י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ליצמן: "קיבלתי איומים". ר"ע ערד: "חסידי גור בריונים"

שר הבריאות יעקב ליצמן ממשיך גם הבוקר במתקפה נגד יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד וראש עיריית ערד ניסן בן חמו: "הוא לא רוצה את הציבור החרדי אצלו בעיר ערד" • ר"ע ערד: "אין שום בעיה עם חרדים, יש את חסידי חב"ד שגרים בעיר והם נהדרים. חסידי גור מתנהלים בצורה בריונית"

ליצמן אמש בערד עם מפקד המשטרה
ליצמן אמש בערד עם מפקד המשטרה



המהומות בערד: שר הבריאות יעקב ליצמן ממשיך גם הבוקר במתקפה נגד יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד וראש עיריית ערד ניסן בן חמו - חבר מפלגתו של לפיד.

הבוקר אמר ליצמן לדוד חכם ב'כאן - מורשת' כי "בן חמו הוא מאפיונר גדול ונוכל שלא רוצה את הציבור החרדי אצלו בעיר ערד", לדברי שר הבריאות, "יש גבול לכל הדברים בן חמו עושה. אנחנו נבהיר לו שהוא לא יכול לעשות מה שהוא רוצה".

כאמור הוא תקף את לפיד ואמר כי "מי שמונע ממנו להגיע איתנו להבנות זה יאיר לפיד, בן אדם שלא רוצה את הצבור החרדי בעיר שלו הוא אנטישמי ומי שנותן לו את ההוראה הזו - זה הבוס שלו יאיר לפיד, כעת אנחנו נתרבה יותר בעיר ערד".

ליצמן גם שוחח הבוקר עם מנדי ריזל ברדיו 101.5FM וחשף כי הוא קיבל לאחרונה איומים על חייו, "התלוננתי במשטרה בעקבות איומים על חיי; אביא כל יום אלפים לערד", אמר.

לדבריו, "היה בוואטסאפים כל מיני איומים של חילונים, הגשתי תלונה במשטרה באמצע שבוע שעבר, עד לרגע זה לא טיפלו בזה. תתאר לעצמך אני הייתי צריך לבקש מהמשטרה הגנה כשאני בא לערד, כדי שלא יפגעו בי בגלל האיומים שלהם. כתבו שמה בוואטסאפ שצריך ללכת בכוח, באלימות, המשטרה יושבת בצד וצוחקת".

באשר לאירועים הלילה בערד אמר השר ליצמן: "אני לא יודע מה שהיה הלילה, הייתי שם ולא ראיתי שום צמיגים. אני יודע דבר אחד: לפני כמה חודשים הוא (רה"ע ערד ניסן בן חמו) נכנס באמצע התפילה לבית כנסת עם נשים להפריע לתפילה. זה לא אנחנו, זה הם, הוא. אנטישמיות, אין מילה אחרת. מאז שהוא נבחר, ניסים בן חמו, הוא מיש לפיד - אין עתיד. מי כשהוא נבחר נפגשתי איתו, אמרתי לו: 'תבחר מה שאתה רוצה - אופוזיציה או קואליציה. אני לא צריך כלום. מה שאני צריך זה דבר אחד: מה שמגיע לציבור שלי על פי חוק. הוא אמר לי כהאי לישנא, לא פחות ולא יותר: 'תתחייב לי שיותר חרדים לא מגיעים לערד, אני נותן לך מה שאתה רוצה'. אמרתי לו שבעברית פשוטה זו אנטישמיות. אם זה היה קורה לערבים זה היה כותרת ראשית בעיתונים, אבל בגלל שזה חרדים אף אחד לא מדבר על זה. ומאז, לא רק שהוא לא נותן מה שמגיע, הוא פשוט מתנכל. תתאר לעצמך שלפני שנה הוא הוציא צווי הריסה על סוכות והשופט ברוב חכמתו אמר שהוא נותן שבועיים לתשובה".

בנוגע לטענות של רה"ע ערד על כך שהשר ליצמן הגיע לפתיחת שנת הלימודים בגני גור בלבד: "כששר מגיע לפתיחת שנת לימודים אני מתסיס את העיר? מי שירצה לבוא - חרדי או לא חרדי - לגור בערד, זכותו. לומר לא לבוא זו אנטישמיות. הוא אומר שחרדים לא יוכלו להיכנס כאן, זו אנטישמיות, זה סלע המחלוקת. יש לו הגירה שלילית. מי שבא והציל את העיר מעיר הבירה הסודנית זה החרדים שבאו לגור שם. נס, אחרת כל הסודנים היו שם".

השר ליצמן התייחס גם לתליית השלט הלילה בערד כנגד האדמו"ר מגור ואמר: "אם מישהו היה שם שלט למנהיג המוסלמים וכותבים מה שכותבים, להבדיל, המשטרה הייתה עוברת לסדר היום? אם רוצים לכתוב על ליצמן - שיכתבו מה שהם רוצים, לא על האדמו"ר מגור. זה מצדיק כל מחאה, לא אלימות. אני יודע דבר אחד: אם הם ימשיכו בשיטה הזו, נביא כל יום אלפים לשם, לא חסר לי. אני לא מוכן, על הכבוד לא אוותר. אמרתי את זה למשטרה חד משמעי: פוליטיקה אין בעיה, נתמודד, אבל לא נאפשר פגיעה בדבר הכי חשוב לנו. אני אעשה בדיוק מה שצריך, לא נעבור לסדר היום. אנחנו תרבותיים, מותר לנו להתפלל. אז מה אם עצרו הלילה חסידי גור? המשטרה לפני כמה שבועות נפגשו עם אנשי לפיד, הם התלוננו שהמשטרה לא פוגעת בנו. לפי ההתנהגות לאחרונה, אני לא סומך על המשטרה. אני יודע בבירור, הודו לי שאנשי לפיד נפגשו עם המשטרה".

מנגד, ראש עיריית ערד, ניסן בן חמו, התראיין הבוקר (יום ראשון) לתכניתו של אמנון סופר ברדיו דרום בהמשך לעימותים בערד: "הוא מלבה את הרוחות, הוא הגיע בחנוכת גני ילדים של הציבור של חסידי גור בתחילת שנה ואמר להם אנחנו נמשיך להציף את העיר, ערד תהיה חרדית. תהיו חזקים. אין פה שוק חופשי, הם לא באמת רוצים לגור פה. יש טבלת אקסל שאומרת - אתה תגור בערד ואתה כמו חייל טוב מגיע לערד".

"אני אומר דבר אחד ברור", אמר בן חמו. "יש מקום לכולם כל עוד מכבדים את הסטטוס קוו במרחב העירוני ומבינים שערד היא עיר חילונית ליברלית פלורליסטית, אין שום בעיה, יש את חסידי חב"ד שגרים בעיר והם נהדרים. חסידי גור מתנהלים בצורה בריונית".

בן חמו הוסיף ואמר: "הדיבור של ליצמן אינו חריג בערד, הוא הנציג שלהם ומגיע פעם בחודש ואין עם זה שום בעיה. אבל לצערי הוא השר הכי סקטוריאלי במדינת ישראל וכל עניינו הוא מה קורה עם חסידות גור ופה התושבים החילונים אמרו די, קצה נפשנו בהתנהלות הבריונית במרחב העירוני."
ערד יעקב ליצמן ניסן בן חמו חרדים גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד