י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

משרד האנרגיה מזהיר: השימוש ב'בלעך' מסוכן

משרד האנרגיה מזהיר את הציבור מפני שימוש בפלטה מסוג 'בלעך' - בהודעת המשרד מפורטים הסיכונים • בימים אלה יוצא המשרד בקמפיין הסברה

משרד האנרגיה מזהיר: השימוש ב'בלעך' מסוכן
משרד האנרגיה



משרד האנרגיה קורא לציבור שלא לעשות שימוש בפלטה המונחת על גבי אש הכיריים - "בלעך" ((טס ברזל המונח על כיריים של גז ועליו מונחים התבשילים), למנוע את האסון הבא ולהציל את חייהם של בני המשפחה. השימוש בפלטה מסוג זה מסוכן ועלול לגרום הן לפגיעות מידיות בנפש כתוצאה ממחסור בחמצן בבית, והן לדליפת גז כתוצאה מבלאי של הצינורות ומערכת הכיריים.

גז הבישול וההסקה הינו אחד ממקורות האנרגיה המרכזיים במשק הישראלי, והוא זמין ובטוח כאשר נוהגים בו על פי התקנים. עם זאת, חשוב לזכור שהוא מוגדר כחומר מסוכן, אשר יש להשתמש בו בצורה מושכלת, תוך שמירה על כללי הבטיחות והקפדה על תחזוקה נכונה. שימוש נכון מונע תאונות גז ביתיות ומציל חיים.

בימים אלה ולאורך תקופת החגים, מפרסם המשרד ברדיו, בעיתונות ובאינטרנט תשדירי הסברה בנושא בטיחות בגז בישול והסקה. התשדירים ילוו במידע נוסף באתר המשרד, אודות חשיבות השמירה על תקנות הבטיחות, רכישת גז מספקים מורשים בלבד והנחיות נוספות לפעולה במקרה של דליפת גז.

בחודש אלול תשע"ה נהרגו ר' יניב יהודה ורעייתו רחל פרץ ז"ל כתוצאה משאיפת גז ברחוב פנים מאירות 14 בקרית מטרסדורף בירושלים - שם מצאו את מותם. ב'בחדרי חרדים' דווח בחודש טבת השנה על זוג הורים בני 36-37 שנפצעו קשה וארבעת ילדיהם נפצעו קל עד בינוני בשריפה שפרצה בשכונת רמות בירושלים, ככל הנראה מדליפת גז לאחר שימוש בפלטה מסוג "בלעך".
משרד האנרגיה בלעך פלטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד