בפגיעה קשה וחמורה בשלוש מקרובות משפחתו, נשפט הבוקר (ראשון) ל-17 שנות מאסר בפועל וישלם להן פיצויים בסך 145 אלף שקל, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: בית משפט המחוזי בירושלים אישר הבוקר את הסדר הטיעון במסגרתו סוכם כי העונש המקסימלי יהיה 18 שנות מאסר אולם לא נקבע רף מינימלי לעונש. בית המשפט גזר על המשגיח 17 שנות מאסר בפועל, ובנוסף לכך נקנס המשגיח בקנס של 145 אלף שקלים אותם כבר הפקיד בקופת בית המשפט.



ב'בחדרי חרדים' פורסם לראשונה הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים כשנה לאחר מעצרו, באפריל 2017. המשגיח התוקף נעצר והואשם במאי 2016.

עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי אמרו ל'בחדרי חרדים' כי גזר הדין התקבל לאחר שהנאשם הודה במעשיו ובכך גרם שהמתלוננות לא יצטרכו להעיד, דבר שהקל על ההליך המשפטי ומנע סבל נוסף של המתלוננות. הסדר הטיעון היה שיגזרו עליו עד 18 שנים. אך ביהמ"ש גזר עליו 17 שנים שנות מאסר ועורכי דינו כבר אמרו ל'בחדרי חרדים' כי בכוונתם לערער לעליון.

עורכי הדין של המתלוננות בתיה כהנא דרור ופרופ' אביעד הכהן שייצגו את המתלוננות מרוצים מגזר הדין ואמרו ל'בחדרי חרדים' "אנו שמחים על גזר הדין ועל כך שבית המשפט הכיר בחומרת המעשים המתמשכים. בראש ובראשונה עבור המתלוננות עצמן שצדקתם יצאה לאור. ועבור המסר של "יראו וייראו". כמובן שגם עונש ופיצוי גדולים ככל שיהיו לא יכפרו על הסבל והפגיעה הקשה שנגרמו למתלוננות. מדובר באחת מפרשיות ההתעללות והניצול הקשות ביותר ובכלל זה כלפי קטינות".

עוד הוסיפו כי "אי אפשר שלא להתפעל מנחישותן ואומץ ליבן של הנפגעות בהוציאן לאור את המעשים המזוועים שנעשו, גם במחיר פגיעה אישית וזאת במטרה לעצור פגיעות נוספות בנשים וילדות הן מצד הנאשם עצמו והן מצד רבנים ואישים בכירים נוספים במגזר החרדי". לדבריהם, "גזר הדין החמור מהווה מסר כי כל עבריין ללא קשר למעמדו ותפקידו - עשוי לבוא על עונשו. וחשוב מכך. שכל אישה וילדה שנפגעת תזכור שהיא לא אשמה בכך ולא תתביש להתלונן ולהעיד עד להבאת העבריין לדין".

עו"ד בתיה כהנא דרור ציינה כי הפרקליטות בראשות עו"ד ארז פדן עשו עבודה מצויינת ומאומצת. "חשוב לציין את תמיכה של רבנים מהמגזר שלא היססו לתמוך במתלוננות כולל עידודן לערב את רשויות החוק. אנו מקווים שתקדים זה יעודד קרבנות נוספים במגזר החרדי לפנות לרשויות במקרים דומים".

המשגיח הורשע בכך שהתעלל בשלוש אחיות קרובות משפחתו, תוך שהוא מציג בפניהן היתרים הלכתיים למעשיו. המעשים החמורים והאכזריים החלו מעת שהייתה אחת האחיות ילדה קטנה, ונמשכו אצלה ואצל האחיות הנוספות גם שנים לאחר שהיו נשואות.

יצויין, כי המשגיח גיבה את מעשיו האסורים על פי התורה, על פי החוק, ואת מעשיו ביצע בביתו שלו, בבתי קרובות משפחתו, בחדרו בישיבה וברכבו. בחלק מהמקרים אף תיעד אותן. גם כששהה בחו"ל לא בחל במעשיו, וביצע איתן שיחות אסורות.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', אחת הקרבנות טענה בפניו כי מעשיו מהווים עבירה על פי התורה, כך על פי כתב האישום, אך המשגיח לא נכנע והציג בפניה על גבי דפי גמרא אסמכתאות הלכתיות כביכול המתירות את המעשים החמורים שביצע בה. המשגיח הסביר לה כי ביקוריו אינם מהווים עבירה של "ייחוד" שכן קיים היתר הלכתי של "בעלה בעיר" המתיר להם לשהות לבדם בבית. כמו-כן הסביר כי מעשיו מותרים מדין "עד אחד נאמן באיסורין", שכן הוא מהווה עד אחד אשר מתיר את האיסור.

אם לא די בכך, הסביר לה כי שאלותיה מהווים זלזול בגדולי ישראל וכי שאלות אלו נובעים מתוך בעיית ה"נרווים" שלה, ולפיכך אסר עליה להמשיך ולשאול שאלות נוספות. אצל אחות נוספת, קנה לה מכשיר טלפון כדי שיוכלו להיות בקשר, ובפגישה הראשונה שלהם ציטט בפניה פסוקים משיר השירים ומהגמרא.

עו"ד ארז פדן מפרקליטות מחוז ירושלים, שוחח לאחר הגשת כתב האישום עם 'בחדרי חרדים' ואמר כי "היה שיתוף פעולה של הקהילה החרדית, של המתלוננות, רבנים ואחרים שאפשרו את חשיפת הפרשה. אני מקווה ששיתוף הפעולה יימשך".
המשגיח התוקף גזר דין מעשים חמורים בית המשפט פרקליטות המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד