י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

'הראיון המביך'; "השתתף בחתונה לקירוב"

סערת 'הראיון המביך' של חבר הכנסת גואטה לא יורדת מסדר היום: אחרי רשימת רבנים שביקרו ואף הביעו דעתם כי יש לפטרו, עלה גואטה לבית חבר מועצת חכמי התורה להבהיר את דבריו. בעקבות כך הגר"ש בעדני יוצא להגנתו. פרסום ראשון

הגאון הרב בעדני. צילום: יעקב כהן
הגאון הרב בעדני. צילום: יעקב כהן



חבר הכנסת גואטה עלה להבהיר עצמו בעקבות 'הראיון המביך' בבית חבר מועצת חכמי התורה. בעקבות כך הרב יוצא להגנתו.

קבוצת אברכים מאברכי הכולל של חבר מועצת חכמי התורה הגאון הרב שמעון בעדני, פנו אליו היום בעקבות 'הראיון המביך' שמעורר סערה בימים האחרונים, בו התגאה ח"כ יגאל גואטה בהשתתפותו בחתונת תועבה, של בן משפחתו.

על פי מקורבי הרב, שמסרו את הדברים ל'בחדרי חרדים', הרב בעדני השיב לאברכים כך: "כל מי שרודף אותו, זה פשע. אנשים עושים עבירות של הלבנת פנים ולשון הרע בלי לשמוע צד שני. איך לפני שתקפו אותו, לא ביררו את הדברים  אצל אחד מחברי המועצת של ש"ס".

בהמשך דבריו, אמר הרב בעדני: "יגאל היה אצלי היום, ואמר לי שהוא היה אצל חכם שלום כהן, והשמיע לו את הראיון המלא, ששם הוא הצהיר, שלמרות שזה אסור באיסור חמור, היה לו שיקול ללכת לחתונה בגלל שיש לו קשר של קירוב מיוחד עם המשפחה, ואף הצליח להכניס אחד מבניהם לישיבה, וחשש שאם הוא לא יבוא לחתונה, זה יגרום לניתוק הקשר, וההשפעה שלו עליהם תופסק" - אלו כאמור ציטוטים שהובאו בשם הרב, על ידי אנשיו.

על פי בדיקת 'בחדרי חרדים' נכון להערב, הדברים לא הובאו בפני נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגר"ש כהן, הרב גם לא שמע את ההקלטה.

כזכור, הסערה פרצה אחר שגואטה התראיין בגלי צה"ל, ואמר כי יש לו בני משפחה שאינם דתיים, וכשאחד מהם קיים חתונה שאיננה יהודית ולמעשה אף נגד התורה, חייב את כל בני המשפחה להשתתף בשמחה.

גואטה טען כי דבריו הוצאו מהקשרם והראיון נערך ונחתך, אולם משמיעה חוזרת של הדברים נשמע בבירור כי הוא כמובן מסתייג מדרך בן המשפחה שלו ומעצם החתונה, אך בהחלט אמר והצהיר כי הורה לבני משפחתו להשתתף באירוע.

כעת, כאמור, אחרי מתקפה של מספר רבנים, בעיקר לא אלו הנמנים עם ש"ס, גואטה עלה להבהיר את עצמו, גם בפני נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן וגם כאמור, אצל חבר המועצת הגר"ש בעדני.
הראיון המביך גואטה הרב בעדני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד