ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

פרסום ראשון: המועמד להחלפת נתניהו - דרעי

ראש הממשלה נתניהו ימריא היום לביקור עבודה במדינות אמריקה הלטינית, משם ימשיך לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק • ל'בחדרי' נודע כי רה"מ נתניהו ביקש למנות את השר אריה דרעי למלא את מקומו בעת מסעו באמריקה הלטינית, אולם בשל העובדה שדרעי לא משמש כח"כ - הדבר נמנע

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא היום (ראשון) לביקור עבודה במדינות אמריקה הלטינית: ארגנטינה, קולומביה ומקסיקו. זהו ביקור ראשון של ראש ממשלה ישראלי מכהן באמריקה הלטינית. משם ימשיך ראש הממשלה לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק בה ינאם שלישי בשבוע הבא וכן יקיים פגישות מדיניות עם מנהיגים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי רה"מ נתניהו ביקש למנות את השר אריה דרעי למלא את מקומו בעת מסעו באמריקה הלטינית, אולם בשל העובדה שדרעי לא משמש כח"כ - הדבר נמנע. מי שמונה לבסוף: רוטציה בין השרים צחי הנגבי לזאב אלקין.

אל ראש הממשלה תצטרף משלחת אנשי עסקים ישראלים מתחומי החקלאות, מים, תקשורת ואנרגיה שתקיים פגישות עסקיות כלכליות עם מקביליהם וכן יתקיימו אירועים כלכליים במדינות ארגנטינה ומקסיקו בראשות ראש הממשלה נתניהו וראשי המדינות.

נתניהו יחל את ביקורו באמריקה הלטינית בבואנוס-איירס שם ייפגש עם נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי. בין המדינות ייחתמו שורת הסכמים: הסכם ביטחון פנים, הסכם מכס, הסכם ביטוח סוציאלי והסכם ארכיוני בנושא השואה.

בבואנוס איירס ראש הממשלה ישתתף בטקסים בכיכר השגרירות בה אירע פיגוע בשנת 1992 בהשתתפות בני משפחות של דיפולומטים ישראלים שנספו בפיגוע. וכן יבקר בבניין הקהילה היהודיה (האמי"א) בו אירע פיגוע בשנת 1994 בהשתתפות נציגי משפחות הנספים והנפגעים.

מארגנטינה ימריא רה"מ לבוגוטה שבקולומביה - שם ייפגש עם נשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס.
בין המדינות ייחתמו הסכמים משותפים: מזכר הבנות בתחום המדע והסכם שיתוף פעולה בתחום התיירות.

מקולומביה ראש הממשלה ימריא למקסיקו סיטי, שם ייפגש עם נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו.
בין המדינות ייחתמו הסכמים: מזכר הבנות בנושא חלל, הסכם תעופה, הסכם מש"ב טרילטרלי והסכם תקשורת.

ראש הממשלה ישתתף באירועים עם הקהילות היהודיות וראשי הקהילות בארגנטינה ובמקסיקו ובקולומביה ייפגש עם ראשי הקהילה היהודית במקום. כאמור, בתום הביקור באמל"ט ימריא ראש הממשלה לניו-יורק להשתתף בעצרת האו"ם שם יישא נאום ביום הפתיחה והוא צפוי לפגוש מנהיגים ממדינות נוספות.

הבוקר אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "אני יוצא היום לביקור היסטורי באמריקה הלטינית. זו הפעם הראשונה מאז הקמתה של מדינת ישראל שראש ממשלה מכהן מבקר בדרום אמריקה ובמרכז אמריקה. אני אבקר בארגנטינה, בקולומביה, במקסיקו ואפגש גם עם נשיא פרגוואי".

לדבריו, "בארגנטינה ובמקסיקו יצטרפו אליי משלחות של חברות ישראליות כדי לפתח את יחסי הגומלין הכלכליים בין המדינות. אנחנו עושים כאן בעצם את מה שאנחנו עושים באסיה, באפריקה, באוסטרליה, במזרח אירופה, במזרח הים התיכון ולמעשה בכל חלקי העולם. זה ביקור שיחזק את הקשרים הכלכליים, הביטחוניים והטכנולוגיים שלנו באמריקה הלטינית, והוא יהווה המשך חיזוק של המעמד הבינלאומי של ישראל – תהליך שאנחנו מובילים אותו בשיטתיות ובהצלחה".

עוד הוסיף נתניהו: "מקסיקו עברה כידוע לכם בסוף השבוע רעידת אדמה קשה. ישראל שולחת תנחומים למשפחות ההרוגים. אנחנו מבינים שאלה ימים קשים מאוד למדינה הזאת, לעם המקסיקני. בשיחות שלי עם נשיא מקסיקו נציע עזרה לשיקום ההריסות או כל עזרה אחרת שנוכל לתת. לאחר מכן אצא לארה"ב ואנאם גם בעצרת האו"ם. גם ידידתנו הגדולה ארה"ב עוברת בימים הללו מפגעי טבע קשים וכולנו מייחלים שהיא תעבור את הסופה הקרובה בשלום".
בנימין נתניהו מסע אמריקה הלטינית ארגנטינה מקסיקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד