י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

המהומות בערד: הוארך מעצרו של חסיד גור

בית משפט השלום בבאר שבע האריך בשלושה ימים את מעצרו של חסיד גור בן 22 החשוד בתקיפת קצין משטרה, שיחד עם שוטרים נוספים ביצעו חציצה בין המפגינים משני צדי המתרס • פרקליטו: "מדובר באברך משי, שעמד באזור ההפגנה"

המהומות ערד
המהומות ערד



בית משפט השלום בבאר שבע האריך בשלושה ימים את מעצרו של חסיד גור בן 22 החשוד בתקיפת קצין משטרה שיחד עם שוטרים נוספים ביצעו חציצה בין המפגינים משני צידי המתרס.

במשטרה ביקשה להאריך את המעצר בארבעה ימים, אך השופט צבי פורר נעתר חלקית לבקשה. פרקליטו עו"ד צבי רוזנטל טען כי מדובר באברך משי, שעמד באזור ההפגנה באופן תמים כמו 5000 מפגינים אחרים.

לטענתו, התפתחה תגרה - לא ברור על ידי מי - ומאחר והוא עמד הכי קרוב לאותו קצין שנפגע - טען קצין המשטרה כי החשוד הוא זה שפגע בו.

"למרות שהיו במקום ארבעה צלמים מטעם המשטרה, עד לרגע זה לא הצליחו להביא תיעוד המוכיח כי העצור הוא זה שפגע בקצין המשטרה" אומר ל'בחדרי חרדים' אחד הגורמים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', במהלך כ-8 שעות נערכו מהומות בעיר הדרומית ערד, בעקבות תליית שלט המבזה את הרבי מגור על אחד הבתים בעיר. אלפי חסידי גור למחות מול הבית ברחוב הגלעד 46- מנגד הפגינו תושבים חילונים ונרשמו עימותים פיזיים בין הצדדים.

כוחות משטרה גדולים, שוטרי יס"מ ופרשים הגיעו למקום, במטרה להפריד בין הניצים. גם שר הבריאות יעקב ליצמן הגיע אף הוא מירושלים ושוחח עם מפקד הכוח בשטח וניסה לשכנעו להסיר את השלט, המשטרה טענה שכדי להסירו, היא צריכה אישור מהיועץ המשפטי וזה יכול להינתן אם בכלל רק בבוקר. ליצמן הודיע למשטרה שהאברכים יישארו כאן גם עד הבוקר ואז יגיעו אוטובוסים עם אלפי חסידים.

לאחר כ-8 שעות שהאברכים הביעו את מחאתם, שרו שירים ואמרו מזמורי תהילים, מפקד משטרת ערד וסממ"ז דרום במשטרה, נכנסו לחפ"ק המשטרתי וסיכמו שכל האברכים ירדו למורד הרחוב והמשטרה תדאג להסרת השלט.

"תוך 2 דקות לא נותר איש מהאלפים, אז המשטרה הכריחה את בעל הבית להסיר את השלט, השלט הוסר וההמונים התפזרו. המשטרה הבטיחה לדאוג ששלטים כאלה לא יתלו בערד" סיפר עד ראיה ל'בחדרי חרדים'.

לעת עתה שורר השקט בעיר שידעה גם בעבר עימותים בין חרדים לחילונים. במהלך המחאה נעצרו 4 חשודים וחשודה, בחשד לתקיפת שוטרים, התערטלות והפרת הסדר הציבורי, 4 מהם שוחררו ואחד הובא לבית המשפט שם הוארך מעצרו בשלושה ימים.
ערד חסידות גור שלט המריבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד