כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

'אירמה' מכה בפלורידה. המושל לתושבים: "הזדמנות אחרונה. תברחו"

סופת ההוריקן 'אירמה' מכה בשעה זו בפלורידה שבארה"ב. הראשונים שהרגישו את הסופה הם תושבי קי ווסט, העיר הדרומית ביותר במדינה • מושל פלורידה הזהיר אתמול את התושבים באזורי הפינוי: "זו ההזדמנות האחרונה שלכם לקבל החלטה נכונה ולברוח"

צילום אילוסטרציה: רויטרס
צילום אילוסטרציה: רויטרס



הסופה "אירמה" המוגדרת בדרגה 4 מתוך 5, עם רוחות שמהירותן 210 קמ"ש, מכה בשעה זו בפלורידה שבארה"ב. הראשונים שהרגישו את הסופה, הם תושבי קי ווסט, העיר הדרומית ביותר במדינה.

6.4 מיליון אנשים התבקשו לברוח. מושל פלורידה ריק סקוט הזהיר את התושבים באזורי הפינוי של המדינה ביום שבת כי "זו ההזדמנות האחרונה שלכם לקבל החלטה נכונה ולברוח".



הסערה במהירות 350 עד 400 קילומטרים, והחזאים אמרו כי כל השטח של מיאמי עם 6 מיליון בני אדם יכול לקבל רוחות הוריקן מסכנות חיים וסערה של 4 עד 6 מטרים.

אירמה היא אחת ההוריקנים החזקים ביותר שנרשמו אי פעם עם מהירות רוח שיא של 185 מייל (300 קמ"ש) ההוריקן הנוכחי הותיר יותר מ -20 אנשים מתים ברחבי האיים הקריביים.

אחד התושבים סיפר לסוכנות הידיעות AP "במשך חמישה ימים אמרו לנו שהסערה תהיה בחוף המזרחי, אחר כך אמרו שזה יגיע לחוף המערבי, למה משלמים כסף לחזאים בכלל".

המושל ריק סקוט הפעיל את כל 7,000 חברי המשמר הלאומי בפלורידה, ו -30,000 חברי משמר נוספים ממקומות אחרים נמצאים במצב המתנה.

שדות התעופה של מיאמי, פורט לודרדייל, טמפה ואורלנדו נסגרו.

ההוריקן הנוכחי הוא ההרסני ביותר אי פעם שהיכה את פלורידה, ועלול לגרום נזק בקנה מידה שלא נראה כאן 25 שנים.

סופת ההוריקן אנדרו הגיעה למיאמי ב-1992 עם רוחות בגובה 265 קמ"ש, וגרמה נזק למעל 125,000 בתים. הנזק בפלורידה אז הסתכם ב -26 מיליארד דולר, ולפחות 40 אנשים מתו.

עכשיו מדברים על נזקים של 200 מילארד דולר, כשמעל חצי מיליון בתים ינזקו ככל הנראה.

נזקי הסופה בפלורידה. צילום: יוסי רפול









אירמה פלורידה ארצות הברית הוריקן סופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד