י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגר"ש מרקוביץ הספיד את המשגיח: "היה ידיד נפש, מה שנהיה נהיה"

למרות המתיחות בין הפלגים ובייחוד בימים האחרונים, הגר"ש מרקוביץ ספד אמש לחברו המשגיח רבי אליעזר גינזבורג זצ"ל ואמר בין הדברים כי "מה שנהיה נהיה, אני מרגיש הכרת הטוב כלפיו. היינו חברותא להרבה דברים טובים, והדברים האלו נשארים לכל החיים" • האזינו

הגר"ש מרקוביץ
הגר"ש מרקוביץ



האבל בישיבת פוניבז' על הסתלקותו הפתאומית של המשגיח: למרות המתיחויות בין הצדדים והפלגים בישיבה, אמש (מוצ"ש) נשא ראש הישיבה הגר"ש מרקוביץ המשתייך ל'פלג הירושלמי' את שיחתו השבועית בישיבת פוניבז', והעלה תוך דבריו את זכרו של ידידו משכבר המשגיח הגאון הצדיק רבי אליעזר גינזבורג זצ"ל שהיה מזוהה עם הפלג השני.

בדבריו אמר "אני מוכרח להזכיר... נפטר עכשיו ר' לייזר גינזבורג, היה ידיד נפש שלי, מימי הבחרות והאברכות, ועבדנו הרבה במוסר ביחד. מה שנהיה נהיה, אני מרגיש הכרת הטוב כלפיו. היינו חברותא להרבה דברים טובים, והדברים האלו נשארים לכל החיים. דברנו על "אם לא עכשיו אימתי", כשמתרגלים ושייכים לענייני יראת שמים, לשמוע וללמוד ולעסוק בזה, יש אח"כ שורש לכל החיים".

התלמידים מציינים שהמשגיח זצ"ל היה בידידות עם הרב מרקוביץ למעלה משלושים שנה, כחברותא לחזרה על שיחותיו של הסבא המשגיח הגר"י לוינשטיין זצ"ל, עוד מימי שבתם ביחד על ספסל הלימודים בישיבת פוניבז' באותו הועד, ובהמשך בימי אברכותם. בגנזיו של המשגיח זצ"ל נשתמרו פנקסי קבלות רבים אותם קיבל בצוותא.

האזינו להספדו של הגר"ש מרקוביץ אמש:
הרב אליעזר גינזבורג הרב שמואל מרקוביץ הספד ישיבת פוניבז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד