י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רמי לוי, אשתו של ראש מועצת מבשרת ציון - והחשדות הכבדים

הותר לפרסום: יורם שמעון, ראש מועצת מבשרת ציון, נעצר הבוקר יחד עם איש העסקים רמי לוי. החשדות נגדו: שוחד, מרמה והפרת אמונים. בין היתר העסיק רמי לוי את אשתו של ראש המועצה בקניון שאותו הקים במבשרת

השקת הקניון במבשרת. רמי לוי ועו"ד עדי סודאי. מתוך עמוד הפייסבוק של ליאת שמעון
השקת הקניון במבשרת. רמי לוי ועו"ד עדי סודאי. מתוך עמוד הפייסבוק של ליאת שמעון



ראש מועצת מבשרת ציון, יורם שמעון הוא ראש המועצה שנעצר הבוקר יחד עם איש העסקים רמי לוי. מבקשת המעצר שהגישה המשטרה לבית המשפט השלום בראשון לציון עולה כי שמעון חשוד בעבירות של שוחד ומרמה והפרת אמונים.

בהסכמת המשטרה שמעון שוחרר למעצר בית של חמישה ימים. בנוסף הוסכם כי הוא יורחק ממשרדי מועצת מבשרת ציון למשך חודשיים, נאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים בפרשה. כמו כן הוטל על שמעון צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום, והוא נדרש להפקיד ערבויות לצורך שחרורו.

ככל הנראה בבסיס החקירה עומדת מערכת היחסים בין רמי לוי ושותפו בקניון במבשרת ציון, לראש מועצת מבשרת ציון, יורם שמעון. כתבה שפורסמה בחדשות 2 בחודש מארס, ובדקה את הקשר בין ראש המועצה לרמי לוי ושותפו בקניון, שנפתח חצי שנה קודם לכן בהשקעה של מאות מיליוני שקלים, העלתה מספר ממצאים מטרידים לכאורה.

לפי הכתבה, ביולי 2016 התעכבה פתיחת הקניון בגלל אישורים חסרים וראש המועצה דרש מהוועדה המרחבית לתכנון ובנייה לאפשר את פתיחת הקניון כמה שיותר מהר בגלל החשיבות הכלכלית והאסטרטגית שלו, כדבריו. הקניון נפתח בספטמבר. בהמשך, התקבלה בקשה של לוי לקירוי הקניון ואיתה הם נתבקשו לשלם היטל השבחה של 21 מיליון שקל למועצה.

יורם שמעון התערב בעניין, על אף שהמועצה היא זו שהייתה אמורה לקבל את רוב ההיטל, ודרש מהוועדה לבדוק את תקינת השומה ואף הציע בדיקתה אצל שמאי אחר. רותי שוורץ, ראש הוועדה שקבעה את גובה ההיטל, סיפרה כי זומנה לפגישה עם שמעון בנושא וגילתה שם את לוי וסודאי.

לדבריה, שמעון החל לצעוק שהשומה גבוהה מדי ו"היה שם משהו לא כשר". היזמים, לוי וסודאי, הגישו ערר על ההיטל ונקבע שמאי נוסף שיכריע. פרט מעניין הוא שליאת שמעון , מנהלת השיווק של הקניון, היא במקרה או לא אשתו של ראש המועצה יורם שמעון ומנהל המטה של יורם שמעון, עודד בר צבי, מונה למנכ"ל הקניון. בדו"ח של מבקרת המועצה נכתב כי מערכת היחסים בין לוי לשמעון, חבר מרכז ליכוד – העלתה תמיהות רבות.

סנגורו של שמעון, עו"ד אורי קינן מסר בתגובה: "אני סמוך ובטוח כי לאחר שהמשטרה תבצע מלאכתה נאמנה היא תגיע למסקנה כי במר שמעון לא דבק כל רבב".
רמי לוי יורם שמעון עדי סודאי מבשרת ציון ליאת שמעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד